Regisztráció Elfelejtett jelszó

Felhasználók hírei

Re: prosperonak

#644826 Margaretta Előzmény: #644809

Igen ez az a Great Wall, akiről az előbb írtam a koppintásait.

Itt most nem az a vita tárgya, hogy nem termelnek sokat és nem árasztják el a világot a termékeikkel. Ha csak saját célra termelnének is iszonyat mennyiségről lenne szó az

1 347 350 000 fő kínai számára.

Hanem az, hogy ezt nem saját fejlesztéssel, hanem koppintással teszik.

Így aztán elég gáz, hogy a lemásolt ESP, vagy biztonsági öv gagyi.

Re: prosperonak

#644823 Előzmény: #644817

Figyuzz, te most valami elképesztően bele vagy szerelmesedbe a saját véleményedbe és még a tények sem hatnak meg. Csak a miheztartás végett, 90 fős gépeket igen kevés cég épít a világban jelenleg, egyebekben pedig az előbb 4-5 fős gépek helyett komolyabbat kértél.

No akkor a kedvedért beviszem a kegyelemdöfést, hogy ne szenvedj tovább, az alábbi hír szinte pontosan HÁROM(!) éves:

http://index.hu/tech/uzlet/2010/11/16/viszik_a_kinai_utasszallito_repulot_mint_a_cukrot/

"A kínai állami repülőgépgyártó vállalat, a COMAC összesen 100 repülőgépre szóló megrendeléseket jelentett be a zsuhaji repülőgép-kiállításon. A megrendelés tárgya az a 150 üléses, C919 névre keresztelt típus, amely a Boeing 737, illetve az Airbus 320-nak jelenthet konkurenciát."

Nem tudom, hogy ez így számodra felfogható-e, de a COMAC már a Boeing és az Airbus ellenfele, ekkora gépeket pedig mások már nem is építenek.

"Kína újabb lépést tett afelé, hogy komoly piaci szereplővé váljon a repülőgépgyártó-piacon. Két évvel azután, hogy a COMAC nyilvánosságra hozta első nagyobb, kereskedelmi társaságoknak szánt utasszállítójának terveit, négy kínai légitársaság, valamint a General Electric (GE) repülőgéplízingre szakosodott ága összesen 100 utasszállítót rendelt a C919 típusból."

Node persze az amerikaiak nyilván hülyék, és rád kellene hallgatniuk. A hír értékéből egyébként egy fikarcnyit sem von le az, hogy a GE szállítja a motorokat, hiszen ez teljesen bevett szokás a repülőgép iparban.

Re: prosperonak

#644822 Dr. ursi Előzmény: #644814

bizony.

a probléma az h pl olyan kis országokban vásárolnak most fel - színtiszta usa taktikaát követve - ahol szükség van a pénze, viszont usával ellentétebne ők igyekeznek adni is nemcsak elvenni,

de nagyon nagy probl h pl ecuadorban 3milla hektár esőerdőt vettek.

olaj van alatta.

sok.

kínaának meg kell az olaj.

le fogja tartolni.

a föld tüdeje...

szóval én amit előre látok az nagyon félelmetes.

csak az új nemzedékben lehetne bízni ha lenne hitük.

egy teljesen más szemlélet ill egy régi hívő jézusi szemlélet tudná csak megváltoztatni a világunkat.

egyelőre rohanunk a szakadékba.

én így látom.

Re: prosperonak

#644821 hosszhuszár Előzmény: #644815

nem Ricsi, az régen volt, már tudnak....sajnos...

beépültek/nek minden számukra fontos helyre...

nézd csak meg, a nagyobb autó gyártók mérnöki gárdájában 1-2 kínai biztos, hogy van...

Re: prosperonak

#644820 Dr. ursi Előzmény: #644815

nem nézted meg a linkjeimet.

maradj tudatlanságban akkor.

sokszor én is azt gondolom jobb lenne sok-sokmindenről nem tudni ... mert félelmetes.

