Rákattintottam a linkre, azt írja, már leadtam a szavazatomat. Érdekes ...
Rákattintottam a linkre, azt írja, már leadtam a szavazatomat. Érdekes ...
elnézve az árakat, egy picit erősnek érzem, hogy egy zebra a szabadság hídnál 120misi, wc kelenföldi pu-nál 100miska, villányi úton egy zebra festét 30millió, móriczon kerékpárútvonalak összekötése 50millió... wtf???
Az első tender célja a 130 hektáros vasúti terület kármentesítése, fakivágása, növényzetének irtása, meglévő épületek és infrastruktúra bontása, valamint a becsült 255 ezer tonna hulladék elszállítása és megfelelő elhelyezése. Erre maximum nettó 14 milliárd forintot szánnak. A pályázat kiírását már háromszor kellett módosítani.
A második tender a felszín alatti szennyeződések feltárására és stratégiai környezetvédelmi vizsgálat elvégzésére irányul, nettó 5,9 milliárd forintos keretösszeggel. A teljesítési határidő a szerződéskötéstől számított 24 hónap, ami további egy évvel meghosszabbítható.
Az ÉKM közlése szerint a nyertes vállalkozók párhuzamosan végzik majd a munkálatokat. Ez azonban kérdésessé teszi Szijjártó Péter külügyminiszter korábbi célkitűzését, miszerint már idén szeptemberben átadnák a területet fejlesztésre alkalmas állapotban. Az ÉKM tájékoztatása alapján ez akár két évvel is későbbre tolódhat.
A MÁV Zrt. már áprilisban megkezdte a növényzet eltávolítását, júliusban pedig a területen lévő több mint 100 épület bontását. Az ÉKM ezt azzal indokolta, hogy a bontási hulladék elszállítása időigényes, és az illegális hulladékhalmokat sok esetben benőtte a növényzet.
Bár a korábbi hírek szerint csak a terület felét értékesítette a kormány az Egyesült Arab Emírségeknek, a tenderek a teljes 130 hektáros vasútüzemi területre vonatkoznak. Az emírségek által kijelölt ingatlanfejlesztő 5 milliárd euró értékű beruházást tervez.
A terület kiürítése is a vártnál lassabban halad. A MÁV Zrt. februárban kezdte meg a bérleti és egyéb használati szerződések megszüntetését. A vasúttársaság igyekszik méltányosan eljárni, segítve a lakásbérlőknek alternatív megoldások találásában. A többséggel sikerült megállapodni, de öt jogcím nélküli lakóval még nem jutottak egyezségre.
Az üzleti partnerekkel való megállapodás sem problémamentes. Az 56 cégből 43-mal már megegyeztek, kilenccel még tárgyalnak, négy pedig bírósághoz fordult.
Az érintett önkormányzatokkal való egyeztetésről és a tervezés megkezdéséről egyelőre nincs információ. Az ÉKM szerint jelenlegi mandátumuk csak a terület megtisztítására vonatkozik.
Garay Klára városvédő felhívta a figyelmet a beruházás környezeti hatásaira. Szerinte a 130 hektáros területen "mesterséges sivatagot" hoznak létre, elpusztítva számos növény- és állatfajt. A városvédő bírálta, hogy már most kivágják a fákat, holott az erre vonatkozó közbeszerzés még nem zárult le, és az építkezés kezdete évekre van.
Érthető okokból, hisz kevesebb az autó, többen utaznak tömegközlekedéssel.. a metró amúgy sem bírja ráhordani a lehel térre utazókat... :))
Miért jó, ha eltűnik, ami végre megépült?
https://infostart.hu/belfold/2024/08/10/most-mar-t...
A modern várostervezés próbálja minimalizálni a szintbeli kereszteződéseket.
Vagy nem?
Érdekes, hogy 30-40 éve mindig eljátsszák ugyanazt a változtatást oda meg vissza, minden esetben úgy téve, mintha ez fejlesztés lenne:
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20240809/elkezdo...
"Kiírták a pályázatot a pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére - írja a Magyar Építők. Az új villamosvonal mellett a kerékpáros infrastruktúra és a zöldfelületek is figyelmet kapnak, valamint elindulhat a Nyugati téri felüljáró bontása és az aluljáró felújítása is.
