Semmi másról nem szól a cikk, csak arról, hogy már megint Simicska cége fogja vinni a tendert. És ebből mi következik?
Semmi másról nem szól a cikk, csak arról, hogy már megint Simicska cége fogja vinni a tendert. És ebből mi következik?
Egyrészt nem akarok annyira keveset keresni hivatalosan, másrészt nincs kedvem hozzá, hogy le kelljen adnom a gerincemet, harmadrészt nem az én világom a politika.
Egyebekben azért írtam a MOL+ÖMV hálozatát, hogy azokon a részeken legyen határon túli töltőállomás is, ahol nincs határőrség, és oda a határőrséget, ahol van. Azért lássuk be, három intézménnyel nem sokáig tartana a tárgyalás. Aztán persze csatlakozhatna bárki is, de ezzel már indulhatna is a pilot akár egy hónapon belül és mire határidő lenne, már mindenki benne lehetne a buliban.
És hogy ez miért nem így fog megvalósulni? Mert az állam nem így működik, ahogy a multik sem. Ezért kerül többe annál, mint ahogy én elmondom, és ezért nem lehet úgy megvalósítani. Ugyanakkor arra azért jó, hogy elmondjam, hogy egyáltalán nem nagy szám egy ilyen rendszer megvalósítása. Ennél komolyabb projectekre is elég ennyi idő :)
Amit ugyanis meg kell érteni az az, hogy ha adott a technológia és know-how, akkor csak erőforrás és pénz kérdése a határidő. Kellő mennyiségű pénzzel az általam vázolt rendszert legkésőbb április végén be lehetne indítani.
Én ismerem a RacioNet képességeit is... meg a többi mostanság preferált cégét is...
Az állami bürokráciát már régóta a fiatal bolsevisták adják.
Uszítás? Imádom ezeket a komcsi fordulatokat!:-D
Nyilván nem lehet az állami bürokráciában létrehozni, tehát ki kell szervezni. A cikk egyébként a puszta uszításon kívül semmi ténnyel nem szolgál, illetve semmi olyannal, hogy ez a hír mennyire érdekes arra nézve, hogy a project megvalósulhat-e.
A legnagyobb probléma a bürokrácia ellenállása, és ez a liberálkommunosta érában érte el a tetőpontot, amikor is példának okáért INGYEN odavittünk valahová vonalas telefonokat, mondván, hogy INGYEN telefonálhatnak az intézményen belül, de évek alatt nem vették a fáradtságot (szó szerint!), hogy bedugják a készülékeket, és nekünk sem engedték meg. Így csak nagyon sok pénzt tudtunk nekik hónapok alatt megtakarítani, mert a középszerű vezetők miatt megbukott az összes többi kísérlet. A csinovnyikok ugyanis nem akartak változást, mert akkor kiderült volna, hogy mennyire s*ggfejek és alkalmatlanok. És akkor most még nem is értekezem arról, amikor egy irodaháznál a legfőbb szempontok egyike az volt, hogy egy bizonyos előzetesben lévő személy hogyan tud észrevétlenül mozogni. Randa egy világ volt, na.
http://index.hu/gazdasag/2013/01/24/a_nav-hattercegeit_vethetik_be_az_e-utdijhoz/
Aki ért a szakmához, az tudja, hogy mennyire ostoba a döntés.
Ha ez ilyen ecccerű lenne, akkor miért nem evvel kezdték ezek a zsenik? Neked kéne vezetni ezt a projektet és akkor 10 forintból 2 hét alatt meg is lennénk... :-) Unortodoxiában nem szokás Működő rendszert bevezetni!!!!
Ezek egyébként egy pálcika emberkét sem tudnak lemásolni....
Belőled minisztert kellene faragni!:-)
Azért ez nem egy piskóta feladat logisztikailag sem. Aztán, nincs határőrség nyugaton és északon.
Aztán meg kell venni a blackboxokat közbeszerzéssel.
Itt nagyon sokan elfelejtik azt, hogy az első három ajánlat alvállalkozókkal valósította volna meg a rendszert, azaz szó sincs arról, hogy saját termékkel versenyeztek volna.
Magyarán szólva, a piac tele van működő megoldásokkal, Európában is több megoldás működik, vagyis nem annyira bonyolult ám ez az egész, mint ahogy sokan akarják vízionálni.
Most nem tudom hirtelen melyik országban működik, de tudom, hogy működik az a rendszer, amiben egy blackboxot tesznek a kamionba a határon, oszt azzal mérik azt, hogy mennyi lesz az útdíj. Ennek a rendszernek az adaptálása Magyarországra pontosan 0,0 Ft lenne, hiszen egyszerűen csak a dobozokat kell megvásárolni, az infrastruktúra már adott, és működik.
