Regisztráció Elfelejtett jelszó

Auto-motor technika

traffipax hiányá ban

#1501380 TrendMan Előzmény: #1501377

Nyilván csak ironizáltam.

Bármilyen szabály értéke zéro, ha nincsenek rendőri erők, amelyek érvényt szereznek neki.

traffipax hiányá ban

#1501377 Koffein Előzmény: #1501376

Ezt szerintem traffipax sem állította volna meg. Aki a piroson így átmegy, az leszarja a traffit.

Nekem tetszene a német modell, éjszakára zajvédelem, 50 km/h max... a városba mindenhova álló és mozgó traffikat kirakni... 30ra levenni mint a németeknél, azt túlzásnak érzem, de 50 az reális...

félvezet-ő?

#1500141 matgab Előzmény: #1500139

Kicsit olyan, mint amikor azt tanultuk, hogy a XX. század 20-as éveiben a gazdaság megtorpant és mindenki elkezdte védővámokkal védeni a saját gazdaságát, ami egészen addig fajult, hogy inkább a tengerbe öntötték az árukészletet és összeomlott a világgazdaság...

félvezet-ő?

#1500139 TrendMan

Biden megsorozza Kínát, dermesztő gazdasági csapást hajt végre Washington

A lépésre akkor kerül sor, amikor mind Biden, mind Trump igyekszik keménynek tűnni Kínával szemben a közelgő amerikai választások előtt. Biden megközelítése azonban célzottabb, mint a Trump által javasolt 60%-os átalányvám, a változtatások pedig 2024 és 2026 között fokozatosan válnak hatályossá ? írja a Bloomberg.

A félvezetőkre kivetett vámtarifa 2025-re megduplázódik 25%-ról 50%-ra, hogy ellensúlyozza Kína rohamos térnyerését az úgynevezett ?örökölt chipek? terén, amelyek olyan régebbi generációs alkatrészek, amelyek még mindig alapvető fontosságúak a világgazdaság számára. Ezeket sok esetben pedig lejárt szabadalmak alapján fejleszti Kína.

Bizonyos kritikus ásványi anyagokra idén új, 25%-os vámot vetnek ki, míg a természetes grafitra és az állandó mágnesekre 2026-ban vetik ki az új terhet. A hajóról partra szálló darukra szintén új, 25%-os vámot rónak ki idéntől.

Az elektromos járművekre vonatkozó vámtarifa idén lép hatályba, a jelenlegi 27,5%-ról 102,5%-ra emelkedő végleges tétellel.

A Kínából származó egyes acél- és alumíniumtermékek vámtarifája idén 25%-ra emelkedik, a napelemekre kivetett vámok pedig 25%-ról 50%-ra emelkednek.

Az USA idén új, 50%-os vámot vet ki a kínai orvosi fecskendőkre és tűkre is, míg az egyéni védőeszközökre, például a légzőkészülékekre és az arcvédő maszkokra kivetett vámok 0%-ról vagy 7,5%-ról 25%-ra emelkednek. Az orvosi és sebészeti gumikesztyűkre kivetett vámok 7,5%-ról 25%-ra emelkednek 2026-ban.

Biden döntése a kínai importra kivetett vámok megemeléséről annak elismerése, hogy a Pekinggel folytatott kereskedelemmel kapcsolatos szigorú, keménykedésre épülő megközelítés továbbra is népszerű az amerikai szavazók körében. Az elnöknek azonban óvatos egyensúlyt kell teremtenie, mivel a további vámok az inflációtól már amúgy is sújtott fogyasztókra újabb áremelkedéseket szabadíthat.

Emellett Kína megtorló lépésekről dönthet a mostani szigorítások miatt.

Biden vámváltoztatásai nem tartalmaznak ellentételező csökkentéseket, mivel az USA a vámok bevezetése óta nem tapasztalt javulást számos tisztességtelen kínai kereskedelmi gyakorlatban, például a kényszerű technológiaátadásban ? közölte a Fehér Ház.

Az elmúlt hetekben Washington ? sőt az Európai Unió is ? azt a vádat fogalmazta meg, hogy Kína állami támogatásokkal olyan ipari túlkapacitásokat hozott létre, amelyek tönkretehetik az amerikai és európai gyártókat. Főként az e-autók esetében bírálják Pekinget a túlkapacitásokra építő terjeszkedése miatt. Várhatóan a következő hetekben az Európai Bizottság is büntetővámokat vet majd ki a kínai e-autókra és más, tisztaenergiás technológiai termékekre is.