Re: prosperonak

#644818 Előzmény: #644807

Ne viccüljön már kend, a 100 éve felépített LUXUSHAJÓ lemásolása igen komoly precizitást és nagyon komoly minőségi elvárást jelent. Nomeg élből azt, hogy tudnak ilyen méretben hajót gyártani úgy egyben.

Node csak azért, mert ez is kormánypropaganda, egy kis hvg idézet következik:

http://archivum.hvg.hu/article/200721Kina_kilencven_olajtankerbol_allo_flotta_epi.aspx

"Kína kilencven olajtankerből álló flotta építésébe kezdett

miután úgy döntött, hogy az ország éves olajimportjának a felét saját tulajdonúakkal kell szállítani. A 25 kínai olajtanker a tavaly 163 millió tonnás olajimport egyötödét szállította."

De bizonyára hülyék és nem tudnak komoly hajókat gyártani.

Re: prosperonak

#644817 Ricsi Előzmény: #644813

Majd azt is meglátjuk, mennyit érnek háborúban. Békében minden fegyver tökéletes.

A 90 fős gép is nevetséges, 1940-ben gyártottunk már olyat.

Re: prosperonak

#644815 Ricsi Előzmény: #644810

Meglátjuk...

Egyelőre az összes linketek 40-50 évvel ezelőtti európai színvonalat mutatnak. 6 személyes hidroplan, nevetséges.h

Miért nem fejlődött ez a rettenetesen okos és szép kína együtt európával? A komcsikra kár fogni, mert akkor még nem voltak ott. Faházakban éltek, és biciklivel jártak, amikor mi már komoly városokat építettünk kőből, és repülővel néztük az országukat.

Most tudnak koppintani, és tudnak vásárolni, de hiába veszik meg mondjuk a Volvo-t, megvették a terveket, de majd pár év múlva azok is elavulnak. A mercik fejlődnek, ők meg nem. Mint Józsi írta, egy ócska varrógépet sem tudtak maguktól megépíteni, azt is külföldről kellett venni. Milyen ipar az, amelyiknek egy varrógép is problémát okoz???

Re: prosperonak

#644814 Előzmény: #644810

Szép csöndben elérték, hogy annak ellenére hogy saját kitermelésül nincs is, mégis egymagában diszponálnak bizonyos ritka fémekkel kapcsolatban. De biztosan hülyék.

Re: prosperonak

#644813 Előzmény: #644807

Ricsi, sírva könyörgöm, hogy ne járassad már le magad, ott a link a 90 fős gépről :(

És nyilván lenne több is, ha nagyon keresném, inclusive hadászati repülőket is, vagy a teljesen segítség nélkül hadrendbe állított korábban teljesen kipucolt ócskavasként eladott, de mára teljesen harckész, komoly hadászati értékkel bíró teljesen felszerelt anyahajójukat is, amire még repülőket is tudtak építeni.

Re: prosperonak

#644811 Előzmény: #644800

Tudod mit felejtesz ki Margaretta? Azt, hogy az esetek 90%-ban nem a műszaki tartalom miatt perelték őket (ami egy autonál a lényeg), hanem a forma miatt. És ezt nem szabad elfelejteni.

Re: prosperonak

#644810 Dr. ursi Előzmény: #644807

ricsi, a fél világot már felvásárolták.

nem koppintanak.

hanem már övék a jog.

megvették.

tulajdonosok egy rakat amcsi, francia cégben.

és sok olyanban is amiről nem is gondolnád.

ugyanez a helyzet amúgy oroszokkal is.

de mivel most kínáról van szó :o) afrika meg egyazegyben az övéké.

ha így haladnak idő kérdése mikor lesz a bmw is az övék, érted -e ?

születőben az ötödik birodalom.

