Ma gyorsan kivágták a fákat - legalábbis a töltés oldalában - amíg a civilek a stúdióban nyilatkoztak / a bányában dolgoztak.
Néhány figyelő ember azért ki lett állítva a sétányra, hogy szemmel tartsa a történéseket a környéken.
Ma gyorsan kivágták a fákat - legalábbis a töltés oldalában - amíg a civilek a stúdióban nyilatkoztak / a bányában dolgoztak.
Néhány figyelő ember azért ki lett állítva a sétányra, hogy szemmel tartsa a történéseket a környéken.
:)))))
Na Vitézy megfuttatta és azt mondja, hogy
Az új tarifarendszerben:
- Mindazoknak, akik az agglomerációból ingáztak, 50%-kal kevesebb, 19 ezer forint helyett 9450 lesz a havi bejárás költsége amiatt, mert elég nekik vármegyebérletet vásárolni.
- Minden budapesti és agglomerációs diáknak, az egyetemistákat is beleértve, a 3450 forintos BKK havibérlet helyett elég lesz 945 forintért venni diák havi vármegyebérletet, ez 72%-os spórolás a budapesti diákoknak, 79%-os az agglomerációból ingázóknak, akik eleve eddig is volt vármegyebérletük.
- Minden budapesti 500 forinttal olcsóbban kapja a bérletet, 8950 forintért, 5%-kal olcsóbban, hogy ne mindenki menjen a MÁV-hoz vármegyebérletet váltani, bár havi egyetlen agglomerációs kiruccanásnál ez már jobban megéri majd.
Ha összeadjuk ezeket a tételeket, alsó hangon 20 milliárd forintos éves, tartós bevételkiesést jelent mindaz, amit Lázár János és Karácsony Gergely az elmúlt 24 órában bejelentett. Ez körülbelül az összes fővárosi jegybevétel egyharmadának elvesztésének felel meg márciustól rendszerszinten. A hálaadási pulykákról emlékezetessé vált járatritkításnál, hat nappal ezelőtt, még 250 millió forint vélt megtakarítása jelentett “pénzügyi kényszert”. Ez az összeg ennek nyolcvanszorosa.
Akkor várjátok ki amíg a bérlet ára 8550-re esik :)
Nem paki, füli.
Szerintem azért csökken a bérlet ára, mert Matgab vett belőle.
Bp-i havi bérlet ára 9500 ft-ról 8950 Ft-ra csökken... és csodálkozunk h paki sofőröket hoznak fele annyiért... meg mehet a siránkozás, hogy mindjárt csődben van a bkk...
viszik a jó hírünket https://promotions.hu/orszagos/helyi-hirek/2023/12...
Igen, ott továbbra is felállnak a töltésre, bár most lett az a rész is épp fizetős, lehet most lesz egy fordulat, azóta nem jártam arra.
Hát ha azon a részen vinnék fel a 3. vasúti vágányt, az lenne igazán érdekes, mert ott érzésre elég hely sincs, viszont a lakott oldalon pihenő családi házas övezet van.
Ami még érdekes, hogy ismereteim szerint nem azon, hanem a másik oldalon (ahol jellemzően inkább nagy társasházak vannak) alakult ki intenzív tiltakozás.
Ha viszont az imént említett terv élesedne, akkor a másik oldalon a zöld övezet talán alíg szenvedne kárt.
Kíváncsi vagyok, hogyan alakul ez majd tovább?
Ismerem a környéket, két külön részről beszélünk, Te a töltés másik oldaláról beszélsz, ahol van kutyafuttató, pad stb én meg a túloldaláról, ahogy a hídról lejősz, ott igen, parkolók vannak kialakítva, de ahogy mész tovább a fehérvári út túloldalán a tétényi fele, na ott jobb oldalt a töltésre is felszoktak állni, mint ahogy felálltak a budafoki úttól visszafele a feljáróig szépen a zöld gyepen sorakozva, hol belógtak az útra, hol nem... kinek hogy sikerült felállni... lehet már nem, már nem járok arra, max hétvégén, mert hét közben tök balesetveszélyesnek éreztem...
Ha felújítják a zaj nagy része is eltűnhet...
Mindenfele gyorsulnak, de többször hallom alkotáson kifele, m1-m7kivezető csutka, majd 5perc múlva vissza csutka padlógáz bocskain versenyezve vissza a városba, 20perc múlva kör letudva ismét ki alkotáson m1-m7 kivezető, majd vissza... szerintem zavaróbb mint a vonat, főleg, amikor a lámpánál padlógázzal kilőnek, de azelőtt is röfögteti a nyomorékja, hadd hallják két kerülettel odébb is...
