Re: 2013.01.23.
Előzmény: #591170SZERK: Már ide tettem, most láttam, hogy Vakmajom, a szöveg off (bocs), de válasz Spade-nek.
Kolléga úr, tessék valamit megérteni.
Nem látod a fától az erdőt! Éppen az a lényeg, hogy Koreában és Japánban olyan oktatási rendszer van, ami így működik, és amiben magától értetődő az ennek megfelelő tanulmányok elvégzése. Azonban nem látod azt, hogy ezen országokban nemhogy a tanulni nem akarókat, a deviánsokat(!), bűnözőket(!) csapják ki, nemhogy az Apple notebookkal a hónuk alatt az oktatás ingyenességéért tűntetőket távolítják el rövid úton az intézményekből, hanem azokat is, akiknek a képessége nem elegendő.
Amit te leírsz az nem más, mint az általam említett elitképzés, aminek ilyen kőkemények a feltételei (mi mások lennének?), és aminek nálunk is így kellene működnie ahelyett, hogy azt lassan már az általános iskola színvonalára építik le, és körülbelül arról szól mára, hogy "ha diplomám van, akkor jár a céges auto, a céges telefon és a baromi nagy fizetés". Tudás ugyanis nincs mögötte.
Tehát pont azt kellene meglátnod, hogy nyitott kapukat döngetsz esetemben, ugyanis én is azt mondom, hogy vissza KELL állítani az egyetemek közül azt a párat, aki érdemes rá az ELITKÉPZÉSRE, rendkívül szűk létszámú tanulóval, akik elé kíméletlen követelményeket állítanak. Ezen kívül kell a felsőoktatás, amiben jóval alacsonyabb az elvárás, de úgy vágják ki azt, aki nem való oda, mint a huzatot. Nem mennyiségi képzés lenne ez sem, de itt már sokan tanulhatnának. Ezen túl lennének a szakközepek, technikumok és az utána következő szakvizsgás rendszerek, amik a legfontosabb szakembereket, a kétkezi szakembereket képeznék ki mondjuk a kőművestől(!) az asztalosokon át egészen a mérnöki minősítésű gépkezelésig. Miért ez utóbbi? Azért, mert például egy gyárban nincs szükség TERVEZŐmérnöki tudásra, képzésre, de nagy szükség van a gépekhez értésre, amire számos olyan ember is alkalmas lenne, aki nem képes egy mérnöki diploma megszerzésére.
Vagyis az egész oktatási rendszert át kell állítani az improduktív wcpapírgyártsáról az elit+szakemberképzésre ÚGY, hogy aki akar tanulni, annak erre lehetőséget KELL biztosítani, aki pedig nem, azt el KELL tudni engedni az iskolából.
Az ugyanis nem oktatás, ha a 18 éves hülyegyerek az általános ötödik(!) osztályban csücsül, mert ott már lehet buktatni, vagy a nyolcadikban, mert onnan meg nem tudják hová küldeni, hanem az oktatás LEZÜLLESZTÉSE. Az oktatás alapveőt feltétele éppen az, ha ki lehet b*szni azt, aki nem oda való. A 16 éves korhatár tehát nem azt jelenti, hogy ne tanuljon valaki (kötelezettségről beszélünk!), hanem azt, hogy legalább a 16 éven felülieket ne kelljen benn tartani erőszakkal az iskolában, hogy ellehetetlenítsék az oktatást. Erőszakkal NEM lehet oktatni.
MÁS:
Pont tegnap idéztem be azt a cikket, amely az ázsiai országok, a közel kelet, a BRIC felemelkedéséről értekezik, azaz arról, hogy 2050-re Európa a futottak még kategóriába fog tartozni, a jólét azonban pont az ázsiai országok irányába tolódik el. Ez már régebben a fejemben volt, csak nem jutott eszembe, de most leírom: A népvándorlással kapcsolatos értekezésed azért téves, mert az mindig a SOKKAL ROSSZABB irányból a SOKKAL JOBB irányba történik és soha nem fordítva. Vagyis nemhogy nem nekünk kell félni attól, hogy ide akarnak nagy tömegek jönni, hanem azon kell elkezdeni gondolkodni, hogy mi lesz, ha Európa esze egyszerűen elvándorol, ahogy ez ékesen látható már Angliában is. Mert ebben az esetben nem attól kell félni, hogy idejön egy csomó EU gondolkodásmód idegen, hanem attól, hogy itt fognak akkora létszámot képviselni a helyi növekedésből, ami már számottevővé válik, lásd USA például spanyol nyelvű, angolul egyáltalán nem beszélő tömegei. Abból is lesz még érdekesség 2050-re, csak erről még nem szoktak értekezni.