Regisztráció Elfelejtett jelszó

A BKV Zrt. adósságállománya, 2002-2011

2013...

#518554 MrTibi16

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint 2013-tól az ideihez képest 10 milliárd forinttal csökkenhet ugyan a BKV finanszírozásához nyújtott állami támogatás, de a főváros rendelkezésére álló forrásrendszer várhatóan úgy módosul, hogy fedezetet teremtsen a cég finanszírozására. Az NGM ezt szerdán arra reagálva közölte az MTI-vel, hogy a Napi Gazdaság azt írta: a kormány a 2013-as költségvetésben már egy forintot sem szánna a BKV finanszírozására.

A gazdasági lap online kiadásában szerdán megjelent: az idén a 32,2 milliárdos normatívát megkapja a főváros, de jövőre a kormány a Budapesttel kötött megállapodással szemben, a tervezett 22 milliárd helyett egy forintot sem költene a BKV-ra. Megjegyezték ugyanakkor, hogy a főváros költségvetési pozíciója nem romlana, mivel a tervek szerint 2013-tól megszűnne a személyi jövedelemadóból származó bevételek helyben maradó részének települések közötti, a tehetősebbektől a szegényebbek javára történő újraosztása. Ennek segítségével Budapest 23 milliárd forintot kapna.

A Nemzetgazdasági Minisztérium a sajtóinformációra reagálva az MTI-nek küldött közleményében tévesnek nevezte a megjelent hírt, és hangsúlyozta, hogy a kormány betartja a fővárossal kötött megállapodást. A közlemény szerint 2013-tól az ideihez képest 10 milliárd forinttal csökkenhet a támogatás mértéke, ugyanakkor a helyi önkormányzatok feladatellátási és finanszírozási struktúrája is megújul; a Fővárosi Önkormányzat rendelkezésére álló forrásrendszer várhatóan úgy módosul, hogy az fedezetet teremtsen a BKV finanszírozására.

Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére közölte: ha igaz is a sajtóhír, attól még a számos elemből álló megállapodás egésze hatályos, sőt a kormány még javít is a főváros pozícióján.

A kormány és Tarlós István főpolgármester április végén írta alá a BKV finanszírozásáról szóló megállapodást. Ennek értelmében a kormány feloldja a tavaly zárolt 32 milliárdos normatívát, biztosítja az adókivetési jogot, és fokozatosan kivonul a BKV finanszírozásából. A főváros a többi között vállalta, hogy olyan üzlet- és tarifapolitikát folytat, amely figyelembe veszi az inflációt, növeli a bevételeket, megvizsgálja a külső szolgáltatók bevonásának lehetőségét, és uniós támogatás esetén áttér az elektronikus jegyrendszerre.

MTI

Mintegy hatmilliárd fori…

#515666 MrTibi16

Mintegy hatmilliárd forintos veszteséggel zárta a múlt évet a BKV, miközben utasainak száma és menetdíjbevétele is emelkedett - írja az MTI.

A Fővárosi Közgyűlés által szerdán tárgyalt előterjesztés mellékletében szereplő 2011-es üzleti jelentés rögzíti: a 2010-es adatokhoz képest 1,3 százalékkal, 1 milliárd 392 millióra nőtt az utasok száma, az üzemi bevételek 131 milliárdról 133 milliárdra, a menetdíjbevételek pedig 49 milliárdról 51 milliárd forintra emelkedtek. A hiányt részben az okozza, hogy a BKV nem kapta meg a tervezett működési támogatást.

A társaság üzemi tevékenységének eredménye 824 millió forintos nyereség - előre 1,4 milliárdos veszteséget terveztek -, ahogy az adózás előtti 5,8 milliárdos veszteség is jobb a vártnál, hiszen a cég úgy számolt, hogy 8,8 milliárdos mínusszal zárják a 2011-es évet. A jelentésben megjegyzik, hogy az utasszám bővülése a 2010. januári sztrájk miatt következett be, a sztrájkhatást kiszűrve a teljesítmény 99,6 százalék lenne, tehát az utasszám 0,4 százalékkal csökkent.

Jelentősen, 44 százalékkal csökkent a menetkimaradások száma, a 2010-es 551 ezerhez képest 2011-ben 310 ezer járat maradt ki, az üzemi ráfordítás pedig 126 milliárdról 132 milliárdra emelkedett. A menetdíjbevétel növekedését a BKV az üzleti jelentésében azzal magyarázta, hogy az emelkedő üzemanyagárak miatt többen választják a közösségi közlekedést, valamint sikerült a bliccelést visszább szorítani.

