Re:
banyaiz Előzmény: #803267Ez nagyon derék Zoli, akkor neked kell történelmi példákat mondanod nem nekem. Hivatalos történelmi képzésem középsuliban befejeződött. Max gazdaságtörténethez, filozófiához, szociológiához, statisztikához, egyebekhez kapcsolva tanultam hivatalosan utána történelmet. Azért ragad a hivatalos dolgok után is az emberre valami a koszon kívül , nem sok minden de mégis valami.
De ezek után miről beszélünk mikor egy probléma kapcsán az alapfogalmak meghatározásában 10% a valós infó , 90% az érzelmi irányba elvitt politikai szlogen. Az alapfogalmakban, kvótától - migrációs szabályozásig. A probléma meghatározásáról nem is szólva. Annak a szintjéről ahol definiáljuk ezt a problémát. A funkcionális analfabétizmus szintjén nagyjából. Egy egy kiragadott mondattal, és mindenféle ökörséggel. Ez emberek teljesen hülyének nézése.
Ez nem egyedi a történelemben. :) De azért már nem a sötét középkorban vagyunk, bár lehet, hogy nincs új a nap alatt a körforgásban .
A tanulmányi részére én úgy gondolom, hogy nem árt az ha az ember képességei próbára vannak téve. Milyen módon kell ezt ebben a korban azt nem tudom, mi a célszerű ebben . Sokféle módon lehet ezt megtenni. Nekem pl tetszett volna ez a fajta történelem oktatás , hány óra hány perckor volt, mindig szerettem ezeket a témákat. :)
De az vsz nem véletlen lehet, hogy ennyi Nobel díjas tudóst adtunk a világnak olyan korban mikor azért a közoktatás átlagos színvonala lejjebb volt. Nagyon nagy tömegek nem jutottak még írás olvasás tudáshoz sem. Ez a probléma már nincs. Most már nagyjából bárkinek adott a lehetőség elmenjen egy egyetemre. Ami valamikor nagyon szerencsés kiváltságosoknak volt adott . Aztán nem tudja megmondani az egyetem névadója ki volt. Azért ez az igényszint ha nem is tudja előtte , legalább ránéz na kiről is nevezték el , ha már itt lehúzok pár évet. :) Ezt valahol nehéz értelmezni.