Re: nincs cím
Előzmény: #503141Szerintem pont nem válaszoltál semmit arra, amit kérdeztem, tehát újra kérdezem: Szerinted Gates cége mitől lett olyan, amilyen? :)
Egyébként, Ford esetében szerintem pont nem a futószalag gyártás az - amitől klasszikusan a nevéhez kapcsolnak - amitől meggazdagodott (bár kétségtelen, hogy ennek is nagy szerepe volt benne), hiszen elég csak azt megnézni, hogy milyen gyorsan és milyen sokan másolták le az ötletét, valamint azt, hogy mennyi autogyártó jött létre időközben és mennyi tűnt el örökre. Ahogy azt is, hogy a gyártósor ötlete sem volt új, csak autot nem gyártottak még gyártósoron.
Én Ford esetében is úgy látom, hogy elsősorban megérezte, hogy az embereknek lenne igénye egy megfizethető és egyszerű közlekedési eszközre, és ehhez egy végtelenül leegyszerűsített járművet tervezett, aminek az esetében iszonyatosan anyagtakarékos volt az utolsó csavarig és szállítóeszközig mindent felhasznált, vagyis a minimálisra csökkentette a hulladékot a gyártás közben. Erre egy tipikus példa az, hogy a szállításhoz használt ládák adták az autok padlóját. Így olyan olcsón tudott gyártani, hogy rentábilisen tudott tömegesen autot gyártani, mig mások akkoriban inkább "úri huncutságnak" tartották az automobilokat és nagyon drága eszköznek pozícionálták az elkészült termékeket.
Ford ezt a gondolkodásmódot forgatta fel alapjaiban, de ettől még ugyanúgy csödbemehetett volna a gazdasági válságban, mint bárki más. Azonban Fordnak SZERINTEM itt volt az igazán nagy húzása, amitől naggyá vált, nevezetesen az, hogy nem bocsájtotta el a munkásait mint mások, sőt, nemhogy a bérüket nem csökkentette(!), hanem még olcsó hitelt is adott nekik, hogy ők vásárolják fel a legyártott autokat. Ezzel valójában folyamatosan fenntartotta a termelést, a beszállítást, így amikor a válság elmúlt, kvázi egyetlenként tudott a piacon nagy mennyiséget termelni.
Ugyanakkor - és pont ezért - ez egy ritka kockázatos lépés volt, mert ugyanennyi erővel csődbe is vihette volna. DE bejött. Ezért lett ő Ford és nagy a Ford ;)