Franciaország:
Dinszófejek mecsetek előtt, szerb állampolgár munkában:
Az Európai Bizottság elnökét szállító repülőgép vasárnap délután a dél-bulgáriai Plovdivba tartott, amikor a repülőtér megközelítése során elektronikus navigációs eszközök nélkül kellett manővereznie.
Az incidensről tájékoztatott három tisztviselő szerint az esetet orosz beavatkozási műveletként kezelik.
A repülőtér teljes területén megszűnt a GPS-jel
- nyilatkozta az egyik tisztviselő. Miután a gép egy órán át körözött a repülőtér felett, a pilóta úgy döntött, hogy manuálisan, analóg térképek segítségével hajtja végre a leszállást.
Egyértelműen külső zavarásról volt szó
- tette hozzá a tisztviselő a Financial Timesnak.
Von der Leyen Varsóból repült a bolgár városba, hogy találkozzon Roszen Zseljazkov miniszterelnökkel és meglátogasson egy lőszergyárat.
Von der Leyen a látogatás után ugyanazzal a repülőgéppel, incidens nélkül hagyta el Plovdivot.
A GPS-blokkolás, amely torzítja vagy megakadályozza a műholdas navigációs rendszerhez való hozzáférést, hagyományosan katonai és hírszerzési szolgálatok eszköze, de újabban egyebek mellett Oroszország is beveti más, polgári célokra.
Az EU-államok kormányai arra figyelmeztettek, hogy a GPS-blokkolások akár légi katasztrófát is okozhatnak azáltal, hogy
gyakorlatilag "megvakítják" a kereskedelmi repülőgépeket útközben.
Az ilyen típusú incidensek száma jelentősen megnőtt a Balti-tengeren és az Oroszországhoz közel fekvő kelet-európai államokban az elmúlt években, nemcsak repülőgépeket, hanem hajókat és mindennapi embereket is érintve.
A 14 európai országból megkérdezett 15 ezer válaszadó és a 2024-ben összegyűjtött és elemzett több mint 22 millió mosási és 6 millió szárítási ciklus alapján egyértelmű:
egyre többen választanak rövidebb programokat, ezzel növelik a ruhák élettartamát és fogyasztanak kevesebb energiát Európa szerte.
A kutatásban megkérdezettek 84 százaléka szerint fontos a ruhák ápolása, mégis csak minden negyedik ember tudja, mennyit is számít valójában a mosási mód. Az Elecrolux szerint akár 50 százalékkal tartanak tovább a ruhák, ha alacsonyabb hőfokon, rövidebb programmal mossuk őket. Ezzel a megoldással becslések szerint fejenként évi 16 kilogrammal kevesebb ruhát selejtezünk ki Európában, amelyek 88 százaléka biztosan szemétlerakókban végzi.
Bár a megkérdezettek 43 százaléka ritkábban használja szárítóját az energiaárak miatt, egy modern, A-osztályú hőszivattyús gép ECO módban csupán 87 forint értékű energiát fogyaszt ciklusonként. Emellett fontos tudni, hogy 2025 júliusától az EU csak az energiahatékony hőszivattyús szárítók forgalmazását engedélyezi. A hagyományos kondenzációs modelleket a gyártók kivonják a piacról.
A felmérést 2025. január 30. és március 7. között végezte a OnePoll, az Electrolux és partnerei, az adatokat a következő országokban gyűjtötték: Belgium, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Svédország, Svájc és az Egyesült Királyság
Kételkedem benne, hogy egy ilyen zaklatott világban ez az intézkedés önmagában képes lenne elérni a kívánt célt.
"A lépés mellett az OECD (Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) riasztó írástudási statisztikáinak közzétételét követően döntöttek, amely arra figyelmeztetett, hogy minden negyedik 15 éves dán nem ért meg egy egyszerű szöveget - ez a szám Engel-Schmidt szerint "elég sokkoló".
A felmérések szerint a tinédzserek olvasási szintje is csökken, amit a szakértők a rövidebb figyelemfelkeltéssel és a digitális élet végtelen zavaró tényezőivel hoznak összefüggésbe."
"Az Európai Unió országai még mindig vitatkoznak az ellentmondásos tervezetről, amely a magánüzenet-szolgáltatókat megfigyelésre és érzékeny adatok átadására kötelezné."
A görög állami Hellenic Aerospace Industry (HAI) által gyártott Centauros drónelhárító rendszer első tavalyi bevetésén, egy uniós járőrözés során percek alatt észlelt és semmisített meg két, a jemeni húszik által indított drónt a Vörös-tengeren. Ezt követően további két drón visszavonult, miután a rendszer megzavarta elektronikájukat - nyilatkozta a Reutersnek Kyriakos Enotiadis, a HAI elektronikai igazgatója.
A sikeres teszt akkor újabb lendületet adott a görög kormány terveinek, hogy hazai gyártású drón- és drónelhárító rendszereket fejlesszen. Ez része annak a 30 milliárd eurós programnak, amely a görög fegyveres erők 2036-ig történő modernizálását célozza.