A BKV tavaly december 31-i adósságállománya 64,6 milliárd forint volt, ez a tervezetnél 8,2 milliárddal alacsonyabb; teljes munkaidőben 11.929 embert alkalmaztak, 66-tal kevesebbet az előző évinél.

A moszkvai közlekedési v…

#499320 MrTibi16

A moszkvai közlekedési vállalat vezetőinek ezentúl hetente két alkalommal kötelező lesz tömegközlekedési eszközökkel eljutniuk munkahelyükre, és az utazás alatt szerzett tapasztalataikról részletes beszámolót kell készíteniük.

Makszim Likszutov, a moszkvai önkormányzat ágazati szervének vezetője pénteken tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy ez az utasítás az amúgy szolgálati autóval rendelkező helyetteseire, valamint az összes főosztályvezetőre is vonatkozik. Indoklásul elmondta, hogy a vezetőknek meg kell ismerniük a valós helyzetet, annál is inkább, mert "néhányan az üzleti életből érkeztek" - derül ki a Ria Novosztyi hírügynökség beszámolójából.

Likszutov az orosz főváros vonzáskörzetében él, s elmondása szerint gyakran veszi igénybe a tömegközlekedést. HÉV-vel jut be a Kijevi pályaudvarra, s onnan vagy autóval viszik el munkahelyére, vagy a tömegközlekedést választja. A pályaudvarról metróval könnyűszerrel el lehet jutni a vállalat székhelyére, csak négy megálló, igaz, egyszer át kell szállni egy másik vonalra.

A moszkvai önkormányzat nagyszabású terveket hirdetett meg a tömegközlekedés fejlesztésére, hogy vonzóbbá tegyék a szolgáltatást az utasoknak. Júliustól minden autóbuszt felszerelnek műholdas navigációs rendszerrel, minden vasútállomáson jegykiadó automatákat helyeznek üzembe, valamint több mint 20 P+R parkolót építenek ki metróállomások körül.

A nagyvárosi metróhálózatok közül a tokiói után a moszkvai metrón utaznak a legtöbben. A tavalyi év végén a rendszer teljes hosszúsága 305,7 kilométer volt, 12 vonalán 185 állomás található. A tervek szerint 2020-ig további 43 állomással bővítik a hálózatot, amelynek hosszúsága így 396,1 kilométerre növekedik.

MTI

"Budapest, 2012. január …

#471963 MrTibi16

"Budapest, 2012. január 25., szerda (MTI) - A BKV kilencmilliárdos tulajdonosi kölcsönt, illetve további hatmilliárd forint támogatást kap a fővárostól, miután a képviselők megszavazták az erről szóló határozati javaslatot a közgyűlés szerdai ülésén.

A képviselők 20 igen, 1 nem és 11 tartózkodással fogadták el a javaslatot. A határozat kimondja azt is, hogy a főváros nem akarja ritkítani a BKV-járatokat."

Ez még mindig csak tűzoltás...

Re: nincs cím

#471917 MrTibi16 Előzmény: #471914

Választási kampány:D

"Horváth elképzelése és választási programja szerint a BKV ingyenességét a környezetvédelmi zónák fizetőssé tételéből és a parkolási díjakból fedeznék. A terv szerint minden, legalább négy éve budapesti lakcímkártyával rendelkezőnek, valamint a fővárosban tanuló nappali tagozatos diáknak díjmentes lenne a tömegközlekedés. "

Most "nyúljanak a budapestiek zsebébe":D

Elég felháborító, hogy olyan követelőzik aki benne volt a túlzott eladósításba... Kritikán aluli:S

Budapest, 2012. január 2…

#471914 MrTibi16

Budapest, 2012. január 25., szerda (MTI) - Az MSZP szerint a fővárosnak nem hitelt, hanem vissza nem térítendő támogatást kellene nyújtania a BKV-nak.

Horváth Csaba, az MSZP-frakció vezetője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján azt mondta: tudni lehet, hogy a BKV nem lesz képes visszafizetni azt a kilencmilliárd forintot, amelyet a főváros hitelként adna, ezért azt javasolja, hogy vissza nem térítendő támogatásként utalja át egy másik, közgyűlési előterjesztésben szereplő hatmilliárdos támogatás mellett.

