Regisztráció Elfelejtett jelszó

Hozzászólás

banyaiz Előzmény: #833833

Amcsi autópiac a legnagyobb világon. Sokan vannak, van lóvéjuk, nincs a benzinen adó , wc-re is autóval mennek.

Vonzó piac ezért .

VW botrány is ott indult még Obama alatt . Találtak egy fogást ezzel a német gyártón. Persze jogosan, de nem véletlenül éppen ott buktak meg. Ez is egy piacvédelmi lépés. Még ha nem is twittereztek mekkorát ütnek majd a külföldieken.

Folyamatos a kereskedelmi háború mindenféle eszközzel. Az amcsi autópiacon 70-es évek óta mikor nagy olaj drágulás jött és betörtek a japcsik kis fogyasztású kocsikkal nonstop háború van. Csak keveset twittereztek róla mert akkor még nem is volt twitter. meg Trump se volt elnök. :) Ma is a Honda az nagy kedvencük nekik.

Trump ezt kiemeli mint fő témát. Hazahozza a gyártást, megvámolja a külföldit, rozsdaövezetben gyárak stb. Választási kampányban is , azóta is.

Az elődei is erre törekedtek senki nem úgy állt neki gyártsunk Kínában, vagy Mexikóban és minél több német, japán stb autó legyen az utakon, az amerikai munkás legyen munkanélküli .

Csak nem beszéltek erről ennyit. Nem véletlenül mert elég összetett probléma.

Versenyképesség, olcsó munkaerő, Kínában a környezetvédelmi szabályok lazák stb.

Első körben jött az alumíniumra vám és a Ford vezér mrd dolláros + költségről beszélt. Akkor drágul az autó ami emeli az inflációt gyorsabb kamatemelés kell egy ilyen szituban. Miközben Trump lassabb kamatemelésre kéri a Fedet. Körbe ér és jön a pofon vissza.

Nehéz ügy ez és ezt tette választási kampányban is azóta is az egyik fő témává. Ami nagyon bátor húzás. Obama az egészségüggyel járt így egész 8 éve alatt azzal küzdött mint egyik fő téma. Trump se aprózta el a választást ha ebben tényleg eredményt akar elérni 4 -8 év alatt.