Re: nincs cím
kosami Előzmény: #402296A Duna House Önökhöz eljuttatott közleményével kapcsolatban a következőkről szeretnénk tájékoztatni:
A Duna House azon állítása, miszerint az Otthon Centrum által meghirdetett együttműködési rendszer a Duna House innovációja nem felel meg a valóságnak.
Az Otthon Centrum 2009 óta dolgozik hálózaton kívüli ingatlanközvetítőkkel saját megbízásai közös értékesítésén. Ez a modell a megbízásaink egy speciális részére, a problémás banki ingatlanok értékesítésére vonatkozott, amit most az összes kizárólagos megbízásunkra kiterjesztünk. Az együttműködési modellünk minden kizárólagos megbízásra történő kiterjesztésével kapcsolatos vezetői egyeztetéseket már több hónappal ezelőtt megkezdtük.
A Duna House által bejelentett együttműködési módszer nem új keletű, angolszász országokban ennél jóval mélyebb ingatlanközvetítői együttműködési rendszerek (MLS – multiple listing service) működnek. Az első ilyen rendszerek az USA-ban az 1800-as évek végén indultak.
A Duna House sajtóközleményében szereplő állítás, miszerint az Otthon Centrum értetlenséggel, majd teljes elzárkózással reagált a Duna House együttműködési felhívására szintén nem felel meg a valóságnak.
Az Otthon Centrum nem a közvetítői összefogással szemben lépett fel, hanem azzal az etikátlan és jogszerűtlen magatartással szemben fejeztük ki fenntartásunkat, miszerint a Duna House az Otthon Centrum központjának megkerülésével, annak ellenére kereste meg közvetlenül ajánlatával az Otthon Centrum tanácsadóit, hogy tisztában voltak vele, hogy az általuk felkínált konstrukcióban a mi tanácsadóink csak a központ jóváhagyásával dolgozhatnak. A Duna House közvetlenül a tanácsadóknak eljutatott együttműködési ajánlata az Otthon Centrum működési szabályzatával ellentmond, és így a Duna House, mint az egyik legnagyobb franchise üzemeltető egy másik franchise hálózat szabályzatainak megsértésére buzdít, ezért etikátlan és jogszerűtlen.
Levelünk másik indoka az volt, hogy a Duna House tanácsadói félrevezetve az ingatlantulajdonosokat, azt állították, hogy a tulajdonos a Duna House-nak adott kizárólagos megbízással a piacon szereplő összes közvetítővel, az Otthon Centrumot is beleértve, kapcsolatba kerülhet, illetve minden közvetítő hozhat vevőt a tulajdonos ingatlanára. Az ingatlan tulajdonosok megtévesztése mellett ugyanezen érvrendszer mellett a Duna House tanácsadói arra buzdították többek között az Otthon Centrum ügyfeleit, hogy mondják fel szerződésüket az Otthon Centrumnál, mivel elegendő a Duna House kizárólagos megbízása.
Mind a Duna House, mind az Otthon Centrum együttműködési rendszeréhez az ingatlanközvetítők önként csatlakozhatnak, az együttműködési rendszerek beindítása nem azt jelenti, hogy ezekhez automatikusan minden a piacon tevékenykedő közvetítő csatlakozik. Ennek fényében a Duna House tanácsadói egyértelműen félrevezették a velük kapcsolatban lévő ingatlantulajdonosokat.
Az Otthon Centrum együttműködési projektjének gyors elindítása és sajtóközleményeink időzítése a Duna House fent részletezett etikátlan lépéséből szerzett információval annyiban van összefüggésben, hogy az Otthon Centrum ügyfeleinek továbbra is a piacon elérhető legjobb szolgáltatást kívánja nyújtani, és így versenytársai számára ebben sem kíván versenyelőnyt biztosítani.
A Duna House-nak küldött levelünkben tulajdonosi egyeztetést javasoltunk, amit továbbra is fenntartunk, annak érdekében, hogy a két hálózat között kialakult helyzetet békésen rendezzük. Célunk az eddigi korrekt, kollegiális viszony helyreállítása.