Re: nincs cím
Előzmény: #429839"Bendeguz: Te nem dolgozol? :)"
Gyorsan írok közben ;)
"Így van, de még nincs gyerekem, tehát ez még nem szól bele."
Viszont ha egy város közlekedését kell megszervezni, akkor azt Budapest esetében arra a kétmillió emberre kell méretezni, akik a többségét adják. És a többséget NEM lehet kerékpárra ültetni, egyszerű fizikai tényszerű okokból. Egy közösségnek a közösségi közlekedést kell preferálni, nem pedig az önzőzést, azaz az EGYÉNI közlekedést. Ez utóbbi szempontjából ugyanis - ha az ideológiát levonjuk - ugyanaz a kerékpár és az auto. Mindegyik jellemzően egy ember szállítására van használva, függetlenül attól, hogy az előbbi valóban többre is képes lenne. Ezért lenne hasznos az a fajta közösségi járműmegosztás, amiben többen ülhetnek egy járműben, de még mindig nem autobusz méretű (csúcsforgalomban túlzsúfolt, egyébként üresen pöfögő) járművekkel oldva meg a közlekedést. Ezt egyébként tőlünk nyugatra már felismerték és több nagyvárosban is elkezdődött a közösségi autokölcsönzés, illetve már régóta megy a járműmegosztás rendszere, azaz az, hogy ne egy ember üljön az autoban. Az usákoknál éppen azt találták ki, hogy kialakítanak egy külön sávot azon járműveknek, amiben sokan utaznak.
"Így van, ki akarna a csúszós úton egy teherautó alá farolni? Munkába se lehet nyakig sárosan menni."
Jah, értem :) Csak ez ugye azt jelenti, hogy akkora tömegközlekedést kell fenntartani és furikáztatni, ami valójában nincs kihasználva, vagyis FELESLEGESEN szennyezi a levegőt. Magyarán, ugyanaz, mint az elektromos autok esetében a környezetszennyezés, van, csak nem ott jelentkezik, ahol éppen az auto jár. Na ugyanez a kerékpáros is, hiszen a téli forgalomban nem vesz részt, azaz a környezetszennyezés ugyanakkora mintha nem is létezne kerékpár - és mivel miattuk nyáron is fenn kell tartani a rendszert, ezért nyáron is bepöfögi ugyanazt a mennyiséget a tömegközlekedés, akár kerékpárral megy, akár nem.
A kerékpár ugyanis NEM AZ AUTO, hanem a gyaloglásnak (mert gyorsabb), és a tömegközlekedésnek (mert nem kell a tömeggel együtt utazni) az alternatívája.
"A sznobok nem változtak"
Dehogynem, régebben ez a kerékpárosok között nem létezett ebben a formában :) MOST, hogy megengedhetik maguknak a drága játékszereket, már meg is jelent közöttük :)
"Féligazság: lehet venni 10k-ért havi bérletet, annál nem olcsóbb a kocsi, viszont nagyságrendekkel kényelmesebb, tisztább, fűtöttebb."
Arra reagáltam, hogy sokan 300m-re is autoval mennek. Mert, hát persze, hiszen ezért nem vesz valaki havi bérletet, a jegyek ára meg röhejesen drága az autozáshoz képest. Ezért írtam azt, hogy adott esetben 3 km-re eljutás a belvárosban oda-vissza akár 1680 Ft is lehet gyűjtőjeggyel, miközben ha 400 Ft a parkolás, és 300 Ft a benzin, akkor ez annyit tesz, hogy fele annyiba sem kerül autoval odamenni, mint BKV-val. Innentől?