Regisztráció Elfelejtett jelszó

Budapest

újra itt van, megnyílt megint

#1507859 TrendMan

https://index.hu/gazdasag/2025/10/16/bevasarlokozp...

Múltkor a Bosnyák-tér felől haladtam hazafelé tömegközlekedéssel.

Elmondhatatlan mennyiségű ázsiai ember jött a tér felől, mintha Dzsingisz kán csapatai tértek volna vissza.

Én átlagos magasságú vagyok, a legmagasabb ázsiai úr háromnegyed fejjel volt alacsonyabb nálam, de mindenki nagyon vidámnak és kiegyensúlyozottnak tűnt.

Egészen addig, amíg a buszon mögöttem utazó úr köhögési és szipogási rohamot nem kapott. Na ott én már nem voltam kiegyensúlyozott, le kellet szállnom.

Üdvözlet a globalizáció korában!

Kern új parkolót talált

#1507826 prfecó Előzmény: #1507815

Delhusa ráadásul semmilyen büntetést sem kapott, pedig megtévesztően hivatalos okiratot mutatott fel , rendőrigazolvanynak állítva.

Kern új parkolót talált

#1507803 matgab Előzmény: #1507791

Mármint melyik forgalomra gondolsz? Ha jól látom közvetlen a zebrára állt rá és ott főleg este erős a gyalogos forgalom.

Ergo a gyalogosokat zavarja. Másrészt egy kerekes székkel, vagy ikerbabakocsival közlekedő embert is zavarhat, hiszen ott van megoldva a járda szintre hozása.

Harmadrészt ha valaki így áll a járdára egy kereszteződésben (kereszteződésben sem lehet megállni), akkor zavarja a jobbra kikanyarodó autót a szabad kilátásban. Márpedig ott elég sokszor szokott autó megállni, akár szabálytalanul vészvillogót kicsapva, akár a buszmegállóban megálló busz mögött.


Amúgy is Kern meg néhány nagypofájú celeb ebből versenyt csinál, hogy ők megállhatnak ahol akarnak. Én ha közterületes lennék , villámgyorsan egy kerékbilincset b@sznék rá gyorsan , aztán ha reklamál, akkor kb 2-3 óra késéssel jelennék meg a hívása után, vagy ha nagyon zavaró helyen van , akkor elszállítatnám az autóját Piripócsra.

Ha gyalog mennék, akkor lehet kulcscsomóval a kezemben megszédülnék az autó mellett...

Kern új parkolót talált

#1507791 Tapasz Előzmény: #1507759

Valaki megáll egy pillanatra szabálytalanul, úgy hogy nem akadályozza a forgalmat, ekkora probléma? Az ilyen spiclik ebben élik ki magukat.

állampolgári egyeztetés dacára

#1507726 TrendMan Előzmény: #1507707

A dolog háttere, az állampolgár itt túl kicsi:

"

A villamosok hozták egy platformra Karácsony Gergelyt és Navracsics Tibort

Navracsics Tibor azt mondta, országos jelentősége és "kisugárzása van" az 51 új CAF-villamos beszerzésének, a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztése jelentős esemény az egész ország számára, "sőt majdnem minden magyar állampolgár számára". Az ingázási és a belső vándorlási adatok azt mutatják, hogy "Budapest és a Budapesten kívüli Magyarország egy folyamatos lüktetésben van" - mondta. Hozzátette

nem nagyon lehet önmagában Budapestről mint szigetről beszélni,

bármilyen jelentős fővárosi fejlesztésnek az egész országra kihatása van, "sőt az egész ország egy jelentős fejlesztését is jelenti".

Budapest az EU egyik legfejlettebb régiója

A miniszter elmondta: az elmúlt bő húsz év sikertörténet a főváros számára az ország többi régiójával összevetve, hiszen Budapest már a 2004-es uniós csatlakozás idején az Európai Unió átlagánál fejlettebb volt mutatóit tekintve, és ez a szint 129 százalékról a legutóbbi adatok szerint 168-ra emelkedett. "Ebben talán szerepe volt annak a körülbelül 1000 milliárd forintnyi európai uniós forrásnak is, ami az elmúlt bő évtizedben Budapestre érkezett fejlesztésként" - fűzte hozzá, ugyanakkor rámutatott, Budapestnek nagyon éles versenyben kell helytállnia az Európai Unión belül.

