V90? annak a csomi tartójába még a platósod is beférne :))
V90? annak a csomi tartójába még a platósod is beférne :))
Ez igaz, pont most voltam a belvárosban tekerve, oda-vissza 40km, tök jól esett. Bent inkább sétálok, az plusz egy tízes, ettől gyógyul a bokám. :-)
Most nagyon megtetszett a Volvo dízel-hibrid kombija, hogy ON legyek, olyat akarok a zasszonynak.
A detroiti autógyártó 2023-ra is a tavalyihoz hasonló arányokkal számol, 3 milliárd dolláros korrigált veszteséget prognosztizálnak az elektromos autókkal foglalkozó egységnek, 7 milliárd dollár körüli korrigált nyereséget a belsőégésű ágnak, és nagyjából 6 milliárd dolláros korrigált nyereséget a flottaüzletágnak.
A vállalat által újrastrukturált pénzügyi jelentések a 2022 márciusában bejelentett átfogó átszervezést követik, ami a Ford globális üzletágát öt üzleti egységre osztotta: "Ford Blue", a hagyományos belsőégésű motorokkal foglalkozó üzletág; egy új "Ford Model e" elektromos járműegység; "Ford Pro", ami a kereskedelmi és kormányzati flottaüzletágat tartalmazza; "Ford Next", ami a nem autóipari mobilitási megoldásokat és más jövőbeli technológiákat foglalja magában; valamint a meglévő Ford Credit pénzügyi szolgáltató leányvállalat.
Lényegében "újjáalapítottuk" a Fordot, olyan üzleti szegmensekkel, amelyek új szintű stratégiai tisztánlátást, betekintést és elszámoltathatóságot biztosítanak a Ford növekedési és értékteremtési tervéhez
- mondta John Lawler pénzügyi igazgató egy sajtóközleményben.
A Ford csütörtökön megosztotta a 2021-es és 2022-es pénzügyi eredményeinek az új formátum szerint átdolgozott változatait, hogy ezek az elemzők és a befektetők számára összehasonlítási alapot nyújtsanak a jövőben. Ezek a felülvizsgált eredmények azt mutatják, hogy míg a Ford Model e, a vállalat EV egysége tavaly 2,1 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el, addig a Ford Blue és a Ford Pro 6,8 milliárd, illetve 3,2 milliárd dollár korrigált működési eredményt termelt. A 2022-es Model e - veszteségek több mint kétszeresére nőttek a 2021-es számhoz képest, miközben a vállalat folytatja az EV-gyártás felfuttatását.
A Ford csütörtökön megismételte, hogy
2026 végére évi 2 millió elektromos jármű legyártásával számol
- a tervek szerint addigra 10 százalékos EBIT-arányos marzsot érhetnek itt majd el.
Az autógyártó május 2-án számol be az első negyedéves eredményeiről. A jelentés után másfél százalékos pluszban nyithat a Ford részvénye.
Na igen, de te cangával jársz, ergo nincs jelentősége.
Az enyém egy mérettel nagyobb, a platója szélesebb, mint ennek hosszú.. :-)
látom Bazsy bejött a belvárosba :))) ( csak viccelek :))
https://24.hu/belfold/2023/03/22/autos-uldozes-haj...
Na igen, de ha a társadalom a hibás, akkor végső soron senki sem hibás.
Hiszen a társadalom mi vagyunk, mi meg azért alakítjuk így, mert így akarjuk.
Vagy nem?
jól összefoglalta https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2023/03/14/hi...
