:)
:)
milyen jól tartja magát
http://omnibusz.blog.hu/2014/06/02/el_a_kezekkel_a_rabatol#more6261582
Ha egy állami cég vezérigazgatója olyan fokú felkészületlenséget mutat egy új területre való piacra lépés kezdetén, mint a Rába vezérigazgatója Pintér István a tegnap megjelent interjúban, ott óriási baj van. Mindeközben a futóműüzletág az idei első negyedévben több mint egy milliárdos veszteséggel zárt. Folytatódhat a magyar autóbuszgyártást sújtó eddigi legsötétebb korszak?
http://www.vg.hu/velemeny/interju/a-torok-piacra-keszul-a-raba-428499
Nem tartja járműgyártónak a Rába csoportot az elnök-vezérigazgató, Pintér István, aki a holding jövőjét a futóműgyártásban látja. Másrészt a Rába a Volvóval közösen a hazai autóbuszpiac felének megszerezésére törekszik és akkor a járművek értékének közel harmadát adnák a magyar beszállítók
A Rába Csoport konszolidált, csoportszintű árbevétele 2014 első három hónapjában 11,8 milliárd forintot ért el, ami 3,5 százalékos növekedést jelent 2013 hasonló időszakához viszonyítva. A vállalatcsoport 1 milliárd forintot meghaladó EBITDA-val és 444 millió forintos üzemi nyereséggel zárta az első negyedévet. A tavalyi kimagasló cash-flow termelés idén is folytatódott 2 222 millió forint készpénztermeléssel, amelynek köszönhetően a nettó hitelállomány az elmúlt tíz év legalacsonyabb szintjére, 6,8 milliárd forintra esett.
A Rába Csoport 2014 első negyedévében 11,8 milliárd forint konszolidált árbevételt realizált, ami a tavalyi év hasonló időszakához képest 3,5 százalékos növekedést jelent. Az Alkatrész üzletág 27,8 százalékos, a Jármű üzletág 61,3 százalékos forgalombővülést ért el. A kiemelkedő teljesítmény hátterében az Alkatrész üzletág esetében a nyugat-európai új üzlet felfutása, illetve legnagyobb hazai partnerünk új modelljének sikere áll. A Jármű üzletágnál az export és a beinduló buszértékesítések teremtették meg a növekedés alapját. A Futómű üzletág a tavalyi kimagasló első negyedév után valamennyi stratégiai piacán keresleti csökkenéssel szembesült. A FÁK térségben a rubel jelentős gyengülése, a mezőgazdasági szegmensben a terményárak csökkenése, a tehergépjárművek piacán a környezetvédelmi normaváltás átmeneti negatív hatása érvényesült.
Az első negyedév üzemi eredménye csoport szinten 444 millió forint nyereséget tett ki. A Futómű üzletág a forgalom csökkenés ellenére is iparági átlag feletti profitabilitást tudott felmutatni, míg a másik két üzletág a bázisidőszakhoz képest is javított üzemi eredmény mutatóin. Az idei év első három hónapjában az EBITDA értéke meghaladta az 1 milliárd forintot, az így elért 8,5%-os EBITDA szinttel a társaság az iparág élvonalába tartozik. A Rába pozitív egyenlegű teljes átfogó jövedelemmel zárta az idei első negyedévet.
2014 első negyedévét továbbra is kiváló cash-flow termelő képesség jellemezte, a működés az év első három hónapjában 2 222 millió forint készpénzt generált. A nettó hitelállomány az utóbbi tíz év legalacsonyabb szintjére, 6,8 milliárd forintra csökkent, ami a tavalyi első negyedévhez képest is 4,5 milliárd forinttal alacsonyabb értéket jelent.
„A kiemelkedő eredményeket hozó tavalyi év után társaságunk 2014-ben elsősorban a működési kiválóságra, az innovációra és az aktív üzletfejlesztésre fókuszál, amely a termékportfoliónk kibővítését és jelentős növekedési potenciállal rendelkező új piacok és új vevők megszerzését is magában foglalja. A változó piaci körülmények ellenére a hitelállomány további csökkentését, az iparág élvonalába tartozó EBITDA célt és növekvő árbevételt tűztünk ki magunk elé” – hangsúlyozta Pintér István, a Rába Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója.
Csökkent a hitelállomány és alapjában véve elég szépen teljesített erre PF fórumon meg ott pánikolnak... -_-
kösz
remélem reptetik majd rá, mert már unom ezt a sávozást...miota visszavettem, megállt :)
http://index.hu/belfold/budapest/2014/04/08/28_hibrid_hajtasu_busz_jon_budapestre/
28 darab hibrid, csuklós Rába-Volvo 7900 buszt üzemeltet a T&J Busz Kft. Budapesten, erről írt alá szerződést a cég és a BKK vezetése kedden. Az üzemeltető Budapesten új cégnek számít, de Volánbusz-alvállalkozóként számos Budapest környéki elővárosi vonalat működtet.
A hibrid hajtású buszok a belvárosban közlekednek majd, várhatóan az 5-ös, 7-es, 9-es vonalakon. Információink szerint a BKK valamivel magasabb kilométerdíjat fizet majd az üzemeltetőnek, mint a dízelbuszok után, ez az ára a tisztább levegőnek. A buszokat az üzemeltető vásárolja meg, áruk értesüléseink szerint darabonként 120 millió forint körül mozog.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/03/31/magyar_tuzhoz_magyar_tuzoltot/
ollé
"A másik pontosítás, amit igazából csak a rosszmájúak fognak erőltetni, hogy nem is száz százalékban magyar. Valóban, a 7,2 literes, sorhatos, 290 lóerős, Euro 5-ös dízelmotort a Renault-tól veszik. A tengelykapcsoló, sebességváltó és kormánymű ZF-gyártmány. Ellenben a fék és futómű Rába-fejlesztés, ahogy az alváz és a fülke kialakításban is tevőlegesen részt vettek, míg a felépítmény a Herosé. Ezt az egészet pedig itthon, Budapesten szerelik össze. Úgyhogy maradjunk annyiban, ez bizony magyar tűzoltóautó, Renault-alapokon."
40 db midibusznak futómű alváz és ülés szállítás + ezek szerint a Rába a fővállalkozó is.
erre azért emelkedhet.