Regisztráció Elfelejtett jelszó

Re: nincs cím

Kissherceg Előzmény: #569987

behalok:

Példa nélküli, amit a koreaiak tesznek annak érdekében, hogy visszanyerjék vásárlóik bizalmát Észak-Amerikában. Pedig csupán néhány decivel fogyasztottak többet az autók a gyári adatnál.

Itt Európában fenn sem akadunk azon, hogy az autók többsége akár literekkel többet fogyaszt száz kilométeren, mint a gyár által megadott adat. Amerikában azonban más a helyzet: a hatóság megköveteli a pontos tájékoztatást, így a Hyundai és a Kia most kellemetlen helyzetbe került. Legtöbb modelljükön ugyanis kedvezőbb fogyasztási adatokat tüntettek fel a valóságosnál, és ez kiderült. A vásárlók egy része ugyanis az EPA – a környezetvédelmi ügynökség – segítségét kérte, amely egy vizsgálat során kiderítette, hogy valóban van eltérés az elméleti és a valós fogyasztás között. Nem kell literekre gondolni, az átlagfogyasztás vegyes ciklusban 2-3 decivel több 100 kilométeren, mint a megadott érték.

Az igazán hihetetlen az, hogy az autógyártó minden egyes tulajdonost kártalanítani próbál. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 900 ezer autótulajdonos kapja vissza annak a benzinnek az árát, amennyivel az autó eddigi használata során átlagosan többet fogyasztott a korábban beígértnél. Ezen felül 15%-nyi fájdalomdíjat is kapnak a tulajdonosok, amiért rossz tájékoztatást kaptak.

Nagy összegről persze nincs szó – átlagosan úgy 90 dollárt kapnak a Hyundai és Kia tulajdonosok, ami 20 ezer forint körüli összegnek felel meg – és a gyártót sem fogja földhöz vágni az a bő 80 millió dollár, amit kártalanításra költ. Sokkal kellemetlenebb a két márkanevet ért kár, amelyet csak úgy lehet esély csökkenteni, ha a vevők úgy érzik, a két koreai márka maximálisan vállalja a felelősséget saját hibáiért.