Busz téma
KisshercegAz Index hírportál információi szerint a BKV új buszokat bérelne, és ezekkel indulna el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kiírt busztendereken.
Információik szerint a BKV-nál készült egyik belső anyag szerint a legolcsóbb formája az új buszok üzemeltetésének a tartós bérlet, ennek ára alacsonyabb lenne a mostani flotta fenntartásánál, az új buszok vásárlásánál és a legutóbbi busztenderen nyertes ajánlatot tevő VT-Transman tarifájánál is. Várszegi Gyula, a BKV igazgatóságának elnöke az Indexnek azt mondta, piackutatást végeznek, több mint egy tucat gyártó, vagy forgalmazó cégtől kértek be ajánlatot. Ha az árak ezek alapján is alacsonyak maradnak, akkor a BKV 50, de akár 500 busz tartós bérletére is kiírhatja a pályázatot. Az Index úgy tudja: megkeresték a Credo buszokat gyártó győri Kravtexet, az Ikarust és az ukrán LAZ-t is.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a hírportál szerint attól tart, hogy az olcsó buszok gyenge minőségűek lennének, és megmaradnának a magánüzemeltetők sofőrjeinél drágábban foglalkoztatott buszvezetők is. A tervek szerint a BKK legközelebb 30-45 midibusz üzemeltetésére ír ki pályázatot, a tender iránt eddig 4-5 cég érdeklődött.
Az Index cikke kitért arra is, hogy a BKV használt buszok vásárlásával is igyekszik csökkenteni a flotta magas átlagéletkorát: hamarosan újabb 30 használt járműre írnak ki pályázatot, ennél alapelv, hogy olyan buszokat vennének, amelyek már forgalomban vannak Budapesten, így a Van Hool, a Mercedes és a Volvo jöhet szóba.
Várszegi Gyula vasárnap az MTI-nek azt mondta, súlyos kockázatokkal járnak a BKK busztenderei, és amíg nem rendeződnek a finanszírozási kérdések, nem támogat semmilyen kiszervezést. Rámutatott, hogy a kormány még nem döntött a BKV támogatásáról, így nem tudni, van-e fedezete a külsős szolgáltatói buszok működtetésének.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója erre reagálva az MTI-nek azt mondta, amennyiben a BKV maga szerzett volna be új buszokat, - amire ma nincs forrása, és nem is hitelképes - körülbelül egymilliárd forinttal került volna többe, mint a szolgáltatói buszok éves üzemeltetése.
Hozzátette: a külsős buszok a "nullára leírt" régi Ikarusoknál drágábban üzemelnek, de a régi járműveket felújítás nélkül nem lehet forgalomban tartani már rövid távon sem. Jelenleg a BKV-nak 230 busza áll üzemképtelenül - tette hozzá.