Az Apple és a Google közt felfoghatatlanul nagy összegek cserélnek gazdát, és ezzel az iPhone gyártója válik még gazdagabbá. A Google ugyanis nem véletlenszerűen kerül be a böngészőkbe alapértelmezett keresőmotorként, hanem súlyos összegeket fizet ezért, és az Apple által kiadott Safari az elmúlt években különösen fontossá vált.
Évente 3 milliárd dollárba kerülhet a Safariban alapértelmezett keresőmotornak lenni.
Ez forintban kifejezve még szebben hangzik, hiszen 774 milliárdos összeget még a világ legokosabb magyar vállalkozói sem tudnak egyben felmutatni.
A Bernstein nevű vállalat elemzője, Toni Sacconaghi egy 2014-es bírósági dokumentumból indult ki, amikor kiszámolta a két cég közti tranzakció összegét. Ebben az áll, hogy három évvel ezelőtt a Google nagyjából egymilliárd dollárt fizetett az Apple-nek, hogy az iOS alapértelmezett webes keresője legyen.
Azóta az iPhone és az iPad még jobban elterjedt, és az elemző számításai szerint emiatt a korábbi háromszorosára nőhetett a keresői hely értéke. Mivel az Apple felhasználói viszonylag sűrűn frissítik a készülékek szoftverét, az Apple alig pár hónap alatt le tudná cserélni több százmillió iPhone alapértelmezett keresőmotorját, és ez nagyon fájna a Google-nek, úgyhogy inkább fizet.
Hogy mennyire értékes az iPhone felülete, először talán akkor vált nyilvánvalóvá, amikor az Apple kidobta onnan a Youtube és a Google Térkép ikonját. Ez a két app korábban az iOS alapkészletébe tartozott, most viszont már a felhasználónak kell döntenie a telepítésről.