Re: prosperonak

#644809 Előzmény: #644796

Ne bosszantsál már, már írtam, hogy itt vannak és már termelnek is:

http://www.auto2.hu/olvas/877-kinai-autogyar-nyilik-bulgariaban

"A kínai Great Wall kedden adja át bulgáriai autógyárát, ami az első kínai autó-összeszerelő üzem az Európai Unióban.

Az észak-bulgáriai Lovecs közelében található gyárban az első évben négyezer terepjárót fognak előállítani, de a kapacitás akár évi 40-70 ezer darabra is növelhető pótműszakok beiktatásával. [...] Az autókat kezdetben a bolgár piacon kívánják értékesíteni – nem utolsósorban az alacsony árak miatt –, később azonban terjeszkedni akarnak Európában. Az üzemben gyártandó Voleex C10 és a Steed 5 pick-up modell ára átszámítva 8200–12 800 euró között lesz.

A Great Wall a vezető terepjárógyártó Kínában, több üzeme is van már külföldön, többek között Oroszországban, Indonéziában, Egyiptomban és Ukrajnában.

Azt pedig nem árt elfelejteni, hogy újabban a kínaiak az NCAP töréstesztjén nem a törés miatt, hanem mondjuk az ESP, vagy a biztonsági öv be nem kapcsolását jelző rendszer hiánya miatt pontozódtak le, amik lássuk be, nagyon könnyen orvosolható hibák.

Re: prosperonak

#644807 Ricsi Előzmény: #644799

Sok mindenre nem reagálok, mert minek. Egy 4-6 személyes repülő összetákolását ne hívjuk repülőgyártásnak, ennél még a magyar is fejlettebb. Én rendes - utasszállító - repülőre gondoltam.

A titanic-os cikk nem jön be, de egy majd 100 éve épített hajót lemásolni tényleg nagy fegyvertény, le a kalappal...

Re: prosperonak

#644804 Előzmény: #644795

Ricsi, könyörgöm, ne hergeld magad, mert egyre rosszabbul fogsz járni :( Egy repülőgépet már idéztem, nesze neked még egy:

http://www.vilagvandor.hu/elkeszult-az-elso-kinai-utasszallito-repulogep

"Sikeres próbarepülést hajtott végre pénteken az első, teljes egészében hazai gyártmányú kínai utasszállító repülőgép, az ARJ-21. A típussal a kínai piac középtávú igényeinek 60 százalékát tudják majd kielégíteni.

A 90 üléses "Repülő Főnix" a sanghaji repülőgépgyártó üzemben készült, maximális repülési távolsága 3700 kilométer, maximális repülési magassága 11 900 méter. A mintegy 27 millió dollárba kerülő gép szállítását másfél év múlva kezdik meg. Eddig 206 gépre érkezett rendelés, a kínai kormány is rendelt az ARJ-21-ből."

Re: prosperonak

#644802 Előzmény: #644758

Én nem a pro kopf GDP-ről értekeztem, hanem a teljes GDP-ről.

Csak a kedvedért:

"1 United States 14,991,300

2 China 7,203,784

3 Japan 5,870,357

4 Germany 3,604,061

5 France 2,775,518

6 Brazil 2,476,651"

Kérlek vedd figyelembe, hogy húsz éve még hol volt Kína ebben a rangsorban. Szinte sehol. Na ahhoz mérjed, nomeg ahhoz, hogy 1 milliárd emberre leosztva nem valószínű, hogy beéri a kisebb, de jól profitáló államokat.

Re: prosperonak

#644800 Margaretta Előzmény: #644720

A Great Wall, aki Bulgáriában gyártaná az autókat Európa számára néhány perben volt már a koppintások miatt. Pl:

Great Wall autó - koppintott autó

Peri - Fiat Panda

Florid - Toyota

Sailor/SA220 - Isuzu Rodeo

és a nagy Hover - Isuzu Axióma

Re: prosperonak

#644799 Előzmény: #644734

"Ricsi: Van ismerősömnek kínai motorja, nem kell bemutatni. Érdekes, a világ hüdefejlett országa sem a forma-1ben, sem a moto gp-ben nincs ott saját járgánnyal. Hogy is van ez?"

