https://g7.hu/elet/20250204/a-teraszos-kiulos-iran...

https://g7.hu/elet/20250204/a-teraszos-kiulos-iran...
Én nemtom mi a faszomról álmodoztok az agglomerációval kapcsolatban ? Majd létesítsen budapest parkoló helyeket. meg vasutat mi ? Egy csomóan eladták jópénzért a beljebb városi ingatlanokat és kiköltöztek és most fizessenek a budapestiek nekik h parkolni tudjanak (miután ezeket a lehetőségeket demszky meg gyurci eladta zsebre és beépítették) sztem egy faszt. Létesítsenek az agglomerációs települések határában parkolókat éa járjanak be onnan.Pl. bicajjal . Pl.Shanghajba nem hajthatnak be kocsival a városba nem ott lakók. Ez a jövő itt is. Aztán a budai agglomerációba is rengeteg ember megy kivi leszek hogy jönnek be a városba a szűk infrastruktúrán , , de ez még mind semmi hanem mit fognak inni vagy vizet használni. Simán jön mjjd nyaranta olyan időszak amikor 3 hónapnyi aszály után a dunán mezítlábbal át lehet majd kelni-.A budai térségbe majd max lajtoskocsi hordja majd fel a vizet. Már manapság is a buda környékiek vízcsapjából soxor sáros víz folyik. A települések túlzsúfoltak lettek, mi a fasznak költöztek oda ? Ráadásul miért hülyéket választottak meg vezetőnek, karigeri aki soha nem csinál semmit, és már a nyugdíjat várja vagy a kutyapártot akik mindenben fogalmatlanok majd a vízhiánykor azt tudják elérni h kutyapárt viccel felfestett lajtoskocsival viszik a vizet ha viszik egyáltalán. De mi a faszért választottak meg debileket ? Nehogy már ennek árát a többi budapesti lakos fizesse meg.Sztem minél előbb duna vagy tisza mellett levő településekre kell átköltözni amíg nem késő Én szóltam
megnyugodtam, hogy minden marad a régiben :D
https://hvg.hu/itthon/20250207_Fulke-podcast-Ero-Z...
"Erő Zoltán közéleti műsorunkban arról beszélt, konkrét tervek a
fővárostól csak most fognak érkezni a területre – ennek megfelelően még a
terület takarításáig is hátravan négy-öt, az építkezésekig pedig tíz,
talán tizenöt év is."
Erről van szó, már maszatol :)
A főpolgármester azonban figyelmeztetett: az állam nélkül ebből a fejlesztésből nem lesz semmi, nekik meg könnyen lehet, hogy nem is érdekük hogy legyen. Közölte: fél évük van a megállapodásra például a beígért vasúti fejlesztésekről. Ha megvesszük a területet, „a mi telkünkön megy át a vasút”, érzékeltette a helyzetet Karácsony. Azaz a kormány partnersége nélkül ez a történet is véget érhet, fűzte hozzá.
:))
Jótól kér tanácsot, nem szóltak neki, hogy Trump jr OV pajtija? :)
Szerintem előbb a Nagykörútra vezetik be a Duna vizét, majd onnan tovább.
Annyi helyet hagynak még, hogy a vízvonal mellett két kerékpársáv elférjen.
Kíváncsi leszek, hogy a főváros ezt miként fogja kivitelezni :)
Főleg azt, hogy a tavat meg a patakot miként fogják odavarázsolni...
https://telex.hu/belfold/2025/02/06/rakosrendezo-m...
Egyetértek :)
Szerintem nem pr kommunikációkra és akciókra lenne szükség, mint jelen esetben ez, hanem megoldani a tömegközlekedést.
Amíg azt látjuk, hogy kevesebb busz van, amik vannak azok is összemennek, járatok maradnak ki és még csak bp-ről beszélek, de ha már kimész az agglomerációba, és nem autóval akarsz bejönni, hanem tömegközlekedéssel, akkor kezd érdekessé válni a sztori. Fél egy órás késések, ha netalán nincs vonat, hanem volán, akkor másfél órás késés simán megvan...