Az, hogy az adatközpont nem Magyarországon lenne, az felvethet adatvédelmi aggályokat, de egyebekben pár jogszabály meghozatalán túl a rendszer akár pár hónapon belül üzembehelyezhetővé válna. Ha pedig csak megvesszük a know-how-t, akkor egyszerűen felépül egy egyszerű adatközpont valamelyik adatparkban max egy hónap alatt, két hónap tesztüzem ezek után, ezenközben berendeled a dobozokat, teríted a határoknál, kialakítod az értékesítési hálozatot (Megegyezel az ÖMV-vel, MOL-lal és még pár kúttársasággal, ellátod vele a határőrséget) és már működhet is a rendszer.
Valahogy olyan érzésem van, mintha azt hinnétek, hogy itt valami "csodát kell tenni, vagy fel kell találni a spanyolviaszt", pedig csak be kell vezetni egy már működő rendszert.
Őszintén szólva én azt nem értem, hogy mire fel kértek tízmilliárdokat ezért, amikor jól látható, hogy valójában akár a bevezetésen is lehet pénzt keresni, hiszen egyszerűen a blackboxokat kell úgy árazni, hogy visszajöjjön a befektetés ára?
És ez most csak egy megoldási javaslat volt, természetesen bármikor tudnék még fél tucat megoldást hozni, amivel kényelmesen működhetne a rendszer júliusra.
Egy ilyen volumenű projectnél pont semmi akadálya nincs a megvalósíthatóságnak. Most hogy mást ne mondjak, NÉGY pályázó is volt, aki szerint megvalósítható, tehát fel nem foghatom azon blődséget, hogy "lehetetlen" lenne a megvalósítás.
Aki valaha is legalább a környékén járt egy ilyen volumenű projektnek, nagyon jól tudja, hogy ez lehetetlen. Nincs a piacon olyan mennyiségű megvehető - tényleges - tudás amire ide szükség van. Persze kóklereket be lehet vonni csak abból soha nem lesz működő rendszer.
Most kivételesen - majdnem - ingyen adok tanácsot a megvalósításra.
Beül a kamionba egy közmunkás és felírja folyamatosan melyik úton, hány kilométert mentek.
A határnál kiszáll, leadja a papírt, mehet a számla :)
A megspórolt ~ 50 mrd 0,1%-át a következő számlaszámra kérem utalni ......
P.
Ez a kúúrmány, egy szeget sem tud beverni anélkül, hogy az ne kerülne minimum 50 milliárdba, ne tartani a folyamat minimum a tervezett idő kétszereséig, és ne dőlne össze közben az összes környező épület. Végül persze az a ház is összedöl ahová azt a szerencsétlen szeget szerették?? volna beverni... oszt a végeredmény: a szeg ott marad az épület romjai között beveretlenül...
Ilyen senkiháziak gyülekezetéből összetákolt kormánya még nem volt, és nem is lesz ennek az országnak (élén evvel a szerencsétlen, totálisan fogalmatlan, sutyerák, ősbunkó bohóccal)
Két dologban biztos vagyok :
1. Egy valódi "referenciamunka" lesz a projekt. :)
2. Az eredmény pedig sikertörténet, diadalmenet, "részletkérdésektől", valóságtól, számoktól stb függetlenül :)
Ez a két dolog borítékolható , a többi bizonytalan.
Meglátjuk, hogy mi lesz az eredmény - én is kíváncsi leszek rá.
Mindenesetre a történet érdekessége, hogy ha az állam csinálja meg mondjuk a manyup pénzek maradékából, akkor az annyit tesz, hogy kiesik a költségvetés kiadási oldaláról ez a tétel, ugyanakkor a bevétel meg oda fog kerülni, vagyis egy ilyen húzással még a költségvetés is tehermentesíthető lenne. De ez csak egy kósza ötlet :)
igen, úgy gondolom megint gazdagszunk egy "hatékony" állami projekttel...
Diktatúra, terrorisztáni óbégatás...
...így meg nem lehet ;)
Akkor már csak arra az egyszerű kérdésre kellene valami frappáns választ találni, hogy:
Ha ez ennyire egyszerű és nyilvánvaló, akkor miért nem így csinálták elsőre?
:-)
Ach, megbízzák például az MVM-et, hogy építse ki saját erőből, oszt majd risztelnek a bevételen.
Oszt annyi meg egy bambi a többieknek.
Akkor már csak az integrátori munkákat kell elvégeznie Vályiéknak.
Ez esetben amúgy a kiíró hibázott írtó nagyot.
sztem kiemelt vagy f@sz tuggya hogy hívják beruházásnál nincs így de ha igen majd módosítják a tv-t sztem elég lesz rá 3 nap nagy csúszást nem szenved tőle a project. Megjegyzem módosítani is kell mert ez ezért nonszensz h balf@sz cégek miatt csúsznak kiemelt állami projectek. de az is lehet h az MFB bonyolítja nemtom, akárhogy is tutira megvan a konstrukció és valszeg a getronicsal is lezsírozott.