Hozzászólás
KawaBazsyTe Sumér, erről hallottál már?
"Az a Thalia, édes istenem, sosem tudtam megemészteni a formáját. A 1.5
dci illetve a Ford régebbi 2.0tdci delphi rendszerek idő előtti halála
is megelőzhető lenne egy viszonyleg egyszerű kis trükkel: A magasnyomású
szivattyú alacsony nyomású körében levő lapátkerék lapátjai nem
anyagában edzettek, hanem van rajtuk egy kopásálló réteg, ami vagy a
"jó" minőségű gázolajnak vagy csak a sorsának köszönhetően idővel
lekopik róla, így előbukkan az edzetlen réteg, és az annak rendje és
módja szerint elkezd leforgácsolódni. Az így keletkezett spém szépen
tönkreteszi az injektorokat, amiket felújítanak vagy kicserélnek, de a
hiba kiváló okát nem szüntetik meg így az autó továbbra is időzített
bomba lesz és újabb pár ezer-tízezer km múlva a hiba megismétlődik.
Viszont, ha ez a szivattyú lapátkerék időben ki van cserélgetve
(igazából nem tudom megmondani mikor én úgy legkésőbb 100e km-re
saccolom, de lehet, hogy előbb), akkor jelentősen meghosszabbítható az
üzemanyagrendszer élettartalma.."
Egy haver hsz-e a TC-ről, rá tudok kérdezni..