Normál parkoló övezet van ott, persze biztos parkolnak néhányan a tilosban is.
A zöld övezet csak annak csenevész, aki erdőben lakik mint remete. aki itt helyben lakik, az futóköröket lát, kutyafuttatót, padokat, kerékpárutat.
A mindennapi gyorsulás meg a Lágymányosi-híd levezetőjén zajlik, egyrészt az hangfogó falak mögött történik, másrészt az ellen se volt több tere a helyben lakóknak tiltakozni.
De ez a zaj milyen gondolati síkon lehet érv arra, hogy akkor vigyünk még több zajt oda?
Milyen gondolkodás ez?
xxx
Hja kérem, aki csupán fölébe száll, annak csupán térkép a táj.
https://nemzeti.net/meszaros-del-pesti-vasutfejles...
Gondolom az van a háttérben, hogy vasgaton kártalanítják majd a környéken lakókat, hehehe, persze nem vicces.
Egyébként, szerintem, simán az is lehet a háttében, hogy a kifutott stadion építések és a csökkenő új lakás átadások hiányában nehéz lesz GDP emelkedést kimutatni, mivel azt eddig sem a kreatív fejlesztések vitték előre, ergo szükség van néhány kirakat projektre amelyek értékben majd jól beépülnek az éves GDP számokba - minél drábábban épülnek, annál inkább.
338 milliárd forint 2021 es állapotok szerint. Drágább lesz a 7 km vasútfelújítás, mint a Svédországot Dániával összekötő tengeri alagút.
"A G7 számolt utána a költségeknek név nélküli szakértők bevonásával, akik jócskán túlárazottnak nevezték a projektet. Kifejtették, hogy
egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb, vagyis tízszeres a különbség a Mészáros-féle győztes ajánlathoz képest.
Érdemes megemlíteni a lap szerint, hogy a teljes magyar vasúti
rendszer fenntartására 2019-ben 346 milliárd forintot költött a kormány,
pont annyit, amennyit most egy hét kilométeres szakaszra szánnak.
Mészárosnak nem ez az egyetlen túlárazott vasúti beruházása: A
Budapest–Belgrád vasútvonal szintén Mészáros-féle fejlesztése, ami idáig
a túlárazott közbeszerzések egyik legerősebb szimbóluma volt, durván
másfélszer ennyibe, 590 milliárd forintba kerül, de az egy több mint 150
kilométeres vonalon történik, vagyis a fajlagos, egy kilométerre jutó
költsége csak a tizenötöd része a mostani Mészáros-projektnek - írja a
lap. "
Az Orbán család jól ki lesz tömve ismét a miniszterelnöki strómanon keresztül.
Ezt is megérjük egy Jáger Vitéz Péter dal valóra válik :)
Nincs ezzel probléma, majd ültetnek új fát... ingatlan érték ugyanúgy nőni fog, ahogy eddig, főleg ha csendesebb lesz a vonat suhanása, meg gyorsabb bejárás lesz mondjuk bicske - ferencváros, vagy zugló vonalon...
Na meg ilyen zöld felületre gondolunk? Dombovári út, Sárbogárdi útnál az a pár csenevész fa, meg füves rész? ahol tilosban autók parkolnak nap mint nap?
A vonat zaj zavarja az ott lakókat, de a mindennapi gyorsulás zaja nem? ugyan már...
Azért na. Az M0 már 20 éve ott volt, amikor te építkezni kezdtél. Tehervasúti vonalakat sose városba tesznek, Újbuda gyakorlatilag belváros. Régen a déli vasút városon kívül volt, azóta nőtte körbe Budapest. Logikusan kéne egy déli új vasúti elkerülő. Csak haszna volna, gyorsabb volna, nem zavarna senkit, több a hely, lehetne rögtön két dedikált pálya, nem csak osztott.
Vazz azt, h kapják be. Én meg tiltakozzak, h itt az M0, s zajos? Szükség van arra a vasútfejlesztésre, ezt már a Vitézy is elég alaposan kifejtette. Akit meg zavar egy város zaja, költözzön tanyára.
Szép történet.
Nem csak a vasút kerül, hanem a kormány is, közben meg a helyi civilek hiába tiltakoztak éveken át sikeresen:
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20231124/zold-ut...
Ingatlanok értéke fog csökkenni, zöld övezet szűnik meg, mit üzen ez?