Hozzászólás
Koffeinaz alacsony olajárból, az olajszállítók húzhatnak hasznot...
"Az olajpiac túlkínálatos, naponta közel 1,5 millió hordóval nagyobb a kitermelés, mint amekkora a kereslet, és mivel egyelőre a nagy olajkitermelő országok nem hajlandóak érdemben csökkenteni a kitermelésüket, a helyzet a következő hónapokban sem fog érdemben változni.
A helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy a világ nagy olajipari cégei azért fizetnek az olajszállító tankereket működtető cégeknek, hogy az olajat lassabban szállítsák le a hajóikkal. Miközben a tankerek óránként akár 15 csomós sebességgel is képesek haladni, az olajcégek kérésére 2 csomóval lassabban, 13 csomóval haladnak, így az az út, amit normál esetben 40 nap alatt tesznek meg a hajók, most 48 napig tart.
A hajók lassítására azért is szükség van, mert a célállomásokon a logisztikában szűk keresztmetszet alakult ki, a kínai kikötőkben átlagosan egy hetet kell várniuk a hajóknak, de a Közel-Keleten is jelentősen megnövekedett a várakozási idő.
A nagy olajtankereket működtető cégek szerint a következő hónapokban tovább nő majd az igény az iránt, hogy az olajcégek a kitermelt olajat a világtengereken tankerekben tárolják. Az egyik legnagyobb tankerüzemeltető cég, az Euronav hordónként 75 centet, vagyis a mostani olajár közel 2 százalékát kéri el havonta az olaj tengeri tárolásáért."