Faxán kinyitott, lehetőség se volt jól árasítva belemarkolni...
Faxán kinyitott, lehetőség se volt jól árasítva belemarkolni...
Szép kis exit, a menedzsment és az OTTO tsalád részéről, ők azaz a nagy részvényesek a részvények 73%át birtokolják... ahogy olvasom, azt is javasolják, hogy fogadják el ezt az árat...
Felvásárlási összeg 6,5€ ami 67% -al több mint a tegnapi záróárfolyam... asszem ma lesz egy kis rali...
Úgy néz ki a chart, hogy megvették a jelentést... vagyis még úgy néz ki, ha amcsi nyitás után is zöld, akkor a nehezén túl lehet...
"Bundeskanzler Olaf Scholz (SPD)
dazu sei aber klar – »nämlich, dass mögliche falsche
Managemententscheidungen aus der Vergangenheit nicht zulasten der
Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmer gehen dürfen«. Es gehe darum,
Arbeitsplätze zu erhalten und zu sichern."
https://www.spiegel.de/politik/deutschland/volkswa...
Scholz aszondja, hogy a munkavállalók nem hibásak, a menedzsment múltbeli hibás döntései miatt... jaaaa most már a vezetés a hibás és nem az elbaszott uniós döntések a 2035-ös szabályozás miatt? minden világos, mint a borsodi világos...
Mindenesetre a chart oldalazást mutat a negatív hírekre, holnap jelent, valószínűleg nagyon szar számok jöhetnek... szerintem, ha nem ütik le 90 alá akkor az pozitív jelzés is lehet... kíváncsi leszek, hogy mi lesz a forgatókönyv...
"A Handelsblatt által ismertetett lehetséges költségcsökkentő lépések között szerepel a felsővezetői prémiumok korlátozása, a dolgozói jubileumi juttatások csökkentése, valamint egyes németországi gyártóüzemek esetleges bezárásának vizsgálata is."
hasít https://www.portfolio.hu/bank/20241023/ujra-nyeres...
és zsebre teszik a hasznot
https://www.portfolio.hu/uzlet/20241010/joval-maga...
"A vállalat csütörtökön közzétett közleményében bejelentette, hogy
2025-re akár 2 milliárd euró értékű részvény-visszavásárlási programot
terveznek javasolni.
...
Emellett a Deutsche Telekom jelentős osztalékemelést is bejelentett: a
2024-es pénzügyi évre vonatkozóan részvényenként 90 cent osztalékot
javasolnak, ami számottevő növekedést jelent a tavalyi 77 centes
kifizetéshez képest."
Érdekességképpen:
"A BASF befektetői napot tart ma, melynek főbb pontjait már reggel publikálták. Ez alapján 2025 és 2028 között legalább 12 milliárd eurót terveznek részvényesi javadalmazásra (osztalék és sajátrészvény-visszavásárlás) fordítani. Ez a jelenlegi piaci kapitalizáció mintegy 30 százaléka és egyúttal azt is jelenti, hogy a következő évekre a Bloomberg konszenzus alapján várt profit 70 százalékát erre fordítanák. Az osztalék évi 2 milliárd euró, azaz részvényenként 2,25 euró lenne, ami viszont jelentős csökkenés az elmúlt évek 3,4 eurós értékéhez képest. Vagyis a részvényesi javadalmazás teljes összege nem változna a tervek szerint, mindössze eltolódik a sajátrészvényvásárlás felé az osztalék kárára.
A stratégia másik eleme, hogy az eszközöket kétfelé választják, és a nem stratégiai üzletágak esetében aktív portfoliókezelést fognak végrehajtani. Ez azt jelentheti, hogy megvizsgálják az eladás vagy a részleges tőzsdei bevezetés lehetőségét is, például a mezőgazdasági üzletágban."
Picivel hosszabban https://www.basf.com/global/en/media/news-releases...
A lényeg a stratégia részben van, Ludwigshafent megvágják, hogy nyereségeseb legyen... biztos örülni fognak az ott dolgozók, mint a VW-nél... legrosszabb esetben véleményt formálnak a szavazataikkal...
Voltak hírek, meg Fornit is említette :)
https://www.finanzen.net/aktien/siemens_energy-akt...
Vajon erről is voltak kérdőjeles hírek a pf-en akkor, amikor ésszerű volt beszállni?
Mégiscsak jól érzékeltem, hogy ezek a zelemek gyengék, hiába vannak ott minden bolthálózat kasszáinál? Vagy épp ezért?
áúúúúú... szépen megindult, majd lefordult, nem sikerült áttörnie és nekiindulni a résnek.. reméljük, hogy tud fordulni...
idegesek a munkavállalók... amikor az eu és élükön a zöldek belekényszerítette a munkaadójukat ebbe az elektromos autógyártásos harcba, akkor még tapsikoltak... most hogy látszik, hogy jön a cummantós rész, hiszti van...
https://hu.euronews.com/business/2024/09/05/a-volk...
„Felhívtuk a figyelmet, hogy túl egyszerű csak a munkaerőköltségekről és a telephelybezárásokról beszélni. Számos olyan eleme van ennek a helyzetnek, amelyért a vállalat felelős. Versenyképes, kiváló minőségű termékek kellenek, amelyeket a vásárlók szívesen megvesznek, de hiányoznak a belépő szintű elektromos modellek,” mondta Daniela Cavallo.
"Nincs munkaerőköltség-problémánk. Nincs személyzeti problémánk. Olyan igazgatótanácsunk van, amely nem koncentrál eléggé az alaptevékenységre.
Nem várhatja el, hogy a munkavállalók viseljék a hibáinak következményeit
„Elvárjuk az igazgatótanácstól, hogy találjon megoldást a gazdaságos működésre. Mert üzemi tanácsként jól tudjuk, hogy ha nincs bevételünk, nem engedhetjük meg magunknak a beruházásokat, és akkor nem tudjuk biztosítani a jövőt,” mondta Daniela Cavallo.