Navracsics Tibor reményét fejezte ki, hogy a villamosbeszerzési projekt mellett a szintén uniós forrásból finanszírozott, 25 milliárd forintos keretösszegű Egészséges utcák program hozzájárul ahhoz, hogy Budapest ne csak gazdasági teljesítményét tekintve állja meg a helyét az európai városok versenyében, hanem élhetőbb is legyen.

Karácsony Gergely főpolgármester kiemelte: az új villamosok beszerzése "Budapest legszebb hagyományait viszi át a 21. századba", és felkészíti a fővárost, hogy helytállhasson a klímaváltozás okozta környezeti helyzetben. A főpolgármester Navracsics Tiborhoz hasonlóan azt mondta:

amikor Budapestet fejlesztik, akkor tulajdonképpen az egész nemzet érdekében teszik.

A villamosbeszerzés szerves része annak a stratégiának, amely Budapest közösségi közlekedésének fejlesztéséről szól - mutatott rá Karácsony Gergely közölve: a főváros kiemelt célja elérni, hogy a városon belüli közlekedés 80 százalékát fenntartható módon lehessen megtenni.

2026-ra kétharmad felett lesz az alacsonypadlós villamosok aránya

Azt mondta, a járműpark megújítása a közösségi közlekedés fejlesztésének legfontosabb területe. Karácsony Gergely kitért arra is, a felfüggesztett uniós források nem a kormány számára okoznak problémát, hanem Magyarország számára, ezért - mint mondta - reméli, hogy a kormány és az Európai Bizottság tudja rendezni a vitákat, és megérkeznek a fejlesztéshez szükséges források.

Bodor Ádám, a BKK mobilitási vezérigazgató-helyettese elmondta: az új villamosok beszerzésével 2026 végére elérik majd, hogy a villamossal történő utazások több mint kétharmadát alacsonypadlós, klimatizált járművel szolgálják ki. Az 51 új villamos közül már 20 megérkezett, és 2026-ig ezt követi majd még 31.

Héri József, a BKV vasúti üzemeltetési vezérigazgató-helyettese elmondta: a fővárosi villamoshálózaton naponta nagyjából több mint hatszáz járművel több 930 ezer utas közlekedését biztosítják. Hangsúlyozta: az új CAF-villamosok a legmodernebb technológiát képviselik. Ezek a járművek képesek az energia visszatáplálására is. Az új villamosok forgalomba állása lehetővé teszi majd azt is, hogy

a régi villamosok egy részét le tudják selejtezni.

Kitért arra is, hogy a beszerzés nem csak egy egyszerű áruvásárlás volt, hiszen a járművek összeszerelésében aktívan részt vett a BKV.

Székely Zsófia, a CAF programmenedzsere kiemelte: a BKK és az Irányító Hatóság által aláírt támogatási szerződés biztosítja a projekt teljeskörű finanszírozását.

Elmondta, a jelenlegi projekt szerződését 2014-ben írták alá a BKK-val, és ennek keretében összesen 124 villamost szállítanak le 2026-ig.

A BKK által az MTI-hez eljuttatott közleményben emlékeztettek, a járműbeszerzési projekt az Európai Unió támogatásával, az állam társfinanszírozásával valósul meg, a támogatás összege 54,15 milliárd forint.

A társaság 2022 novemberében, majd 2023 márciusában 51 darab villamost (46 rövidet, valamint 5 hosszút) rendelt meg a CAF-tól a 2014-ben kötött és 2021-ben meghosszabbított szerződés utolsó opciós tételének lehívásával. Az 51 darabos flotta járműveit a spanyol gyártó folyamatosan adja át a BKK-nak, az újonnan forgalomba állt járművek száma már 20-ra emelkedett, és hamarosan további egyet is birtokukba vehetnek a Budapesten közlekedők - írták.

Mely vonalakon találkozhatsz az új CAF-villamosokkal?

A közlemény szerint a megújuló járműállomány lehetővé teszi, hogy a jelenleginél több alacsonypadlós szerelvény közlekedjen azokon a vonalakon, ahol már most is járnak. Ezt azt jelenti, hogy az 1-es, a 3-as, a 17-es, a 19-es, a 42-es, az 50-es, az 56-os, az 56A és a 61-es vonalán is folyamatosan bővülhet az alacsonypadlós és légkondicionált villamosok száma.

Az 51 új jármű forgalomba helyezésével és az európai uniós infrastrukturális források rendelkezésre állását követően - a szükséges beavatkozások (áramellátás fejlesztése, egyes végállomások átépítése) elvégzése után - a tervek szerint a 2-es, a 23-as és a 24-es, valamint a 62-es vonalán is megjelenhetnek a korszerű villamosok, illetve a 14-es és a 69-es vonalon további alacsonypadlós járművek is forgalomba állhatnak. Továbbá vizsgálják a 47-es és a 49-es vonalon történő bevezetés infrastrukturális feltételeit is.