A mitológiai kentaurról elnevezett Centauros 150 kilométeres távolságból képes észlelni a drónokat, és 25 kilométerről tudja megkezdeni azok zavarását. Görögország tervei szerint a teljes hadiflottáját felszerelik majd ezzel a rendszerrel, és Enotiadis szerint jelenleg
ez az egyetlen harci körülmények között bizonyított drónelhárító rendszer Európában.
A rendszer nagy előnye, hogy drága rakéták helyett a megfelelő frekvenciákra való összpontosítással kényszeríti visszavonulásra, vagy önmegsemmisítésre az ellenséges drónokat, és bár a jelenlegi verziót tengerre optimalizálták, könnyen elképzelhető, hogy már dolgoznak a szárazföldi verziókon is.
Eddig Görögország csak néhány tucat, főként Franciaországban és Izraelben gyártott felderítő drónt (UAV) használt, azonban a most kibontakozó védelmi program részeként görög gyártású drón- és drónelhárító rendszereket is beépítenek a fegyveres erőkbe, többek között egy Achilles Shield névre hallgató légvédelmi pajzsot is, ami az izraeli Iron Dome mintájára készülne.
Görögország a következő évtizedben mintegy 800 millió eurót tervez befektetni védelmi innovációba - mondta Pantelis Tzortzakis, a Védelmi Minisztérium felügyelete alatt működő, újonnan alapított Hellenic Centre for Defence Innovation vezérigazgatója. A HCDI fő célja, hogy
Görögország olyan értékben exportáljon hadi eszközöket, mint amennyit évente védelemre költ.
Az állami cégeken túl, a magánszektorban egy Altus nevű dróngyártó a francia MBDA-val együttműködve fejlesztette ki a Kerverost - egy függőlegesen fel- és leszálló drónt, amely több mint 30 kilogrammos hasznos terhet, köztük fejlett páncéltörő rakétákat képes szállítani. A cég már öt országba exportál felderítő drónokat, amelyek a görög mitológia háromfejű kutyájáról, Kerberoszról kapta a nevét.
A HAI 2026-ban kezdi meg két további hordozható drónelhárító rendszer, az Iperion és a Telemachus tömeggyártását, amelyeket külön a nagyobb drónrajok és precíziós mini drónok elleni védelmére terveztek. Ugyancsak bemutatják első nagy pilóta nélküli repülőgépüket (UAV), az Archytast, amelyet az ókori görög feltalálóról neveztek el, aki állítólag Kr. e. 400 körül készítette az első autonóm repülő szerkezetet.
A görög fegyverkezési fejlesztéseknek az a történelmi rivalizáció is motivációt ad, amely köztük és az ukrán háború árnyékában drón nagyhatalommá váló Törökország között zajlik. Bár NATO tagként és a térség egyik legnagyobb katonai erejeként a törökök is feltehetően kihagyhatatlan részei lesznek az európai újrafegyverkezésnek, úgy tűnik máris kialakulóban van a piaci verseny, ami folyamatos mozgásban tartja a hadtechnikai fejlesztőket.
ő is egy ex afd-s.. érdekes dolgokat mesél a német politikai rendszerről...
azt mondja, hogy az idejük 60-80%-át pártpolitika határozza meg, hálózatépítés stb, majd a fennmaradó 20-40%nyi időben gondolkodnak, hogy miként tudnának problémát megoldani...
Kb 2 év után az újonnan bekerült politikusok ugyanolyanokká válnak, mint a régiek és azt nézik, miként tudják kimaxolni a költségkeretet, amit kapnak...
A néni megfogalmazza, amit elfelejt a szavazó, "Minden kormányzati hatalom a néptől származik" Ha minden olyan döntés után az utcára mennének az emberek, hogy most akkor itt a vége, állj, nincs tovább, akkor azzal kemény üzenetet lehet küldeni a kormánynak... mintha magyarországról beszélne :)))
Ha jól értem az ennek az intézkedésnek a lényege, hogy az autók és azok részei mind-mind egy körforgásos gazdaság részei legyenek.
Sok minden eszembe jut erről, legkevésbé a használtautó piac szabályozása.
Ha jól látom e mögött az intézkedés mögött is nők állnak.
Legalábbis részben.
Műszaki vizsgával, videóval dokumentálni, hogy műszakilag milyen állapotban van a vas... tehát drágulhatnak a használt autók...
https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/20250624/v...
"Az ERT iparági lobbicsoport 2023 februárjában több mint 100 akadályt azonosított a belső piacon, a telekommunikációs frekvenciaosztástól a vámszabályok értelmezéséig. A Bruegel agytröszt szerint az EU versenyképessége elválaszthatatlan az egységes piac működésétől. Ezt már Brüsszelben is felismerték, ezért az Európai Bizottság új javaslatai között szerepel egy uniós szintű vállalkozási kódex is, amelyhez
önkéntesen csatlakozhatnának a cégek, elkerülve a 27 nemzeti szabályrendszer útvesztőjét, ez lenne a 28. rezsim, ami a gyakorlatban egy virtuális tagállam létrehozását jelentené."
Rézvezetékek begyűjtve ott:
Loveparade 2000-es években, több 100e ember nagyobb atrocitás nélkül lehozta..
Ellenőrizetlenül beengedték a harmadik világot, jött a késelés, verekedés, erőszak, szurkálás... nem jó az irány...