Mennyi ország is van ezekben benne? Egy űrállomás neked smafu?

"Meg valahogy repülőt sem gyártanak, hajót sem gyártanak, semmit sem gyártanak, amit nem tudtak ellopni és lekoppintani. Vajh miért?"

Ez nem a te napod lesz Ricsi...

Repülés (google harmadik találat):

http://mno.hu/hidroplanok/szuzrepules-uj-kinai-hidroplan-a-vizen-1174677

Teljesen kínai tevezés.

Hajózás (google, egyik első találat):

http://www.origo.hu/utazas/hirek/20130218-kinaban-megepitik-a-titanic-masat.htm

"A nankingi székhelyű állami vállalat, a Csinling szerint a hajó megépítéséhez három évre lesz szükségük. A megállapodást Clive Palmerrel, az ausztrál bányamágnással még tavaly kötötték a China Daily című angol nyelvű kínai napilap szerint.

A hatvanéves tapasztalattal és háromezer alkalmazottal rendelkező cég[...]"

És hogy semmit sem gyártanának?

http://hu.wikipedia.org/wiki/Tienkung–1

"A Tienkung–1 (magyaros átírásban Tienkung, magyarul: Mennyei Palota) az első kínai kísérleti űrállomás, melyet 2011. szeptember 29-én állítottak pályára.[1] A viszonylag kis méretű űrállomás nem alkalmas tartós űrbeli tartózkodásra, csak az időnként hozzá kapcsolódó űrhajók személyzetei fognak az űrállomáson lakni, majd munkájuk végeztével az űrállomást üresen hagyják. Kína 2015 előtt tervezi felbocsátani a Tienkung–2 és Tienkung–3 polgári űrállomásokat."

Na most ehhez képest kit érdekel az F1, meg a MotoGP, amiben egyébként köztudattan pár tradícionális gyártó versenyez marketingcélból?

És tekintettel arra, hogy állandóan a kormánypropagandát hangsúlyozod a tények ellenében is, imhol egy kormánypártisággal semmiképen sem gyansítható cikk:

http://index.hu/tudomany/2012/07/31/kina_a_holdra_megy_jovore/

"2013 második felében indul Kína harmadik Hold-szondája az űrbe, és ez lesz az első, ami le is száll a felszínre, majd visszatér - jelentette be a kínai állami hírügynökség. Ez lesz az első próbálkozás arra, hogy a kínaiak, ha csak egy automata járművel is, de a Holdra lépjenek, egyben fonton mérföldkő a kínai űrkutatásban, amit presztízskérdésként, az ország fejlődésének demonstrációjaként kezel a kormány, és nem sajnálja a pénzt és az emberi erőforrásokat a támogatására.

A hosszú távú cél a holdraszállás, és ezzel az amerikaiak hatvanas évekbeli Apollo-programjának megismétlése, majd egy állandó bázis létrehozása a Holdon. Ezzel párhuzamosan Kína saját űrállomást is épít, ami a Hold-bázis előszobája lehet majd.

A kínai űrprogram elképesztő tempóban fejlődik, 1999-ben sikerült először ember nélküli űrhajót fellőniük, aztán 2003-ban jött az első emberes utazás, 2008-ban az első űrséta, a legutóbbi misszió, a Shenzhou-9 útja pedig már 13 napos volt, ezen vett részt először női űrhajós. Az asztronauták többek között a dokkolást gyakorolták a Tiangong-1 űrállomás első pályára állított moduljához."

És már meg ne haragudj én kicsit komolyabbnak gondolok egy holdraszállást, mint az F1-et, vagy a Moto GP-t, ha a gazdaság erejét és képességeit akarom lemérni.

