Itt pl. Rio de Janeiro-ban:
Meg vagyunk mentve, itt a végső innováció:
Nem, nem!
A nagy autógyártók kilobbizták maguknak a lehetőséget, hogy amennyiben áttörést érnek el a szintetikus üzemanyag fronton 2035-ig, akkor csökkentésre kerül a robbanómotor csökkentési tervezet.
Elvileg az EU-ban ilyen már nem lesz, talán máshol... 2035-től, csak elektromos autókat adhatnak el a gyártók.. máshol a világban, usa, kína, india stb mennek tovább a benzin, dízel, szintetikus üzemanyagok, itt nem. Persze, még változhat a eu bürokraták véleménye, az elkövetkező 13 évben, de most, nem erre mennek a dolgok...
Egy terület, melyről még alig hallottam:
https://www.portfolio.hu/uzlet/20220716/az-autoipa...
"A Porsche, az ExxonMobil, a Siemens Energy és az Enel közös projektjében a szintetikus üzemanyaggyártás első lépésként valamilyen megújuló energiaforrás (elsősorban szélenergia) és víz felhasználásával zöldhidrogént állítanak elő elektrolízissel. Ezt követően a légkörből szén-dioxidot vonnak ki. Az így kapott zöld hidrogént és szén-dioxidot katalizátor segítségével reagáltatják egymással, amelynek köszönhetően zöld metanol és víz keletkezik. A zöld metanolt az ExxonMobil által fejlesztett MTG-te."
Na, hát van itt minden, mi szem-szájnak ingere:
1. Szén-dioxidot vonnak ki a levegőből
2. A folyamat során víz kereltkezik
3. Környezetbarát
nem normálisak.. leáll kereket cserélni, s az egész család a belső sávba.. veszélyérzet nulla... brrr :-/
A pickup az nem személy, hanem kisteherautó. Az összkerék hajtási rendszere pedig ugyanolyan kapcsolható, mint a terepjáróké, csak a terepszögek rosszabbak. Hogy jobb e?? Attól függ, mire akarod használni. Személyautónak nyilván a SUV-ok jobbak (mer ugye magas építésű személyautók, túlnyomórészt kisegítő összkerék hajtással). Teherautónak, mostoha terepen meg ez.
miért a pickup az jobb? semmivel.
Más kérdés ezek nem valódi terepjárók SUV-k városi magasított autók..a DACIA terepese vagy egy régi UAz jobban bírja a terepet.
Én rühellem őket, céltalanul felfújt rákok. A Landrovernek a kisebb kocsijai SUV-ok, a nagyobban (Defender, Disco, Range) valódi terepjárók.
Nem nagyon kedvelem az SUV-ket. Elég egyformák. A Landroverek még elmennek formailag, de az a Lamborghini nem piskóta, láttam élőben. Egy csuda.
Autó: 650 lóerős lett: itt a Lamborghini első SUV-ja, az Urus | hvg.hu