Első lépés az infrastruktúra rendbetétele, parkolók létrehozása.. s ha már van parkoló a lakáshoz, akkor az a lakás árába legyen beépítve és ne lehessen szétszedni, nem kell, vagy nincs fölös 10millája, akkor már utcán parkol, majd egy garázs díler megveszi és kiadja.. oké, értem a logikát, csak elfogadni nem tudom, mert ha csorgatjuk a nyálunkat nyugatra, akkor nyugaton pl a németeknél az ingatlan árába benne van a parkoló és tároló, nincs szétszedve, mint itt. Értem a logikát, csak ez megint fillértoszás, hogy nem engedheti meg magának a parkolót+tárolót +20-30milláért, asszony beleszeretett a kecóba, de hát ennyi van, oké, nem kell a parkoló+tároló, majd lesz valahogy, az autó utcán foglalja a helyett, tárolni meg minek? majd fater garázsába, hisz ő se használja, csak tárolásra.. értem én, hogy könnyes szemmel nézzük a nyugatot, csak ott nem így müxik a rendszer, mindennek megvan a helye, pl autónak a garázsba, lomnak a tárolóba, s már egyből több hely van az utcán... élhető? hát persze...
Most nem az 50éve épült panelekre gondolok, mert ott érthető, hanem a mostanában épült metrodom és társaikra, ahol adott a parkoló, csak zsé hiányában nem az ott lakók veszik meg, hanem mások...
Majd nem tudom mit csinál a sok autós, amikor garázshoz kötik az autót... és a garázs ott van a -2ön, csak nem az övé, megvehette volna, de nem volt rá zsé, és el kell takarítania a négykerekűt vagy 10utcával odébb, de az is lehet egy kerülettel kintebb, ja hogy bérelni kéne? oké, eddig 30e volt, de a kereslet megnőtt 60e lesz per hó, de ha várunk pár percet, lehet a szomszéd 70e-ért viszi, egy perc feleséggel egyeztetek, visszafordul, már 100e/hóért elkelt, sajnálom... :)
Karácsony és Szentkirályi együtt a 'jó' oldalon?
Tegyük hozzá, hogy mindenki hogy tapsol, amikor lehet látni, hogy egy-egy nyugat európai város mennyivel szebb élhetőbb lett zölden, mint korábban, amikor 6 sávos autóút szelte ketté.
Azt is látni, hogy zsákutca volt az elmúlt 50 évben az az irány, hogy a városfejlesztés az autósokat akarja kiszolgálni. Minél jobb az autósoknak , annál több autó van a városban. Minél több autó van, annál inkább kiszorulnak a fák, növények, gyalogosok, kiülős helyek, beülős helyek, sétáló utcák, biciklisek stb stb. És az autók - ha nagyjából könnyen közlekednek - mondjuk könnyebben, mint a tömegközlekedés- akkor mindenki autóval fog járni.
Ergo az autók betelítik a szabad helyeket és mivel mindenki újra jól akar közlekedni, ez csak a további utak létrehozásával lehetséges, ami egy idő után oda vezet, hogy autópálya válik a városból és élhetetlenné válik.
Ki kell mondani, hogy a város elsődlegesen lakó környezet. Ahol sokan közlekednek, de az emberek többsége mégiscsak élni szeretne ott.
Tegyük a lokalitást prioritássá! Keressen mindenki munkahelye közelében állást, vagy közlekedjen tömegközlekedéssel és a város legyen élhető, sétálható, szép és amennyire lehet természetközeli.
Én ezzel értek egyet.
A városban most majd mindent lehet, csak közlekedni nem.
De pl. munkanélküliek, nyugdíjasok, turisták, hontalanok egész nap sétafikálhatnak, fotóczkodhatnak és munkát kerülhetnek a városban.
Aztán majd jönnek a közlemények, mint ez:
https://index.hu/belfold/2025/01/11/orszagos-mento...
Jéé! Feszültek és érzéketlenek az emberek?
Vajon miért?
népharag elsöpörte a takarót.