Regisztráció Elfelejtett jelszó

Budapest

osztás

#1503996 Koffein Előzmény: #1503993

Tudom, vannak mifelénk is ilyen csoportok. Szoktunk rendelni, jönnek heti egy két alkalommal, hozzák a zöldséget, gyümölcsöt, viszik mint a cukrot...

osztás

#1503993 prfecó Előzmény: #1503988

Mindenesetre vidéki ismerőseim almájá,t alma termékeit, különböző méz ill méz alapú termékeit minden politikai mentességgel sikerült eladni budapest XIX kerületében. Természetesen nem a piacon , hanme más közterületen és vasárnap . Előrendelhető volt és nem volt templom a környéken.

xxx

#1503878 TrendMan

Európában egy 2022-es felmérés szerint évente több, mint 15 ezer ember halálát okozhatja közvetve vagy közvetlenül az extrém hőség, az esetek többsége pedig a városlakókat érinti. Ezt a KSH adatai is alátámasztani látszanak: a tipikusan a legmagasabb hőmérsékletekkel járó időszakban szignifikánsan magasabb a halálozás mértéke, mint egyéb időszakokban.

A hőszigethatás erőssége alapvetően a város méretétől és népsűrűségétől függ, a hőhullám-térképen ezzel együtt jól látszik, hogy a leginkább veszélyeztett régiók Franciaország déli része, Olaszország, a Balkán-félsziget és Románia déli területei. Az európai és magyar városvezetők mára egyaránt felismerték, hogy a városok élhetőségének fenntartása, és az egészségügyi kockázatok elhárítása érdekében újra kell gondolni a várostervezést, az ingatlan- és infrastruktúra-fejlesztéseket.

Hőhullámok gyakorisága és a hőszigethatás mértéke Forrás: https://climate-adapt.eea.europa.eu/en/knowledge/t...

De hogyan viszonyulnak a kérdéshez a városok döntéshozói? A tapasztalatunk magyarországi, lengyelországi és olaszországi önkormányzatokkal folytatott beszélgetéseink alapján az, hogy a városvezetők tisztában vannak ugyan a klímaváltozást ellensúlyozó tervezés szükségességével, a megoldások azonban a legtöbbször még inkább átmenetinek vagy esetlegesnek számítanak. A leggyakoribb intézkedések közé tartozik például a zöldinfrastruktúra növelése és a faültetés vagy a csapadékvíz helyben tartása, amelyeket az általunk megkérdezett európai városi döntéshozók 76, illetve 59 százaléka alkalmaz.

Az adatvezérelt technológia ugyanakkor ennél sokkal többre képes: konkrétan előrejelzi, hogyan befolyásolhatják az egyes építőipari fejlesztések a helyi klímát. Ez pedig utólagos kármentés helyett átfogó városfejlesztések klímaváltozás szempontjából átgondolt tervezését teszi lehetővé. Ebben nemcsak a városvezetőkre, hanem az ingatlanfejlesztőkre és az építészekre is komoly felelősség hárul. Egyrészt több koordinációra van szükség az építési projektek között, másrészt a szétszórt zöldítés, és a klímacélok ismételt vállalása helyes, de nem elégséges lépések: a városoknak integrált városfejlesztési megoldásokra van szükségük, amelyek a legújabb technológiát és a természetes adottságokat egyaránt hasznosítják. A mesterséges intelligencia és a műholdas megfigyelések ugyanis már most is képesek előrejelezni, hogy hol alakulnak ki a legnagyobb hőszigetek, és hol van a legnagyobb szükség beavatkozásra.

Az új technológia olyan szimulációs módszert ad a várostervezők és ingatlanfejlesztők kezébe, amely az Európai Űrügynökség historikus és valós idejű műholdas földmegfigyelési adatainak, illetve földi mérőállomások adatainak együttes felhasználásával képes prediktív szcenáriók kidolgozására.

Ez alapján pedig már lehetővé válik a felmelegedést ellensúlyozni képes ingatlanprojektek fejlesztése.

De ezek a szimuláción alapuló megoldások nem állnak meg a hőszigethatás modellezésénél, a döntéshozatal tovább támogatható a területek légátöblitését felmérő úgynevezett áramlástani szimulációval, a mikroklíma célzott vizsgálatával pedig pontos képet kaphatunk többek között arról is, hogy a vízfelületekkel való párásítástól ? például egy mesterséges tó elhelyzésével a lakó- vagy irodanegyedben - milyen előnyöket várhatunk. Az adatalapú megközelítésnek köszönhetően nemcsak épületek, hanem akár teljes városnegyedek szintjén nyílik tehát lehetőség a változó klíma szempontjából kedvező megoldások megvalósítására.

