Regisztráció Elfelejtett jelszó

re

banyaiz Előzmény: #822307

Skoda pl amit említesz konkrétan a VW megvette tokkal vonóval emlékeim szerint. Ez nagy vonalakban valami olyasmi mint nálunk egy Mercedes gyár, csak a gyártott autónak Skoda nevet adták.

Ehhez be kellett tolni egy rakás lóvét a VW-nak a Skoda gyárba , és a technológiát is aminek az elérése megint idő és pénz volt annak idején a VW-nak.

Ezt megtehették volna a Trabant esetében is. Gondolom 2 fő mérlegelés lehet ilyenkor mennyibe kerül ez a buli, és mi a hozadéka.

Szerintem a Skoda esetében pl azért döntöttek így mert a német bérekhez képest üveggyöngyért lehetett és lehet még mindig ott gyártani . Ami évtizedek alatt nagy lóvé. Viszont a volt NDK területen a Trabi gyárban ha ugyanezt eljátsszák akkor ott az nem működik két üveggyöngyért gyártsák a VW -Trabantot. :) Nagyjából ezért lett más a sorsa mint mondjuk a Skodának vsz. Ahol szintén ilyen tőkeinjekció nélkül és technológiai tudás átadás nélkül maximum a gaz nőne az omladozó gyártelepen.

Viszont a Trabi az tényleg egy kuriózum volt , élmény volt vele közlekedni. Autónak alkalmatlan nagyjából de szerethető volt . :)

Zeiss kapcsán én a távcsövekről hallottam az mindig is jó minőség volt és most is létezik. Mondjuk a nálunk gyártott Hajdu mosógép is tartós volt maiakkal összehasonlítva, évtizedeket kibírt. Csak hát a kérdés az mennyiből állították elő milyen technológiával mennyire versenyképes annak a fejlesztése stb, és mennyit és mennyiért lehet belőle eladni. Rázkódása kicsit extrém volt ugrált össze vissza. :) De tönkretenni se lehetett.

Mondjuk ha már a régi dolgok én használok két régi ruszki porszívót is Rakéta márkát még ma is. :) Az egyiket porszívózásra kicsit hangos , de olyan szívóereje van nem akarom lecserélni. A másikat darálónak horgászathoz átalakítottuk a motorja olyan erős és tartós úgy darálja a szemesterményt öröm nézni, egyszerre fél kilót belerakok 5 másodperc és kész. :) Ruszki ipar remeke.