németeknél roncsautó program dobott nagyot anno.
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/erdekessegek_a_juliusi_cegauto_piacrol.171043.html
németeknél roncsautó program dobott nagyot anno.
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/erdekessegek_a_juliusi_cegauto_piacrol.171043.html
Németországban 5 százalékkal zsugorodott júliusban az új gépkocsik piaca, a regisztrált új autók száma 248 ezerre csökkent. Az év első hét hónapjában 1,88 millió új autót helyeztek forgalomba, nagyjából ugyanannyit mint egy évvel korábban.
A német gépkocsi importőrök szövetségének előzetes adatai szerint a gépkocsik 30 százalékát nem közvetlenül a fogyasztók vásárolják meg, hanem a gyárak és márkakereskedőik veszik át. Ezt az iparágban „önregisztrációnak” hívják. Ezek közül a kocsik közül sok nagy árengedménnyel a használt autó piacra kerül. Rossz jelnek tartják, hogy a luxusmárkák körében is nő az önregisztráció.
„Ez a módszer lényegében a részvényesek félrevezetése, azt a látszatot keltik mintha tényleg eladták volna az autókat” – mondta Ferdinand Dudenhoeffer iparági szakértő. Ezt a trükköt egy ideig el lehet játszani, de egy idő után a kereskedők nem tudják átvenni majd a gyártók autóit. Ekkor nemcsak nekik marad a nyakukon sok kocsi, hanem hirtelen a gyártóknak se lesz kinek eladniuk.
Egy kereskedő szerint evvel a taktikával sok gyártó inkább a homokba dugja a fejét ahelyett, hogy szembenézne a valódi problémákkal. A német autógyártókat képviselő VDA szervezet, amely a BMW-t és a Volkswagent is képviseli eltúlzottnak (és hiteltelennek) tartja az önregisztráció mértékéről szóló adatokat.
Marc Odinius, a frankfurti Dataforce kutatóintézet vezérigazgatója szerint maguknak a gyáraknak a részesedése a 2009. évi 5,5 százalékról 9 százalékra nőtt az új gépkocsik piacán. Más megfigyelők szerint a gyártók túlzottan az értékesítési volumenek növelésére koncentrálnak, pedig hosszútávon mindenki veszíteni fog ha nem csökken a termelés.
De Én akkor is ellen akarom mondani :D
Jövő héten megyek egy-két importőrhöz majd kérek tőle kimutatást a magánszemélyek autóvásárlásáról...
"Inkább elemezz egy telkót és adj egy célárat" :D
sztm tavasszal elég szépen beindultak az autó vételek, Bp-n biztos. Sztm az évvégi statisztikában ki lesz mutatva a magánszemélyek részesedésének növekedése az eladott autók piacán
Tibi persze nagyon gáz, de Én utolsó félévről beszélek :)
Igen a flottaautók (céges-állami) viszik a "rendszámokat"... 2005 ben volt K most 2012 ben még csak M nél járunk!
Sokan? Inkább néhányan. Ők ily módon ruháznak be és pörgetik fel a gazdaságot.
nem hiszem, hogy 0-s hitel miatt van ez, főleg, hogy 20% önrész kötelező azt hiszem. Ahogy az állampapír megtakarítás is egekben van, új kocsi vételre is van pénz. Sztm van az a réteg akinek elég sok pénze vagy ahhoz, hogy megtehesse. adóváltozások miatt sokan jobban keresnek, mint régebben.
persze, van ahol lehet nullás hitelt intézni....
igen a reexportból lehet, de nézd a rendszámokat, nagyon szépen szaporodnak az M felettiek. ME-nél járunk már
A wv konszern, az ópel, + mercédesz nél ez tuti így van (ahogy az előbb írtam), a kis autók lehet h mennek de mégegyszer mondom az autókereskedők a reexportból próbálják meg fenntartani a bótot (amúgy meg sírnak rínak h a magyar nem veszi a kocsikat)! A használtautó piac az szépen növöget lassan nagyítóval kell keresni a "jó" használtautót... :D
ez eddig is így mehetett, tehát nem ez az oka... Rengeteg az új kocsi az utakon...
Illetve ez csak a kis autoknál igaz!
ez elsősorban a reexportnak köszönhető, ugyanis pl "egy" német autógyár a hazai kereskedőknek csekélyebb összegért adja az autóját mint németoszágban, vagy osztrákoknál... megveszi a magyar autókereskedő cég üzembe helyezteti majd megy ki külföldre, ezzel az ő "számai is szebbek lesznek... :D
sajnos csak a számok kozmetikázása zajlik... csekély azon "új" autók száma amelyek ténylegesen Mo-on használnak...
ez jó jel mindenesetre!