Jót jelentett :))
Hoppácska, Shell után ASML is dobbantásra készül
"Az ASML vezérigazgatója, Peter Wennink egy januári, befektetőkkel folytatott telefonbeszélgetésen azt mondta:
A munkaerő-vándorlás korlátozásának következményei lesznek, mert szükségünk van ezekre az emberekre az innovációhoz. Ha nem tudjuk ezeket az embereket idehozni, akkor elmegyünk valahová, ahol növekedni tudunk.
A cégvezér a megjegyzését azok után tette, hogy a holland kormány a magasan képzett bevándorlóknak nyújtott adókedvezmények csökkentésére és a holland egyetemekre felvehető külföldiek számának korlátozásra készült."
ez is egy fasza francia sztori.. beszáll az állam rendet tenni... :-/
https://www.politico.eu/article/it-company-atos-se...https://invst.ly/14cnta
Viszont a szakérők most hatalmas potenciált látnak benne:
Vannak olyan céláremelések, amelyek elsődleges célja az árfolyam karbantartás.
Tehát csak 'módjával szabad élvezni'.
Pont ma szakadt be, amikor a GS 606€-ra emelte a célárát...
Nemrég a semmiből egy esős ciklus tört be az ibériai félszigetre. Nem kérdés, a napokban érkeztél.
Az, de pont előtte kiszálltam portfóliós átstruktúrálás miatt. Gondoltam viszsaszállok, de nem bánom.
Viszont amit igen a RHM -et is dobtam 417-nél és hol van most.. Szerintem elviszik 700ig simán.
Osztalékadó németeknél 27%, franciáknál 28%.. olyan sokat nem nyersz :)
sőt most vettem repjegyet is Sevillába... Súlyos nyomás ez a légi ipar számára...
Az egyik oldalon ott lesz a Boening a műszaki problémákkal, a másikon meg az Airbus a matgab faktorral.
És merjen az ember repülőre szállni.
(Franciáknál van egyéb költsége is a részvényvásárlásnak.)
Lehet, bár a tőzsde tapasztalatom szerint áttételekkel működik, tehát lehet amikor az Airbusra gondolsz, akkor már megint Boeinget kell venni.
Azon gondolkozom, hogy kéne venni Airbus részvényeket.
Egyérszt a hadiipar brutál menni fog, ahogy az ukrán helyzet látszik- másrészt a Boeing olyan reputációs turbulenciákba fut bele, hogy bármilyen komoly légitársaság csak Airbusokat fog venni.
Airbus van sok tőzsdén, érdemi forgalma viszont csak a franciáknál és a Xetrán van.
Hol érdemes vásárolni? Melyiknél kisebb az osztalékadó, hogy ne szop@ssa magát az ember nagyon?