Regisztráció Elfelejtett jelszó

Hihetetlen, amit az Apple Indiában művel

Janicroft

Hiába igyekezett bagatellizálni az elemzőknek az indiai terjeszkedésben rejlő potenciált az Apple, úgy tűnik, egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz, hogy meghódítsa ezt a piacot is az iPhone segítségével. A terjeszkedés ígéretes, de jó eséllyel az átlagos értékesítési árak csökkenésével is együtt jár, így a profitban nem hagy akkora nyomot, mint az eladott darabszám alapján sejthetnénk.

Három-négyszer annyi iPhone-t adott el az Apple Indiában a negyedik negyedévben, mint egyetlen negyedévvel korábban - véli az IDC technológiai piackutató és tanácsadó cég, miközben nagykereskedő partnerek egyetlen hónap alatt több száz százalékos bővülésről beszélnek. A lehengerlő keresletnövekedés hátterében az iPhone 5 állhat, de a kutatócég szerint ugyanígy nagy az érdeklődés az olcsóbbá tett régebbi modellek iránt is a világ második legnagyobb mobilpiacának számító országban.

Az Apple mindent meg is tesz a sikerért az egyre agresszívabb étrékesítési stratégiákkal, pedig nem is olyan rég a vállalat menedzsmentje nem tartotta vonzónak az erősen árérzékeny közönség és a sajátos piaci mechanizmusok miatt. Az Apple Indiában ugyanis jellemzően nem mobilszolgáltatókon keresztül tudja értékesíteni a készülékeket, ami a szolgáltatók ártámogatása és az előfizetéssel kombinált részletfizetések miatt vonzóbb induló árat tesz lehetővé a fogyasztók számára, hanem a "nyílt piacon", szolgáltatófüggetlen módon.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a legutóbbi gyorsjelentés után úgy nyilatkozott, hogy Indiát ugyan fontos piacnak tartja a társaság, de más országokban nagyobb potenciált lát egyelőre. Ezzel együtt az ország egyik legnagyobb mobilértékesítőjével, a mintegy 1000 üzletet üzemeltető TheMobileStore-ral erőteljes reklámkampányt indított januárban. Az üzletlánc vezérigazgatója az AllThingsD-nek azt nyilatkozta, hogy az iPhone-eladások 200 százalékkal nőttek egyetlen hónap alatt a kampány hatására.

Az Apple számára kulcsfontosságú, hogy új lendületet adjon a bevételekben legnagyobb részt képvislelő iPhone-üzletágnak. A kínai piacon ugyan látszódnak kedvező fejlemények, de azzal, hogy a cég eddig nem tudott megállapodni az iPhone terjesztéséről a mintegy 700 ezer ügyfelével a világ legnagyobb mobilszolgáltatójának számító China Mobile-lal, komoly lépéshátrányba került több fontos versenytársával szemben.

Az indiai értékesítések bővülése jó jel, de egyelőre meglehetősen alacsony bázisról történik a növekedés, ráadásul a kínai és indiai eladások arányának növekedése az árrés zsugorodásában is testet fog várhatóan ölteni az előttünk álló években, ami szintén visszafogja profit bővülésének ütemét.

http://www.investor.hu/news/20130217-hatalmas-novekedest-mutat-az-iphone-indiaban.html