De ha már a gyorsvonatokat is megkevered a MAGLEV szerelvényekkel, amiről valóban volt cikk annak idején, akkor nagyon nagy baj van a fejedben. Mert csak a miheztartás végett:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Kína_nagysebességű_vasúti_közlekedése

"A vonatok száma hetente gyarapodik, és már arra készülnek, hogy vonatokat külföldre is exportáljanak."

Püff neked. Ezért is...:

http://hu.wikipedia.org/wiki/CRH380A

És csak úgy a vicc kedvéért így a végére:

http://kitekinto.hu/bem-rakpart/2013/03/31/oriasi_vasutberuhazast_adnank_a_kinaiaknak/#.UfZ9Wr3SiZA

És tudod nyilván azért ők, mert ők a legolcsóbbak és mellesleg legalább annyira jók mint mások, de hát te nyilván a King Long buszokat sem ismerted fel echte kínaiként Magyarországon annak ellenére, hogy járod az országot.

Node hát tudjuk, ezek a kínaiak nagyon elmaradottak...:

http://inforadio.hu/hir/eletmod/hir-575032

"Megkezdődött a világ legmagasabb felhőkarcolójának építése a közép-kínai Csangsa városában, a rekordprojekt rekord idő alatt, jövő áprilisra elkészülhet

[...]

A dubaji Burdzs Kalifánál (Burj Khalifa), a világ jelenleg legmagasabb épületénél 10 méterrel magasabb, 838 méteres felhőkarcoló a közép-kínai Honan tartományban épül, az építkezésről szóló dokumentumokat tavaly június elején írta alá Csangsa városa és a helyi kivitelező, a Broad Group.

A csangsai felhőkarcoló magasságán túl építkezési idejével is rekordot dönthet. Az egyedi, előregyártott elemeket is használó építési technikáinak köszönhetően naponta több emelet kerülhet a helyére, vagyis az Égi Város már 2014 áprilisára felépülhet, megnyitása a sajtóértesülések szerint májusban vagy júniusban valószínű. Összehasonlításként: a Burdzs Kalifa hat évig, míg a világ második legmagasabbja, az 509 méteres tajvani Tajpej 101 négy évig készült."

Ach, tényleg nem innovatívak és csak lopnak...

"A Broad Group a villámgyors építkezéseivel vált híressé Kínában és a világon. A vállalat 2010-ben hat nap alatt felépített egy 15 emeletes szállodát, 2011-ben pedig tizenöt nap alatt egy 30 emeleteset. A kivitelező a költségeket is meglepően alacsonyra tette, mondván a felhőkarcolóhoz mintegy 850 millió dollár is elég lesz, míg a Burdzs Kalifa 1,5 ezer milliárd dollárba, a Taipei 101 1,8 ezer milliárd dollárba került.

A Forbes magazin 2012-es rangsora szerint a világ 10 legmagasabb épületéből öt Kínában található, számuk ugyanakkor a következő években még tovább nőhet. Jövő év végére elkészül a 632 méteres Sanghaj Torony, 2016-ban pedig várhatóan átadják a 660 méter magas Ping'an Nemzetközi Pénzügyi Központot is a dél-kínai Sencsen városában."

Sz@r egy ország, lássuk be, hiszen se MotoGP csapata sincs, se Forma1, de egy F1 versenypályát úgy rántottak össze a semmiből elképesztően rövid idő alatt, hogy mindenkinek leesett az álla.

Vagy említsem meg, hogy pontosan mely európai gyártók állnak az indiai Mahindra konszern irányítása alatt, vagy említsem meg, hogy mely európai gyártók vannak teljesen máshol székelő tulajdonosok kezében? Esetleg említsem meg, hogy mely gyártmány van a Tata kezében?

Tényleg lemaradtál és csak felmondod a régi leckét. És nagyon ideje lenne frissíteni a véleményedet.