Állítólag a zsenik nem ismerik fel a szarkazmust.
Állítólag a zsenik nem ismerik fel a szarkazmust.
Gondolom azt érzed, h irónia. Ez már nem annyira..
Ez egy 444-es cikk, el sem hiszem, 2018-as!https://444.hu/2018/07/23/azok-a-nyomorult-ketezre...
Másik szempont most mindent elkövetünk azért a lakosságot magyar állampapír felé tereljük. Ezt prémium kamatokkal érjük el. Miközben egy mnyp vagyon ami mostanra 6000 mrd lenne a 3000 mrd helyett egyik fő befektetési területe a magyar állampapír. Mindenféle prémium nélkül.
Mekkora költségvetési kiesés a prémium államkötvények kamatkülönbözete a "normál" kötvényekhez képest amit csont nélkül a nyugdíjpénztárak megvettek volna prémium nélkül is. :)
Szépen arányaiban ez is elhozta volna az államadósság minél nagyobb része legyen a lakosságnál állapotot mindenféle extra kamatprémiumok és állandó ötletelés nélkül mivel tegye vonzóvá a lakosságnak az állampapírt.
Ez ám a sakk és póker. :)
https://www.portfolio.hu/gazdasag/szulik-e-a-jovo-...
Amiről beszél mint "öngondoskodás" állami-vállalati-magán lábakon amit össze kellene hozni , tulajdonképpen ez volt az mnyp-önyp rendszer.
Mikor az önyp-be a munkáltató járulékmentesen fizethetett mint vállalati láb, adókedvezmény , és járulékok átcsoportosítása volt az állami láb, és a magán láb pedig az önyp-be befizetett lóvé.
Létező rendszer volt. Ahhoz megvalósuljon amiről beszél annyi reform kellett volna kötelező megtakarítást bizonyos %-ot még a polgár számára is előírni. Illetve a vállalatok számára is kötelezővé tenni bizonyos %-ot nem csak ösztönözni erre őket. Akkor máris megvan ez a 3 láb amiről beszél . Egy hajszálra voltunk tőle.
Az a vicc az egészben ha az öngondoskodás különféle ösztönzései jól működnének akkor amit a jelenlegi rendszerben adókedvezményben az állam erre elköltene az felérne az mnyp rendszer miatti járulékkieséssel sőt meghaladná. :) Ha ez valóban tömeges öngondoskodásra ösztönözne a jelenlegi lehetőségekkel amit az állam támogat ez az új nyugdíjkötvény, és az önyp-s befizetések miatti költségvetési kiesés felérne az mnyp járuléktömeggel. Csak máshogy neveznénk . :) Mivel nem működik jól és nem ösztönöz tömeges öngondoskodásra így nem ér fel vele.
Az Isten állatkertje hatalmas de ez az mnyp szétverés téma ebben is különleges helyen van.
Kb ez a helyzet amivel szembe kell nézni. Ezek a jóléti rendszerek fenntarthatóság szempontjából az eltartó eltartott jó arányra, és a gazdasági növekedésre vannak alapozva.
Nincs forgatókönyve a jóléti nyugdíj, egészségügyi rendszernek arra ha egy társadalomban az eltartottak aránya megnő, és /vagy a gazdasági növekedés negatív hosszú távon.
Ez maga az időzített bomba nagy vonalakban. :) Több szempontból.
Olyasmi ez mint az EU -s közös pénz ami úgy jön létre nincs forgatókönyv arra gazdasági válságban a különböző gazdasági állapotú tagállamok közös pénz használattal állnak. Amikor ez bekövetkezik akkor a szakadék szélén a rendszer az első esetre ami nem is túl tartós állapot csak egy ízelítő ebből a lehetőségből. :)
Ezekben a rendszerekben sincs ilyen "válsághelyzetre" forgatókönyv ami fenntarthatóvá teszi tartós rossz körülmények között. Miközben ezeknek a reformja politikusokra van bízva akik a rövid távú népszerűségben érdekeltek. Leginkább ebben érdekeltek minden más szempontot felülírva. Lásd pl mnyp szétverésének folyamata. Több mint időzített bomba ez így.
" Gondolod, hogy csak ötletelnek egyet és nincs mögötte meg az, hogy hogyan??"
Szó szerint. Olyan az egész, mintha a vajda ott találta volna ki a mesedélután közben.
"vagy az Államkincstárból kifizetik."
És akkor hipp-hopp feltalálta a szocpolt a géniusz. :) Egy másik rétegnek. :(
Amitől már nem szoc, de pol.
"Aztán elkezdték magyarázni, hogy ez csak közmunka, meg csak statisztika."
Mert nem az? A kényszer(köz)munkások és a külföldön dolgozók nélkül megvan az 1 milla?
Mármint szakmai értelemben elég amatőr beütése van. Politikai értelemben nagyon is profi lehet az infóknak a folyamatos csepegtetése . Van egy közfigyelem ezen és azt minél tovább elnyújtani a részletek adagolásával.
Ez lehet egy politikai cél és annak akár nagyon profi végrehajtása, de szakmai értelemben egy ilyen részletek nélküli nagy csinnadratta elég silány benyomást kelt. :) Szóval a szokásos hozzáállás.
Nehéz a kettőt összehasonlítani a gazdaságélénkítő csomagot, a megszorító csomaggal.
Ha "jóság" szempontjából össze akarjuk hasonlítani akkor azt tudom mondani ha ez az élénkítő csomag olyan eredményeket hoz a gazdaságélénkítésben mint a Bokros csomag a költségvetési egyensúlyban akkor az már valami. Ilyen eredményeket azért nem várnék tőle.