A cselekvés szükségességét már az európai politika is felismerte. Az EU célja, hogy 2050-re 35 millió épületet korszerűsítsen energetikai szempontból, ezzel évente több millió tonna szén-dioxid-kibocsátást spórolva meg. Vagyis a meglévő épületállomány fenntartarthatósági szempontok alapján történő megújítása, illetve az új ingatlanfejlesztések klímaállósága együtt tehetik városainkat élhetőbbé.

Az építészeti megoldásoknak alkalmazkodniuk kell az új klímaviszonyokhoz, és a jövő városai nem csak technológiai, hanem társadalmi innovációt is igényelnek ? a zöldinfrastruktúra és a hőmérséklet-csökkentő fejlesztések beépülnek a városok szerkezetébe, hogy minden lakó számára élhető környezetet biztosítsanak.

a frappáns beszólások nagymesterei munkában

#1503832 TrendMan Előzmény: #1503654

Na igen, de ilyenkor mindig felmerül, hogy mekkora hatásfokozás ered itt az eredeti fénykép manipulálásából?!

a frappáns beszólások nagymesterei munkában

#1503653 prfecó Előzmény: #1503607

Mikulás sarkából húzzák az (előterjesztés helyett az ajándékozott nevet.

a frappáns beszólások nagymesterei munkában

#1503607 TrendMan Előzmény: #1503601

https://index.hu/belfold/2024/11/27/budapest-fovar...

"Kovács Gergely: Legyen fizetős a gyaloglás!

Vitézy Dávid: Súlykorlátozást is tervez?"

... Kovács Gergely arra kéri a főpolgármestert, hogy tegyék fizetőssé a gyaloglást. Ez már megengedőbb javaslat, mert a gyalogosvárakozást is fizetőssé tették volna eredetileg, nem csak a gyaloglást. A Kutyapárt társelnöke úgy látja, hatalmas költsége van a gyaloglás fenntartásának, ezért is adóztatná meg.

Vitézy Dávid arról érdeklődött Kovács Gergelynél, hogy egyrészt hogyan lehet majd készpénzzel fizetni, és tervez-e súlykorlátozást a gyaloglásban. Gulyás Gergely Kristóf (Fidesz) szerint viccességben még nem sikerült felülmúlni a Tiszát. Kovács Gergely válasza: hosszabb távon minden ezredik gyalogost fizetőautomatává alakítanánk. Akkora emberséget viszont kell tanúsítaniuk, hogy nem kérnek a súlyra vonatkozó adatokat.

...

"Az agglomerációból munkába jutást nem autóval, hanem vasúttal kell biztosítani, ez Lázár János kompetenciája – hangsúlyozta Vitézy Dávid. Arra is emlékeztetett, hogy az agglomerációs P+R-beruházásokat is Lázár húzta le a fejlesztési projektlistáról."

Patthelyzet Budapesten: …

#1503594 TrendMan

Patthelyzet Budapesten: nem lesz Karácsony Gergely helyettese Vitézy Dávid

Elfogadták a Párbeszéd képviselője, Barabás Richárd ügyrendi javaslatát a fővárosi képviselők, így

szavazás sem lesz a Fővárosi Közgyűlésben Vitézy Dávid és Kiss Ambrus főpolgármester-helyetteségéről.

Egyik jelölt mögött sem jött létre ugyanis többség: Vitézy Dávidot a Fidesz és a DK, Kiss Ambrust a Tisza nem támogatja.

A fővárosban így patthelyzet alakult ki a helyetteseket illetően, ami azt jelenti, hogy Budapest mulasztásos jogsértést követ el.

Eközben Vitézy Dávid és Karácsony Gergely is előterjesztést nyújtott be a parkolási reformról, amelyről a képviselők később szavaznak majd.

Parkolási reform 2026-tól

#1503532 TrendMan Előzmény: #1503529

A gyurcsányista-globalista szekta harcol az orbánista-szekta ellen és a kisember (ebben az esetben elsősorban az autós) a legnagyobb vesztes.

Ismerősöm most írja, hogy a VII. kerületben most emelték meg az éves parkolási díjat kétezer forintról 38.000.- forintra.

Az hányszoros emelés? x19?

Ismét variálnak szimpatikus barátaink, ujjukba beleállt a görcs talán?

#1503531 prfecó Előzmény: #1503460

Most Budapest van soron , de több ellenzéki városban is számolnak már.