Horváth Csaba jelezte: az Állami Számvevőszék álláspontja szerint a bűncselekménnyel határos, ha a kölcsönadó és a kölcsönvevő is tudja, hogy nem lehet a hitelt visszafizetni. Most pontosan tudni, hogy ha a kormány nem fizeti ki a BKV támogatását, akkor a cég nem tudja majd visszafizetni a kilencmilliárd forintot.

A politikus azt kérte a kormánytól, hogy "nyúljanak a budapestiek zsebébe", és az általuk befizetett adóból biztosítsák a város működőképességét. Kérik, hogy azonnal fizessenek ki a BKV-nak további 25 milliárd forint állami többlettámogatást. Ellenzik azt a megoldást, hogy a főváros pénzeket zároljon az intézményeknél - mondta.

Re: nincs cím

#471643 Kissherceg Előzmény: #471519

A képviselők arról határozhatnak, hogy az önkormányzat 9 milliárd forintos tulajdonosi kölcsönt biztosít a BKV-nak április 30-i visszafizetési határidővel, valamint további 6 milliárdos közszolgáltatási ellentételezést fizet a cégnek.

Az előterjesztés a korábbi, rendkívüli, de elhalasztott közgyűlésre beterjesztett dokumentumhoz képest több ponton is változott, így a határozati javaslatok között megjelent, hogy a főváros nem akarja ritkítani a BKV-járatokat, kikerült viszont a jegyáremelés lehetősége.

A forrásmegosztásról szóló törvény szerint összesen csaknem 11 milliárd forinttal kevesebb bevétel illetheti meg a fővárosi és a kerületi önkormányzatokat az idén, ezért az előterjesztésben azzal számolnak, hogy a főváros 5,1 milliárd forinttal, a kerületek pedig 5,689 milliárd forinttal kevesebb forrást kapnak.

Az idén összesen 201 milliárd 750 millió forint az a tervezett összeg, amely megosztottan illeti meg a fővárosi önkormányzatot és a kerületeket, ez 10 milliárd 775 millió forinttal kevesebb az előző évinél. A forrásmegosztásról szóló törvény szerint az összeg 47 százaléka, vagyis 94 milliárd 788 millió forint a fővárosi önkormányzatot illeti meg, míg 53 százalékra a kerületi önkormányzatok jogosultak, ez az összeg 106 milliárd 961 millió forint.

Több közlekedési tárgyú előterjesztést is tárgyal a közgyűlés. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kidolgozta azt a tervezetet, amelynek alapján bevezetnék az elektronikus jegyrendszert a BKV-nál 2014-ben. Megjelenhet az időalapú jegy, az utazásra elköltött pénzre vonatkozó napi limit és az úgynevezett érintésmentes bankkártyás fizetés lehetősége is, a bérletes utasok pedig otthonról, a számítógépük mellől hosszabbíthatnák meg bérletük érvényességét.

Több lépésben vezetnék be az új rendszert, erről a BKK egy több mint háromszáz oldalas tanulmányt készített. Ebben kitérnek arra, hogy az utasok számára átláthatóbb és igazságosabb jegyrendszert kívánnak bevezetni, amely kedvezőbb a közösségi közlekedést napi szinten és csak alkalmanként használók számára is.

György István ágazati főpolgármester-helyettes kezdeményezésére dönthetnek hét új P+R parkoló HÉV- és metróvonalak melletti kialakításáról. Az előterjesztés szerint 2013-tól új parkolási lehetőséget biztosítanának a 2-es metró Pillangó utcai és Örs vezér terei állomásánál, az 5-ös (szentendrei) HÉV békásmegyeri és kaszásdűlői megállójánál, a 6-os (ráckevei) HÉV közvágóhídi végállomásánál, a 7-es (csepeli) HÉV csepeli végállomásánál, továbbá a 8-as és 9-es (cinkotai, gödöllői) HÉV cinkotai megállójánál.

A februárban kezdődő par…

#471519 MrTibi16

A februárban kezdődő parlamenti ciklus előtt tárgyalja a kormány a BKV finanszírozásának kérdését, az ügy várhatóan már a héten is szóba kerülhet a kormányülésen – mondta Szatmáry Kristóf államtitkár az MTI-nek hétfőn. Arra a kérdésre, hogy születhet-e megállapodás, azt mondta, ez a felek kölcsönös érdeke, így „megállapodás lesz”. Hozzátette: két hete már olyan szakaszba léptek az egyeztetések, amely már „kormányzati véleményformálást igényel”.