Keresik a jelentkezőket a pesti fonódó villamoshálózat II. ütemének tervezésére, építési engedélyezési és kivitelezési terveinek elkészítésre, valamint az engedélyezési eljárások lefolytatására, a szükséges engedélyek megszerzésére. A BKK pályázata szerint a nyertesnek részletes megvalósíthatósági tanulmányt, költség-haszon elemzést, környezetvédelmi hatástanulmányt és kivitelezési tenderdokumentációt is készítenie kell.
A tervek szerint a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között 2,2 kilométernyi villamospálya épül, ami összefogja a széttagolt pesti hálózatot. A villamosvonal építésével együtt elbontják a Nyugati téri felüljárót, megújítják az érintett köztereket és javítják a kerékpáros infrastruktúrát.
A kiírás szerinti fizikai befejezési határidő 2027. december.31., amely akkor sem tarthat tovább, ha a Nyugati aluljáró teljeskörű felújítására és a Szabadság-híd megerősítésének tervezésére, valamint a szükséges engedélyek megszerzésére is sor kerül."
... Most meghosszabbítjuk a villamos hálózatot ... Most elbontjuk a síneket ... Most lefektetünk síneket ... Most felszedjük a síneket ...etc
Mellesleg miért jó, ha megint lesz villamos a Deák Tér és a Lehet-tér között, ha egyszer ott közlekedik a hármas metró ???
Tipik magyar írástudó réteg egy álláspontja. Nem az hogy a szabályokat betartva közlekedek és arra koncentrálok. Hanem az, hogy "mér így meg mér úgy, miért ennyire van korlátozva" és nem "életszerű" én azt felülbírálom. Nyugati magas HDI-val rendelkező országokban ezt mondják balkáni szemléletnek.
Szerintem a megoldás az lenne, hogy jogszabályi szinten támogatni a spicliskedést (meghatározott autós kamerák bizonyos minimum adatmegjelenítési feltételekkel hiteles bizonyító erejűnek tekinthetőek, majd online fejlelentés mehet, mert nincs mindenhol rendőr). Például jobbról előzgetést, letolást, nagy sebességkülönbség 50-80km/h. Utána pedig exponenciálisan emelnék a büntetési tételeket 3-4x meggondolnák, hogy ugyanúgy közlekednek amikor 4-700 ezres lenne a büntetés.
Mindenhol vannak kutyák csak más módszerekkel nevelik őket a világ különböző részein. Az hogy a magyar közlekedési morál már a romántól is rosszabb, az széegyen és akkor megmagyarázzuk így mint az "autópiaciszakérőtÚR"... :D
Bocsi csak a dolgok optimálishoz közeli működéséhez vagyok szokva és az ilyen dolgok triggerelnek.
25 perctől - 32-ig ez a téma https://millasreggeli.hu/podcast/millasreggeli-pod...
Várkonyival egyet tudok érteni.
https://index.hu/belfold/2024/08/05/traffipax-buda...
"Többségük fel sincs szerelve. Ami fel van szerelve, az sem működik, hiszen az előjelző KRESZ-tábla sincs sehol, azaz teljesen jogszabályellenes is lenne, ha mérne. Innen is látszik, mennyire nem is foglalkozik ezzel senki, csupán hangzatos Facebook-posztok születnek a témában, miközben sorra halnak meg a vétlen autósok a visszatartó erő hiánya miatt"
Ezt kellene tenni, ha lenne rá rendőr.. :) meg ott az alkotás, budaörsi út kifele m1-m7kivezető, bocskai út mindkét irány, soroksári, gyáli út, csak egy párat említsek...
Egyébként szerintem az egész Árpád-híd és Hungária-körút együttese gyorshajtásra csábít, ezért este a csúcsforgalom csillapodásával megjelennek a gyorshajtók (különösen péntek-szombaton), ezért ergo erre simán rá lehetne állítani egy rendőri egységet, amelynek elsődlegesen az a feladata, hogy ezt ellenőrzése alatt tartsa.
https://index.hu/kultur/jardasziget/2024/07/21/par...
"Adalékként említendő, hogy a fővárosi tűzoltóság itt alkalmazta először a mentéshez az ugróponyvát, sajnos nem teljes sikerrel. Az áruháztűznek végül tizennégy halálos áldozata volt, amiből tizenketten az elvétett ugrás miatt szörnyethaltak."
https://index.hu/belfold/2024/07/19/rac-furdo-elak...
(Ismét elakadt a felújított épület felújítása, amelyet még soha nem használtak semmire.)