Ez az Orbán csomag nem a gyerekvállalás ösztönzését célozza elsősorban arra a hatása szerintem kb annyi lesz mint erdőtűzre a vízipisztolynak, sajnos. A gazdaságélénkítést célozza ebbe a gyerekvállalás témába csomagolva.
Elég silány munka első benyomásaim alapján. :)
Első blikkre még az érintettek köre sem meghatározható . Van egy rakás olyan kritérium és részlet amit tisztázni kell és alapjaiban érinti az egészet. Hűhó körülette az komoly, maga a csomag kidolgozása elég amatőr eddig. Egy ilyen programot így bejelenteni a részletek nélkül.
Miközben az alap koncepció a költségvetési oldalról élénkíteni jó gondolat ebben a helyzetben. Magával a csomaggal nem is lehet részleteiben foglalkozni annyira fércmunka semmi sem ismert igazán a részletekből . De ami nem biztos, hogy a legjobb ötlet megint az ingatalnpiacon keresztül élénkítené a gazdaságot. Kicsit egyhangú élénkítés mindig az ingatlanpiacon keresztül élénkíteni. Sokadik élénkítő csomag az ingatlanpiacra célozva Orbán alatt. Már így is a CSOK komolyan torzítja a piacot . Eléggé fel van pumpálva amúgy is az ingatlanpiac az alacsony kamatok miatt nem biztos még kellene tovább költségvetési oldalról is.
hát igen, a régi jó dolgokból, vagyis gondolatokból nem sok maradt https://24.hu/belfold/2018/10/25/balint-gazda-bali...
Már nem azért, de miért legyen Bálint gazda díszpolgár?
Mit tett ő le az asztalra Budapestért?
10 év múlva meg Győzike lesz díszpolgár, mert népszerű, vagy Berki Krisztián (nem a tornász)?
Mondjuk Sztálin is azt hiszem díszpolgár, de állítólag azzal nem lehet mit kezdeni.
Jó összefoglalása a helyzetnek, történelmi távlatban is:
"Azt tartom különlegesnek a magyar családpolitikában, amellett, hogy középre és annál feljebb céloz, hogy nincsenek az ellátások plafonírozva. Nemigen látok olyat a fejlett világban, hogy ne legyen felső határa ezeknek az ellátásoknak. Mondom a lengyel példát: a csokhoz hasonló lakásvásárlási támogatás létezik, de egy bizonyos kereset felett erre már nem jogosultak a családok. Magyarországon viszont a leggazdagabbak is igénybe vehetik ezeket, és nem vizsgálják, hogy van-e már korábbi lakásuk, autójuk. Magyarán egy olyan gazdag család, amelynek akár már két hétszemélyes autója is van, megkaphatja a 2,5 millió forintos támogatást, hasonlóan a csokhoz, ahol lehet több ingatlan is a család birtokában, a több tízmilliós támogatást megkapja. Úgy gondolom, hogy ez a fajta ellátás, amellett, hogy kétséges a fertilitásra való hatása, elképesztő pazarlást eredményez mindannyiunk, az adófizetők pénzéből."
+++
A családtámogatások hatékonyságát a kutatások szerint éppen a kiszámíthatóság adja, így azonban a most 16-17-18 évesek bizonyára nem fognak tudni belépni a programba, miközben folyamatosan jelennek meg olyan hírek (minimum 3 éves munkaviszony, csak a születendő gyermekekre vonatkozik a program, büntetőkamat fizetése, stb.), amelyek korlátozzák a belépés lehetőségeit és a csomag vonzerejét. Összességében tehát nagyrészt nem tartós népességnövelő lépésekről van szó (átmenetileg kap hitelt egy éppen adott kohorszba tartozó népesség), így limitált lehet a program hatása. Könnyen elképzelhető azonban, hogy ez a kormány részéről egy olyan pilot-projekt, amely a sikeresség esetén folytatódhat.
Fontos látni, hogy Magyarország fejődését több más csapdahelyzet is korlátozza. A demográfiai folyamatokat a kivándorlás (agyelszívás) is rontja, emellett az alacsony hozzáadott érték, a vállalati dualitás (gyenge kkv-k, erős multik), valamint a humán tőke képzettsége és egészsége is komoly gondot jelent. Ezeken mind javítani kellene ahhoz, hogy Magyarország felzárkózzon. Sőt, az MNB a demográfia tekintetében is sokkal komplexebb lépéseket javasol a felzárkózáshoz, mint a most bejelentett intézkedések.
Hja, én is teljesen egyetértek vele.
Fogadni mernék, hogy zorbán részről nem volt semmiféle megvalósíthatósági tanulmány.
A dolog a politikai haszonért történik elsősorban a társadalmi hasznot meg majd a társadalom a hajára kenheti, ha nem realizáólódik (netán fordítva sül el).
Gondolom Bálint gazda helyett, valami seggnyalót kell díszpolgárként avatni https://24.hu/belfold/2019/02/14/leszavazta-a-fide...
mivel a gyerek infrastruktúra sztem értelmetlen szűkíteni inkább durván tágítani kéne, hamar visszahozná a pénzt a megugró fogyasztásokban. Kéne rá egy szimuláció, de sztem kb jul 1-re fog kiderülni h mi a szitu vagy csak 2019 dec 31-re. De a beszűkítés sztem vissza fog ütni, lehet behuzzák vele a mostani 2 választást de megkockáztatják h bukják 22-t akkor már hülyeség volt eljönni az egésszel. Sztem