Ezt a hozzászólásom a manyuposból átteszem ide is :)
A többire:
"Azzal kapcsolatban, hogy a Magyar Nemzet információi szerint (SIC! NEM A KORMÁNY; EGY MÉDIUM HALLUCINÁCIÓT KEZELSZ TÉNYKÉNT!) - ha a gazdaság állapota ezt lehetővé teszi - egyszeri kompenzációt kaphatnak év végén a nyugdíjasok, Selmeczi Gabriella azt mondta: a Fidesz társadalmi szerződést kötött a nyugdíjasokkal arra, hogy bárhogyan alakul is a gazdaság helyzete, a kormánytöbbség megvédi a nyugdíjak vásárlóértékét. "Minden más olyan javaslatot, amely ennél a helyzetnél jobb, természetesen a Fidesz-frakció támogatni fog" - tette hozzá, megjegyezve: várják, lesz-e a kormánynak ilyen típusú javaslata."
Hol látsz te ebben ÍGÉRETET, pláne 13. havi nyögdíjat?
@3216:
"A vegleges, elfogadott torveny szerint, 2013-ban:
- nyugbizt alap 2847 mrd
- rokkantnyugidj az egbizt alapba dugva 349 mrd
- szolgalati jarandosag a cocpolba dugva 87 mrd
- korhatar elotti ellatas a cocpolba dugva 197 mrd
- politikai rehabilitacios es mas nyugdij-kiegeszitesek a cocpolba dugva 16 mrd"
Úgy látszik tényleg nem érted. Arról van szó, hogy KÜLÖNVÁLT a nyögdíjrendszer a NEM nyugdíjjellegű ellátásoktól, egyebekben éppen azért, mert az egyik SZOCIÁLIS járandóság, a másik pedig JÁRULÉKFIZETÉSSEL MEGSZERZETT SZERZETT JOG. Éppen azért egyértelmű (volt és lesz), hogy a nyögdíjkassza kizárólag a mindenkori nyugdíjak fedezetét KELL, hogy szolgálja, a SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK PEDIG A TÁRSADALOM TEHERBÍRÓ KÉPESSÉGÉTŐL FÜGGJENEK.
Ennek megfelelően nem árt tudnod, hogy ezek nem most vannak "oda eldugva", hanem csak arról van szó, hogy a HELYÜKÖN vannak végre. Mert ezekben az a lényeges és amit nem értesz, mert nem látod át, hogy ezek MEG FOGNAK SZŰNNI KÉSŐBB, egyszerűen azért, mert ÚJ szolgálati járandóságot már nem lehet ezen a jogcímen szerezni, a rokkantnyugdíj át fog menni öregségi nyögdíjba döntő többségében, ami tehát tartósan megmarad az ez:
"- politikai rehabilitacios es mas nyugdij-kiegeszitesek a cocpolba dugva 16 mrd"
Ami sok minden, csak nem megterhelő egy ország számára.
Vagyis ma az ÖREGSÉGI nyögdíjkassza az ÖREGSÉGI nyögdíjkiadásokra szolgál, és végre nem a nyögdíjjárulékod fedezi a rokkantsági ELLÁTÁST. Pontosan a rend és a rendszer része az, hogy minden ki legyen mutatva.
Egyebekben csak igazán csendben jegyzem meg, hogy ezek az értékek korábban még magasabbak voltak és feltéve, hogy a nyögdíjkassza szerinted nem votl egyensúlyban, ez csak azt jelentette korábban, hogy a nyögdíjkassza MÉGINKÁBB NEM VOLT EGYENSÚLYBAN, vagyis ismét csak oda érkezünk, hogy azzal, hogy ezek kikerültek a nyögdíjkasszából, attól a nyögdíjkassza egyenlege úgy jött egyenesbe, hogy ettől még a költségvetés kiadása nem csökkent.
Ugyanakkor azzal, hogy nem eldugva, a nyugdíj JÁRULÉKBÓL vannak "hivatalosan" kifizetve, amit fű alatt kipótol a költségvetés, azzal el van érve az, hogy a nyögdíjjárulék FELOSZTHATÓ a nyögdíjasok között, és függetlenné vált a SZOCIÁLIS ellátásoktól.
Vagyis magyarán szólva, minden látszat és félreértés elkerülése végett, ez volt eddig annak az oka, hogy miért lett volna értelme az egyéni nyögdíjszámláknak és kimutatásoknak az állami rendszerben:
Az, hogy az oda érkező pénzeket NEM az öregségi nyugdíjra fordította az állam, azaz az állami nyugdíj alrendszer valójában NEM LÉTEZETT, mert ez valójában csak egy adónem volt, amit másra használtak fel, mint amilyen címszóval beszedték, azaz VALÓJÁBAN a befizetés nem keletkeztetett kifizetési kötelezettséget, ami járulékos rendszerben alkotmányellenes, és ezért lett volna arra szükség, hogy a befizetésekről legyen valami lista, hiszen a kifizetéseknek nincs köze azokhoz..
Magyarán szólva, nemhogy arról nem volt szó, hogy legyen magán nyugdíjpénztár vagy sem, HANEM HOGY VÉGRE NYUGDÍJPÉNZTÁR LEGYEN ÉS NE AZ ADÓRENDSZER RÉSZÉT, A KÖZÖS KALAPOT NÖVESSZE A BEFIZETÉS OLY MÓDON, HOGY EHHEZ NEM ARÁNYLIK A KIFIZETÉS.
