Re: nincs cím
Netmaster Előzmény: #469008Ezt ki is számolták valahogy? Kíváncsi lennék rá. Mert szép dolog egymás mellé rakni pár oszlopot, amiben a BKV milyen jónak tűnik, de ugyebár ilyen működésiköltség-hányad mellett szétrohadnak a járművek, és a szolgáltatási színvonal sem egészen ugyanaz, mint máshol, szóval összehasonlítási alapnak nulla.
Persze egy szóval sem tagadom, hogy a BKV alul van finanszírozva (mielőtt szokás szerint nekem tulajdonítasz olyasmit, amit nem mondtam), de mégis, mennyivel lett a BKV működése hatékonyabb az elmúlt évtizedben? Mert magáncégeknél, ha a bevételek nem fedezik a kiadásokat, sürgősen lépnek, átszerveznek, leépítenek stb. Nyilván a BKV nem tehet meg bármit, nem szüntethet meg kényére-kedvére járatokat, nem emelhet az egekbe jegyárakat (bár így is nálunk az egyik legdrágább a tömegközlekedés Európában), de azért vannak lehetőségek szép számmal. Nem is várnám el, hogy nullszaldós legyen tőle, de valamit, bármit, hogy javítson az eredményein. Bármit...
Kicsit bővítve a kört tömegközlekedési beruházásokra, gondolkodjunk el mi is folyik most Budapesten: négyes metró. Értelmes, hatékony elköltése ez 500 milliárd forintnak a budapesti tömegközlekedés fejlesztésére? Szép összegről van szó, bele sem gondolok, mennyi értelmes dolgot lehetne belőle kihozni, mert elsírom magam.
Amúgy ezt az alulfinanszírozás-dolgot most próbáld a Malévval kapcsolatban elsütni. Az is megy?