a SVOLT csak volt
TrendManKorábbi terveivel ellentétben mégsem létesít akkumulátorgyárat a németországi Brandenburg tartományban a kínai SVOLT, többek között az egyenlőtlenül elosztott támogatásokra, piaci torzulásokra és a belső égésű motorok kivezetéséről újra fellángolt EU-n belüli vitákra hivatkozva.
Az electrive.com szerint a vállalat azt állítja, átértékelte telephely-stratégiáját – egyúttal nem bírta megállni, hogy ne szúrjon oda egyet a német politikusoknak, akik megnehezítik a gyár tervezését.
A vállalat sajtóközleménye a nemzetközi büntetővámok fenyegetésére, az elhúzódó és egyenlőtlenül elosztott támogatásokra, az amúgy is alacsony szintű tervezési biztonságra, egy jelentős ügyfélprojektet lemondására és a belsőégésű motorok EU-n belüli megszűnéséről újraindult „kontraproduktív” vitákra hivatkozott.
"Az autópiac jelenleg világszerte jelentős ingadozásokkal és kihívásokkal küzd, amelyeket elsősorban az elektromos mobilitásra való átállás okoz" - nyilatkozta Kai-Uwe Wollenhaupt, az SVOLT Europe elnöke. Hozzátette. ez néhány autógyártónál drasztikus stratégiai kiigazítást eredményezett.
A társaság 2022 szeptemberében jelentette be, hogy az európai piac számára egy újabb - 16 GWh kapacitású - cellagyártó üzemet hoz létre. A Berlintől mintegy 150 kilométerre délre fekvő Lauchhammerben vett át egy olyan üzemet, ahol korábban a Vestas szélturbinákhoz gyártott lapátokat. A gyártás 2025 elején kezdődött volna meg.
A bejelentés alapján a SVOLT még jó ideig nem fog cellákat gyártani Európában, viszont nem tett le a szintén németországi Saar-vidéken, Überherrnben létesítendő másik gyártóüzemének az elindításáról, ennek eredetileg 2023 végére kellett volna megtörténnie, de az építkezést különböző okok miatt többször is elhalasztották.