A már említett támogatási szerződés biztosítja a korábban megrendelt és jelenleg gyártás alatt lévő CAF-villamosok folyamatos érkezését, illetve forgalomba állítását Budapesten."

állampolgári egyeztetés dacára

#1507707 matgab Előzmény: #1507675

A politikusoknak csak egy számít, hogy le tudják nyúlni a pénzt. A szocikra az volt a jellemző, hogy ami volt , azt eladták bagóért, cserében eltették a baksist. Még lopni is lusták voltak gyakorlatilag.

A Fidesz és most Karácsony is úgy látszik rájöttek, hogy sokkal több pénzt lehet lenyúlni akkor , ha egy kicsit építenek is és az építkezés pénzét is lenyúlják meg a támogatásokat is lenyúlják.

Ezért találja ki Karácsony azt, hogy a Deák tér és a Lehel tér között legyen villamos. Hiszen amúgy ezen az útvonalon minden normális ember a 3-as metróval közlekedik (ha az jár).

De mivel az EU ad pénzt villamosra, amit le lehet nyúlni, ezért megcsináltatja majd haveri kiéhezett, évek óta szenvedő ellenzéki holdudvarba tartozó cégekkel és majd - a lakosságon kívül - mindenki boldog lesz újra!

állampolgári egyeztetés dacára

#1507678 TrendMan Előzmény: #1507677

Ha lebontják a felüljárót, akkor talán elfér két sáv.

De most őszintén: Pont azon a nyomvonalon, ahol a metró is halad minek egy korábban elbontott villamost visszaépíteni?

És ki fog Újbudáról átzötykölődni Angyalföldre, meg vissza kétszer egy órában, miközben van több, gyorsabb opció is?

Eközben Újbudáról Dunakeszi gépjárművel gyakorlatilag megközelíthetetlen lesz, illetve jóval több idő kell majd hozzá.

állampolgári egyeztetés dacára

#1507677 Koffein Előzmény: #1507675

Csodás :)

Szóval, marad egy egy sáv az autóknak.. még nagyobb dugók, még nagyobb légszennyezettség... :))

Köszi polgi!!

Megint jönnek, bolondoznak ..

#1507432 matgab Előzmény: #1507413

P+R-ben egyetértünk az kellene. Úgyis van jó pár bevásárlóközpont ami döglődik, milyen jó kis P+R-eket lehetne csinálni belőlük.

Megint jönnek, bolondoznak ..

#1507417 Koffein Előzmény: #1507406

Megmondták a zöldek, P+R parkoló nem a jövő. A jövő, a kitiltás, még több sétálóutca..

Megint jönnek, bolondoznak ..

#1507413 Bendeguz Előzmény: #1507405

Egy-egy blokk lenne olyan, hogy egy utcan be, aztan onnan szet a tobbibe, mint a tudoben a horgok. Mint az amcsi agglomeracios kistelepulesek. ott sincs semennyi atmeno forgalom a csaladi hazas lako reszben.

P+R is nagyon kene, engem nem zavar a napi 500 Ft, de ejszaka se legyen mar tobb, mint 500. Ha bemegyek Pestre hosszu hetvegezni, ne huzzanak mar le, amugy is van havi berletem.

Megint jönnek, bolondoznak ..

#1507406 TrendMan Előzmény: #1507405

Lehet ám, hogy néhány nagy, ingyenes P+R parkoló sokat lendítene a helyzeten.

Ahol én lakom, onnan is már csak tömegközlekedéssel megyek be Pestre és ez nagyon jó így.

Viszont a P+R parkolók valahogy soha nem épülnek meg, vagy nem úgy, ahogy kellene.

Megint jönnek, bolondoznak ..

#1507405 matgab Előzmény: #1507392

Hát akkor ha mind zsákutca lenne, az nem tudom hogyan tudna működni.

Viszont valamiféle dugódíj egyfajta kvótával egybekötve (hogy ne az legyen, hogy a gazdag annyit jár be amennyit akar, a csóró meg ne autózzon helyzet alakuljon ki, ezért kellene kvóta is) azt egyre inkább bevezetendőnek látom.

Bár így, hogy nem kell autóznom Pesten és Budán is csak mellékutakon- így egész jónak érzem az autós közlekedést. De ha átmegyek Pestre, akkor idegbajt kapok nap közben, annyira nem lehet közlekedni.