Porviharhoz volt szerencsém, de ilyenhez nem. Ez durva volt. Voltak éles helyzetek, 3szor törték össze az autómat. Németeknél olyan esőbe keveredtem, hogy 2órás utat vagy5óra alatt tettem meg az éjszaka közepén, 1-2 csíkot láttam előre, bugyborékolt a víz, 40-50el lehetett haladni, minimális látási viszony, de! x kilométerenként ki volt írva, hogy max 50!, 3sávos autópályán, ahol nincs korlátozás... voltam ködbe, hóba, nem azt mondtam, hogy reflexből ezt csinálom... alap az lett volna, ha csökkentik a sebességet mondjuk 70-re... ha ott vagyok, akkor összefostam volna magam? persze... mit tettem volna ebben az esetben? fene tudja... külső sávba kb 80al megyek, de az is lehet ott maradok, mert 90el megyek, mint a kamionos, nem tudom... de azt tudom, hogyha már bekerültem egy ekkora porfelhőbe nem fékezek... előtte még lehet lassítani, mielőtt egy ekkora szószba belemész, de utána, ha már benne vagy, látjuk mi történt... tapasztalatból írom, számtalan esetbe volt, hogy megy előttem 100al, majd átfújás előtt fél méterrel beleáll a fékbe és 50el belemegy, úgy hogy simán belátni az utat, csak lájtos átfújás... ezért ha már ilyet látok, alapból leszakadok, mert nem lehet tudni mit vált ki az előttem haladóból.. na mindegy..
Akkor leszűrhetjük a tanulságot, miszerint a kisördög a részletekben rejtezik. :-)
Egy ujabb értelmetlen megkőzelítése a problémának.5-6 év alatt mekkora rutinnal rendelkezhetsz, ha naponta leugrasz, akár 2X a bevásárló központba, ami 4-5 km-re van tőled? Pedig az is rutin nem? Nem tévedsz el, mert ismered az útvonalat. A rutin nem egyelő a levezetett km-el és a vezetéssel eltőltött idővel. Amikor nem darázól elindulni a jeges út láttán és oda is érsz a kitűzött zélhoz, na akkor kezdtél el megtanúlni vezetni.
Akárhány éves jogosítvánnyal reagálhat az ember rosszul.
Jó a rutin sokat számít, de ha ezt a rutint 5-6 év alatt nem szedi valaki össze, akkor 30 év alatt sem.
Az enyém 43. és még megvan az első a harmonika.
Ja mellesleg b,c,d,e. kategóriás. Ennek volna jelentősége ilyen helyzetben? Nem hiszem.
Vazz 32 éves a jogsim.. nálam csak Ibiza öregebb. :-)
Nincs semmi oltás, nem áll szándékomban bántani, de aki meg akarja határozni, hogy az adott helyzetben, miként hogyan kellett volna (reflexből) reagálni az adott szituációban az füllent.Te sem kerültél még porviharba, amikor a gumi ugyan úgy csúszik mint a havas út. Szerintem Te még az életedben (vezetés közben)nem kerültél éles helyzetbe. Ezert talán nem kellene itélkezni más gyakorlati megoldásai miatt. Amikor nincs hova menekülni, akkor csak úszól az árral és reménykedsz. A helyszinen senki nem lehet okos. Kivülállokent meg csak okoskodsz. További szép estét.
20éve vezetek, kb 4-500e km megvan.. nem számolom.. mindenki másként cselekszik ilyenkor... jöhet az oltás, miért gondolom rosszul... :)
Szeretném megtudni (ha nem indiszkrét a kérdés) mióta vezetsz és kb ,mennyi km.-t vezettél eddigi életedben? Azt már meg sem merem kérdezni, hogy hány alkalommal autokáztál ilyen látási viszonyok között, hogy ennyire felkészült vagy. Nem mindenki egykoru és nem mindenki rendelkezik olyan reflexekkel(helyzetfelismerési) mint te. Előre is köszönöm az őszinte válaszodt.
Én is mindenképpen lassítottam volna, nem tudom milyen sebességre, de amikor a porfelhőt meglátom és vészvillogózom, akkor elkezdek lassítani (nem megállni), aki mögöttem jön, az már értesítve van és az esetleges ütközés lendülete is kisebb.
Talán ez a legjobb.