Re: nincs cím
Előzmény: #429687"Ma már kifejezetten kerékpáros dugók vannak a kerékpárutakon."
És most képzeljed el, hogy milyen lenne, ha a Kritikán aluli messz 20-30 ezres csordája naponta vonulna keresztül a városon. Úgy egyáltalán, hová parkolnál le annyi kerékpárt mondjuk a belvárosban? Ha az összes autos parkolóhelyet megszűntetnéd, az se lenne rá elég... és most mindössze 20-30 ezer kerékpárosról beszéltünk, miközben Budapesten naponta 1-3 millió ember közlekedik. És az 1-3 millió ember a JELENLEGI RENDSZERBEN ELFÉR. Ezzel szemben ez a tömeg, amely a közlekedők valójában 2%-át sem éri el, már önmagában képes káoszt teremteni, és jól látható az is, hogy valójában mekkora helyet is foglalnának el, ha tényleg mindennap mennének. És akkor most direkt nem ejtenék szót arról, hogy szinte az összeset(!) ki lehetne szedni, mert vagy lámpa nincs rajta (minek?), vagy a kerekei kopottak, vagy ivott. Fel is voltak háborodva, hogy mi az, hogy a rendőrök igazoltatták őket és micsoda közállapotokat találtak.
És most, a kedvemért, csak egy pillanatra képzeljed el, hogy valahogy mégis képesek lennének valamivel elérni azt, hogy a közlekedők 10%-a válassza kerékpárt BUDAPESTEN: Az napi 300.000 kerékpárt jelentene, ennek megfelelő forgalmú utakkal és ennyi kerékpárparkolóval. Nyilván tudod, hiszen emellett érvelsz, hogy egy auto helyére nagyjából öt tárolót lehet állítani, azaz ez a mennyiség potom 60.000 parkolóhelyet foglalna le a belvárosban, miközben körülbelül tizedannyi van arrafelé jelenleg is.
És akkor most nem is beszélnék arról, hogy mi lenne, ha 30-50%-ot érnének el a kerékpárosok :) Annál nagyobb káoszt és pusztulatot nehéz lenne erre a szerencsételn városra rászabadítani. Az meg még csak rémálmaimban se jöjjön elő, hogy mindenki azzal akar közlekedni.
És ismételten szeretném kihangsúlyozni, hogy kifejezetten BUDAPESTRE és annak is a BELVÁROSI RÉSZÉRE gondoltam, nem más vidéki (kis)városra, avagy kistelepülésre, netán a budapesti külső kerületekre.