vakmajom
BendeguzPiac: hamar eljött a büntetés a rally utáni felelőtlen optimizmusért, amit a Barron's címlap is mutatott. Növekvő forgalmú emelkedő napok kellenek, hogy esély legyen a tartósabb emelkedésre - meg hogy ne mindenki az alját akarja állandóan megvenni (értelmetlen egy szenvedély), hanem forduljanak át "eladom az emelkedést" üzemmódba.
A biztonság fronton amcsi/német kötvény, arany tudott újabb csúcsokra menni a héten, svájci nem. A svájci az európai adósságpara menekülőeszköze volt, jól látszik, hogy már nem kell, mert a hangsúly az adósságparáról áttevődött a recessziós félelmekre, EU-s periféria kötvényeket sem ütik. Ennyi pozitívum van. Svájci adósoknak - ami tkp. spekulatív svájci short - kis fellélegzés. A Ft relatív ütésállóságát is tekintve (éves ársávjának közepéig tudott elgyengülni, semmi érdemi nem történt benne) kis esélyű már újabb svájci/Ft csúcs a belátható időhorizonton, a mostani erőviszonyok alapján.
---
Az Európában a szolidaritás teljes hiánya látszik. A (még) AAA minősítésű országok nem akarják az euró-kötvényt, mert akkor megdrágul a saját finanszírozásuk. Ez a szűklátókörű nacionalista szemlélet nem a szükséges szorosabb integráció, hanem a dezintegráció irányába mutat. Vagy lásd finnek:
"Finnország és Görögország a héten arról állapodott meg, hogy Görögország 500 millió eurót helyez el egy letéti számlára, az összeget Finnország a legjobb osztályzatú államkötvényekbe fekteti 25 évig. A tőke és az ennyi idő alatt felhalmozott kamat összege megfelel a görög hitelcsomaghoz való hozzájárulás összegének, azaz 1,6-1,8 milliárd eurónak." (index.hu)
Súlyos precedens. A bajban összezárás helyett egyre inkább széthúzás és befelé fordulás van, nem javulás, hanem romlás az alapvető helyzetben.
-----
Aszondja, hogy:
“A legnagyobb árbevételű magyarországi személyszállító társaság ismét a Wizz Air magáncég volt. 171 milliárdos konszolidált forgalma több mint kétszer akkora, mint a toplistán mögötte álló Malévé… A Wizz Airnek 2010-ben 23 célállomása volt. A társaság 27 százalékkal növelte árbevételét, üzemi eredményét pedig –2,3 milliárdról +3 milliárd fölé tornászta. Az idén további bővítésre készül és növekedést vár. Az 52 célállomásra eljutó Malév 88 milliárdos forgalma csökkenést takar, 21 milliárdos üzemi vesztesége, hatalmas hitelállománya és –25 milliárdos, azóta részben visszapótolt saját tőkéje pedig már stratégiai beavatkozásért kiált.” (vg.hu)
A számok magukért beszélnek: a magántársaság kevesebb mint feleannyi helyre repül, és ebből kétszer akkora árbevételt generál és 3 mrd profitot. Az állami emlőn lógó, végtelen közpénzt felemésztő Malév 25 (!!) mrd-os veszteséget gyártott le. Vajon miért nem lehet olyan hatékonyan működni, mint a Wizz Air? Na miért, mert állami tulajdonban garantált a nyakló nélküli pazarlás és pocsékolás. Azonnal fel kéne számolni az egész kócerájt, egyetlen fillér adófizetői pénzt nem érdemel, a légiközlekedésben semmi keresnivalója az államnak. Van piac, vannak magáncégek, kiválóan ellátják a feladatukat, fizetik a közterheket és még profitot is termelnek a tulajdonosnak úgy, hogy közben egy agyondotált versenytárssal kell megküzdeniük.
-----
Még mindig csak levél jön, sehol a virág. Pedig megkap mindent, és nagyon sürget az idő, talán még 5-7 fagymentes hét lehet hátra jó esetben, hetente jön egy levél, ha enyhe lesz az ősz, akkor talál-talán ki tudja hozni a virágot, mivel ez törpebanán, és ilyen magasságnál már teremnie kéne - az a fajta, amit a görögök termesztenek EU támogatásból Krétán. Mondjuk, hogy hova teszem az első fagy előtt, nem nagyon tudom, aligha fér be az üvegablakos étkezőbe, hiszen 4 méter magas lehet már, ott pedig a belmagasság 3 méter. Na mindegy, hátha előbb kijön a virágzat, az pedig lefelé hajlik, amint a kicsi gyümölcsök megjennek rajta, és akkor be tudom gyömköszkölni valahogy, és akkor ott benn talán megérne.
Egyébként egy éve adtam Topkaiser kollégának egy sarjat, nála is eléggé megnőtt, de az utolsó hírek szerint még nem virágzik. Dúl a verseny, kinél terem előbb a magyar banán, megenném a kefét, ha nála. :-)
Lehet, hogy meg kéne alapítani a Magyar Banántermesztők Szövetségét? Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a mienk. :-)