Hozzászólás
Ibizamilyen felépítése struktúrája legyen a cégnek?
nagy szakirodalma van..érdemes utánaolvasni..
- sokan már induláskor vállalati struktúrát alakítanak ki.. titkárnő..pénzügy beszerzés fejlesztés marketing..
- induló cégeknél sztem a legjobb a lapos szervezettség (ma már a nagy cégek is próbálnak újra ehhez visszatérni) ..mindenki beszél mindenkivel..de fel vannak osztva a feladatok..a tulajdonos a tulajdonosok döntenek..előnye a rugalmasság..és kialakulnak a feladatkörök..ki mihez ért jobban..tisztulnak a tevékenységhez szükséges beosztások.. de a jelzések mindenhova azonnal eljutnak...majd az alkalmazottak is dönthetnek egy bizonyos szintig csökkentve az információ mennyiséget..de még mindig kétszintű a dolog..vannak a tulajok és az alkalmazottak..akik már tudják melyik problémával kit keressenek..
tévedés ne essék nem kell mindent mindenkinek csinálni.. mert nem egyformák a képességek..a képességek szerint kell delegálni a feladatokat..a témafelelősöket kijelölni és meghatározni azokat az erőforrásokat amit a feladat elvégzéséhez használhatnak.
A tulajokban is egy idő után kialakul mit akarnak..mire képesek..ez 2-5 év..lesz olyan tulaj aki azt mondja neki elég volt..vagy eladja a részét a többieknek..és elmegy vagy mint alkalmazott marad a cégben..lesznek feszültségek..van 30 milka mi legyen..vegyünk 3 új autót? vegyük ki osztalékként? vagy vegyünk még egy cnct és egy alkalmazottat..
erre is van egy irodalom a vállalkozások tipusai ciklusai..