Regisztráció Elfelejtett jelszó

Re: nincs cím

Előzmény: #429743

"Ha egy autó 5 kerékpár helyét foglalja el, akkor ha a jelenleg autóval közlekedő mondjuk 1 millió ember átállna kerékpáros közlekedésre..."

Az Budapest halálát jelentené, mert megfulladna. Tudom, hogy ez a fanatikus kerékpáros hit alapja, de ez általában 30 éves kor körül, valamint mondjuk két gyerek iskolába szállításakor szokott maradéktalanul elmúlni. Valamikor olyan tájban, amikor valaki MÁR NEM EGYEDÜL VAN és NEM EGYEDÜL AKAR közlekedni.

"Mert ugye nem arról van szó, hogy az adott számú autós/BKV-s mellé jönne be az a 30.000 kerékpáros, hanem , hogy helyettük!"

Ez tévedés, hiszen ahogy leesik a hó, a kerékpárosok ascendálnak, és egészen a következő napsütésig elő sem kerülnek. Érdekes módon mindig csak a tavaszi legyekkel együtt érkeznek meg Budapestre, mert addig elvárják a kényelmes, meleg, jól fűtött BKV járatokat, vagy egyszerűen csak addig szögre akasztják az elméleteket, és beülnek az autojukba.

"A 300.000 kerékpáros egyidejűleg vonul fel"

Egy nagyságrendet tévedtél. 30 ezer dugítja be, és csúcsforgalomban többszázezrek közlekednek egyszerre. Akkor hogy is van ez? :)

"De képzeld el ,ha mind az 1 millió autós akarná magára felhívni a figyelmet!"

Azt úgy hívják, hogy csúcsforgalom. Egyébként, jó példa ez arra, hogy nem az autosok a magamutogatók :P

"Az autó az sajnos a mai napig a szoci időkből fentmaradt kulcs státusz szimbólum"

Mint nyugaton? :) Ugyan kérlek, kár az ilyen ideológiákkal jönni. A 90-es években valóban így volt, jött a hitelezési boom a mutogatással, de azóta már messze nem igaz ez a dolog. Az auto egy közelekedési eszköz és újabban már egyszerűen ennyi. A státusszimbólum a CHF árfolyammal szállt el a semmibe, elég csak megnézni a Totalcaros hozzászólások hangnemének változását.

" amolyan "kinek milyen hosszú a farka" nyilvános bemutatása, semmi más."

EZT azért a kétszázezer forintos kerékpár érvként felhozása után igencsak furcsának tartom. Lehet, hogy nem veszed észre, de ez a sznobizmus manapság már a kerékpárokra igaz, nem az autokra.

"A legtöbb ember akkor is autóba ül, ha csak 300 méterrel akar odébb menni."

Ez egy régi hit, még az előző rendszerből, ekkora benzinárak - és parkolódíjak(!) - mellett ez már csak logikailag sem lenne igaz :) Az, hogy adott esetben rövid távolságokra is használják, annak meg egyszerű oka van: OLCSÓBB mint a BKV, mert a hülye jegyrendszer miatt ha háromszor kell átszállnod egy kilóméteren belül, akkor még parkolójeggyel is olcsóbb az auto, mint a BKV. És tudod mi a röhej? HOGY EZ halmozottan igaz a belvárosi részen.

Ha például lenne egy 500Ft/órás BKV jegy, vagy éppen az adott zónában 1óra parkolás==2 óra BKV jegy, akkor máris sokan meggondolnák azt, hogy mivel járjanak. De így?