Regisztráció Elfelejtett jelszó

Re: 124 cseh benzinkutat vásárolt a MOL

Előzmény: #527992

Ezért nem mindegy az, hogy van-e stratégia az állami részesedés mögött, avagy nincs. Példának okáért általában el szokott az felejtődni, hogy a MOL nem egy szocialista csökevény, az az ÁFOR volt.

Nem emlékszem pontosan a privatizációs történetére, de szerintem ma már megítélhetetlen, hogy mi lett volna akkor, ha semmit sem privatizálunk belőle, avagy ha 51% a kezünkben marad. Az bizonyos, hogy MOST már mindenképpen vissza kellett venni ezt a részesedést és ezt meg is kell tartani.

Ugyanakkor a levezetésed mégis jó példája annak, hogy mivel jár az az ideológia, hogy "az állam rossz tulajdonos" és mindentől meg kell szabadulni, és mivel jár az, amikor "az állam népszerűségi okokból" avatkozik bele cégek működésébe úgy, hogy nem teljesen egyértelmű a szándék.

Vagyis, ha jobban megnézed, most nagyot fordult a világ, hiszen jelenleg a MOL irányításába nem szól bele az állam, a legkevésbé sem szól bele az üzemanyagárakba, egyéb üzletmenetbe, ugyanakkor mindenhol mögé nyúl a cégnek, ahol csak kell, AHOGY EZT EGY NORMÁLIS TULAJDONOSNAK TENNIE KELL. Ebben a kontextusban már nem kérdéses a megtartás, vagy eladás, egyszerűen meg kell tartani, mert felismerődött az, hogy a liberálbolsevik szabad piac elmélet nem működik és csak annak van lehetősége bármire is a piacon, aki mögött tényleges gazdasági potenciál is van, még ha az olyan picinyke is, mint egy MOL+OTP páros - és az is bebizonyosodott, hogy ez a kérdéskör nem az állami tulajdonlásról szól alapvetően, hanem arról, hogy ezek a cégek ITT maradjanak. Egyszerűen ehhez KELL az állami tulajdonlás.

És én most látom ezt a koncepciót, és én ezzel egyet is tudok érteni. Hogy aztán öt év múlva mi lesz, az majd kiderül. Ugyanakkor én nagyon szívesen látnám azon posztereket, hogy "Magyarország növekedik" és amelyen a MOL tanker kerekei a Schönbrunn kertjét tapossák az omv beolvasztása után.