Regisztráció Elfelejtett jelszó

Világgazdaság

Re: nincs cím

#766766 Koffein Előzmény: #766760

mond azt, hogy ezen meglepődtünk? az a fura, hogy ha nem csinálnák. talán, akkor lehetne fellépni ez ellen, ha nemzetközileg elítélnék, minden ország tiltaná, és olyan bírság járna offshorozásért, amiért egy tőkeerős cég is ellehetetlenülne... na meg csakis az adott cég, abban az országban adózhatna, ahol szolgáltat, ha a világ összes országában, akkor a világ összes országában adózik, az adott feltételek alapján, és ennek fejében, akár gond nélkül haza is vihetné adóztatás nélkül, vagy minimális adó megfizetése mellett a nyereségét. most mit látunk? google apple microsoft facebbook alig alig adózik, valahol az eu-ban adózik annyit, mint egy átlag futballista, aki nem panamázik. ez jó irány? a fenét... a kiskaput mindenki megjátssza, amíg lehet... érdekes, nem sok amerikai embert látni a kiemelt listán, vagy csak nekem furcsa? http://panamapapers.sueddeutsche.de/en/

Re: nincs cím

#766746 Koffein Előzmény: #766722

ezzel egyet lehet érteni, de ha csak 8-9 évente jön a váltás, úgy hogy egy pár hónapos pihi, meg átképzés, oszt toljad neki... együtt lehet élni ezzel :)

amúgy a probléma a pénz központúság lehet, minél nagyobb várakozások stb, nézd meg a részvényeket, tök egészséges formában van pl apple, vagy microsoft, de ha egy picit alatta van a negyedéves várakozásnak adják mint állat, vagy csak arra a gondolatra, hogy telefonközpontú lett az aapl, ami folyamatosan keresi a továbblépést, jó termékeket gyárt stb, de büntetnek... de örülnek, ha egy 10e fős cégből kirúgnak 1-2e főt költség lefaragásképpen (azt kutyát nem érdekli, hogy mi történik a kirúgott emberekkel, családjaikkal stb)... szóval mindennek a rákfenéje a pénz, a még több pénz, költség lefaragás... de a világ lakóssága folyamatosan nő, a vállalatok az emberi munkát robotokra cserélik, lassan az átlagos híreket is robotok írják, tömegközlekedésben robotok, ruha varrásban is teret nyernek a robotok, autóipar robot, foxconnál a világ vezető elektronikai gyártónál tervben van, hogy robotokra cseréli a munkavállalóit, a hírek szerint a párt rájuk szólt, de ami késik nem múlik.. éstb éstb... mi marad az embereknek? hawai díííízsí parti? mind a 7-8-10milliárd embernek? vagy ketté válik az emberiség, mint az Elysium filmben? lesznek a gazdagok szépek, meg a lecsúszottak, akiket azonnal kivégeznek, ha a határt átlépik?

amúgy az asimov féle könyvekben pénzről nem nagyon van szó, csak hogy van egy cél, ami fele halad a társadalom és azt a célt minden fölé helyezik... szóval a sci fi könyvek nem veszik számításba a pénz bűvöletét, ami a képletben nagy súllyal szerepel...

Re: nincs cím

#766722 TrendMan Előzmény: #766715

Egyébként én bevezetném, hogy mindenkinek 7 évente valami új dolgot kell tanulnia, valami új munkát vállalnia.

Cserébe az átképzési/feltöltődési idő alatt kapná az alapjövedelmet

Re: nincs cím

#766715 TrendMan Előzmény: #766712

Néhány évtizede is fantáziáltak egy ilyen jövőképről a Sci-fi irók.

Csak ott éppen úgy jött le, hogy a robotok az emberek helyett elvégzik a munkát és ezért az emberek mind jól élnek.

Hol csúszott ez el?

Ha minden munkát elvégeznek a robotok, miért ne élhetne mindenki jól?

"...a Deutsche Bank elem…

#762485 Koffein

"...a Deutsche Bank elemzői azt hangsúlyozták, hogy immáron több teherszállító hajót selejteznek le, mint amennyit építenek. A banknál az alábbi tényezőkre hívták fel a figyelmet:

A „száraz” nyersanyagok szállítmányozási kapacitása közel nettó 1 millió tonnával zsugorodott az elmúlt héten, ahogy a szállítások üteme lelassult, a leselejtezések száma azonban továbbra is emelkedik.

A múlt héten 16 hajót adtak el leselejtezésre, ami összesen 1,6 millió tonnát jelent. Ez pedig bőven meghaladta a 9 új leszállítást.

Kiemelkedik a sorból, hogy az elmúlt héten a beépített kapacitás leselejtezésének évesített üteme elérte a 11 százalékot, ami majdnem a duplája az 1968-ban mért, mindenkori csúcsnak számító 6,3 százaléknak.

Idén eddig a leselejtezések 80 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi azonos időszak szintjét.

Mindez pedig azért különösen rossz hír, mert arra utal, hogy a hajótulajdonosok a távolabbi jövőre nézve is úgy látják, hogy gyenge marad a teherszállítás piaca..."

http://www.investor.hu/news/20160222-ujabb-veszjel-a-globalis-kereskedelmrol.html