És itt érdemes megfigyelni azt, hogy azzal, hogy létrejött a liberálkommunista manyup rendszer, amely az állam kifosztására irányult, azzal együtt SOHA és EGYETLEN PILLANATRA sem készült el az állami rendszerben a JÁRULÉKRENDSZER, csak ez MINDEN manyup hívőnek elkerülte a figyelmét!
UGYANIS ATTÓL, hogy van, vagy lesz manyup, attól még az állami rendszernek is ezen az elven kellett volna működnie, csakhogy erről pontosan egyetlen szó sem volt, csak az a bullshit, amit banyaiz is ész nélkül nyom, hogy "75% lesz a nyögdíj". ÉS MIHEZ KÉPEST B+? Hol volt leírva, hogy MIHEZ KÉPEST, amikor az állami nyögdíjrendszer kifizetései NINCSENEK rögzítve a befizetésekhez képest?
Komolyan azt hiszi valaki, hogy ez úgy működött volna, hogy egyszercsak hipp-hopp 75%-ot fizet egyik évről a másikra INDULÓ nyögdíjnak az állam? Elvtársak, hát minek alapján, ha az állami nyögdíj számítás POLITIKAI döntés és semmi köze a bevételekhez?
Ahhoz, hogy 75%-ról lehessen értekezni, annak egyetlen és kizárólag egyetlen értelme volt a manyupos rendszerben, amiben a bevételeknek és a kiadásoknak SEMMIFÉLE módon nincs kapcsolata.
Mert van egy értelme.
Egyetlenegy.
Az, hogy a nyögdíjbevételekből...
... az állam ...
CSAK 75%-OT OSZT VISSZA, A TÖBBI MEGY A KÖLTSÉGVETÉSBE. Vagyis úgy kerülnek kivetésre a járulékok, hogy abból elméletben sem lehet több kifizetés 75%-nál, mert a többi kell a manyup miatti adósságszolgálatra.
És ezt most tessék szépen megemészteni.
Tessék szépen megemészteni, hogy Magyarország esetében most először van VALÓDI nyugdíjpénztári rendszer, mert jelen esetben mind az állami rendszer annak alapján fizet ki, amennyi bevétele van [felosztó-kirovó rendszer], mind az ÖNYP annak alapján fizet ki, amennyi felhalmozásod van.
EGYIK RENDSZER SEM KÉPES VESZTESÉGET TERMELNI, amig az egyensúly fenn van tartva.
Ebből pedig logikusan következik az, hogy HA a nyugdíjkassza TÖBBLETBEVÉTELHEZ JUT (például gazdasági növekedés), akkor a többletet nem egyszerűen FEL LEHET, hanem FEL KELL osztani, mivel EZ A PÉNZTÁRI RENDSZER LOGIKÁJA EGY FELOSZTÓ-KIROVÓ RENDSZERBEN.
És végül valami hihetetlen paradox dolgot fogok mondani:
HA EBBEN a rendszerben keletkezik többlet, AKKOR lehet arról értekezni, hogy azt esetleg ne felosszák a nyugdíjasok között, hanem például kerüljön befektetésre, amely hasznot hoz NEKIK(!), de nagyon fontos megérteni, hogy egy kirovó-felosztó rendszerben a befolyt pénz helye a felosztás, hiszen azt ezért adják össze a befizetők, hogy azt megkapják az érintettek, MAGYARÁN HA NEM KELL TÖBB PÉNZ, AKKOR NEM KELL ÉS NEM SZABAD TÖBBET ELVONNI AZ AKTÍVAKTÓL.
Magyarán szólva, azt lehet csinálni, hogy az ILYEN MÓDON beszedett nyugdíjak többlete ne kifizetésre kerüljön, hanem befektetésre AZ ÁLLAMI RENDSZEREN BELÜL, mert akkor igaz az, hogy annak hasznát élvezi a jelenben is a nyögdíjas és élvezni fogja a később nyögdíjba menő is.
PÉLDA:
Vegyük azt, hogy befolyik (csoda) 4000 milliárd huf a 3000 milliárd igényre. Ekkor természetesen kiosztunk 3500 milliárdot, de 500 milliárdért mondjuk megveszünk MOL-t, OTP-t, egyebeket ÁLLAMI SZINTEN. EZ ugyanis egyszerre növeli az ÁLLAM erejét (és nem hatalmát), az ország függetlenségét, és egyben az osztalékfizetéssel a mindenkori nyugdíjasoknak juttatható pénzmennyiséget. Húsz-harminc évre számolva ez rögtön látható, hogy számottevő állami tulajdont eredményezne, de nagyon fontos meglátni, hogy ennek NEM SZABAD kikerülnie az állam tulajdonából abban az értelemben, hogy annak a haszna a nyugdíjasokhoz kell hogy kerüljön és ez a vagyon nem felélhető.
Erről a rendszerről azonban akkor és csak akkor szabad értekezni, ha olyan jól megy az országnak és olyan magasak az átlagkeresetek, hogy ezt meg lehet tenni, mert az emberek akarják azt, hogy NE CSAK felosztó-kirovó rendszer legyen, hanem különböző jövedelmekből is részesedhessenek.
És így érdemes megnézni, hogy mennyire nem volt ehhez semmi köze annak a rendszernek, amely adósságot generált, a vagyont meg felélték és csak a romok maradtak az egészből.