Szerző: MTI

"Az ajánlatok szerint a …

#470824 MrTibi16

"Az ajánlatok szerint a Publimont havi nettó 56 millió forintért bérelné a BKV felületeit, míg az EuroAWK- Servitum konzorcium havi nettó 53 milliót ajánlott."

2010:

Menetdíjbevételek: 49 541 millió Ft

Üzemi ráfordítások összesen: 126 217 millió Ft

Re: nincs cím

#470721 matgab Előzmény: #470667

Azt is meg lehetne nézni, hogy a marketingbevételekből mennyit kap meg maga a cég, miután azt oly szépen kiszervezték még az elvtársak.

Amúgy csodálkozom, hogy a BKV-nál nincs jegyáremelés. A gázolaj ára kb. 50%-kal nőtt 1 év alatt. Ezek a buszok meg mégiscsak azzal mennek.

Béremelést is gondolom kapnak az alkalmazottak.

Akkor ez jövőre még nagyobb hiányt fog okozni.

Re: nincs cím

#470667 MrTibi16 Előzmény: #470655

"Kínában gyártott, tengeren utaztatott és utána Németországban átcímkézett mozgólépcsőket épített be a 2-es metró felújításakor 2004-ben az Otis Felvonó Kft - írja a Magyar Nemzet a laphoz eljuttatott dokumentumokra hivatkozva. A cég nyílt nemzetközi tenderen nyerte el az 1,372 millió eurós - jelenlegi árfolyamon csaknem 378 millió forintos - megbízást, a lap szerint legalább fél tucat induló közül."

Sok kft. van az országban aki a BKV-nak dolgozott :D

Re: nincs cím

#470655 holnor

2003-2005 között mi történt? akkor ugrott meg nagyon az adósságállomány, azóta kb. stagnál.

A működési költség kb. 4…

#470466 MrTibi16

A működési költség kb. 40-50%-át fedezik a jegybevételek, (folyamatos adósságtermelődés) + túlzott vezetői juttatások és végkielégítések, ami miatt ilyen szépen eladósodott a társaság!

Döntés születhet a BKV f…

#470462 MrTibi16

Döntés születhet a BKV finanszírozásáról a Fővárosi Közgyűlés január 25-i ülésén, miután a múlt szerdára tervezett, elnapolt rendkívüli közgyűlés után Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és György István főpolgármester-helyettesek újra benyújtották az erre vonatkozó előterjesztésüket.

hirdetés

A budapest.hu-n olvasható dokumentum több ponton is változott az egy héttel korábbi verzióhoz képest. Így a határozati javaslatok között megjelent, hogy a főváros nem akarja ritkítani a BKV-járatokat, kikerült viszont a jegyáremelés lehetősége.

Döntés születhet arról is, hogy a főváros 9 milliárdos tulajdonosi kölcsönt biztosít a cégnek április 30-i visszafizetési határidővel, valamint további 6 milliárdos közszolgáltatási ellentételezést fizetnek a BKV-nak.

Az előterjesztés bemutatja a BKV helyzetét, a megtett hatékonyságjavító intézkedéseket, és elemzi a fővárosi hatáskörben megtehető lépéseket is.

MTI

Döntés születhet a BKV f…

#470457 MrTibi16

Döntés születhet a BKV finanszírozásáról a Fővárosi Közgyűlés január 25-i ülésén, miután a múlt szerdára tervezett, elnapolt rendkívüli közgyűlés után Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és György István főpolgármester-helyettesek újra benyújtották az erre vonatkozó előterjesztésüket.

hirdetés

A budapest.hu-n olvasható dokumentum több ponton is változott az egy héttel korábbi verzióhoz képest. Így a határozati javaslatok között megjelent, hogy a főváros nem akarja ritkítani a BKV-járatokat, kikerült viszont a jegyáremelés lehetősége.

Döntés születhet arról is, hogy a főváros 9 milliárdos tulajdonosi kölcsönt biztosít a cégnek április 30-i visszafizetési határidővel, valamint további 6 milliárdos közszolgáltatási ellentételezést fizetnek a BKV-nak.

Az előterjesztés bemutatja a BKV helyzetét, a megtett hatékonyságjavító intézkedéseket, és elemzi a fővárosi hatáskörben megtehető lépéseket is.

MTI