Az utolsó mondat lemaradt:
"Erről is egyeztetetett Merkel és Makron tegnapelőtt."
2025ben indul az akció https://index.hu/techtud/2019/01/22/tiz_even_belul...
az ultiban is van olyan hogy renonsz
Azon gondolkodom, minek minösül az, amikor a holdraszállást a marsraszállás jellemzöivel próbáljuk cáfolni
Még szerencse, hogy akiket érintene, azok erös szembehunyás mellett is tudják hogy kit vagy mit nem szabad olvasni, ösi túlélöösztön ez a mémek részéröl :)
De megáll és pont úgy, ahogy érzed. Koordináta rendszer kérdése.
igen
A szökési sebességnél nagyobb sebességgel érkezik meg a marshoz, ezt gyorsan le kell csökkenteni rakétával, hogy meglegyen a befogás és orbitális pályára állás. Ne "szaladjon túl".
Utána, kicsivel a szökési sebesség alatti sebességröl ráérnek jó hosszasan, de olcsón lassulni légköri fékezéssel.
(Az üzemanyag nagy luxus, meg nagy teher, mert ráadásul azt a súlyt is fel kell gyorsítani még több üzemanyaggal, bármi ami csökkenti a szükséges mennyiséget, óriási kincs)
Ha már sebességnél tartunk, mihez viszonyítjuk azt a sebességet? Mert ez a fogalom nem áll meg magában. Ahogy itt ülök, nekem is van mindenféle sebességem mindenféle testhez képest, de én mégis azt érzékelem, nyugalomban vagyok. De mondom, mindegy a számomra, mert tényleg mindenki abban hisz, amiben akar. Pl valszeg én vagyok itt az egyetlen pünkösdi keresztény is, és ez sem rendít meg abban, hogy továbbra is ez legyen a hitem.
és a Holdon arra nem is volt feltétlenül szükség míg a Mars nál feltétlenül szükség van rá a különböző érkezési sebesség és a különböző orbitális pálya sebesség miatt .Ha jól értettem ?
mert teljesen más a fizikaja a kettő ügyek, de nem fogom nyuszi részletes és mindenki számára érthető valaszait bemásolni , végy erőt magadon és tegyél kivételt és olvasd el ;) nagyon jól leírta
azért választják a marsnál a légköri fékezést, mert sokkal kevesebb üzemanyagot igényel. De sok idöt vesz igénybe. Idöböl több van, mint üzemanyagból.
Hasonlóhoz két dolog hiányzott a holdnál , nincs idö, és nincs légkör se. Így nincs lehetöség légköri fékezésre.
Basszus, nem az a gond, hanem az, ha erre van megoldás, akkor most a Marsnál miért tökölnek 2 hónapot a fékezéssel. Komolyan nem érted a kérdést? Miért nem pont úgy csinálják 2018-ban, ahogy bevált 1969-ben? Elfelejtettük? Közben eljött a sötét középkor?
Jó kis téma! Most nyitok egyet:
"Jártak-e ufók Dél-Amerikában???" címmel!
na, szóval az ExoMars müholdprogram 2016-ban egy 134 perces direkt rakétalassítást alkalmazott, majd ezután légköri lassítást.
Úgyhogy van lassításra szükség...
18-22,000 km/h (relatív) sebességgel érkezett a marshoz
17,000 km/h körüli sebességröl indult a légköri lassítás
(A szökési sebesség a marsnál meg 18,000 km/h környéke)
És hogy mindez csak klaviatúrán ennyire egyszerü - leszállóegységet is vittek mühold mellett tesztelni, a teszt sikerült, csak a leszállóegység nem élte túl.
igen
Pl a linkelt terv szerint (ez 2016-os ember nélküli utazás, de jó közelítés)
134 perces nagyteljesítményü lassulás kell a végén (a holdnál 12 perc se volt, talán 6-7 perc)
(Ami komoly idö, szerintem el lesz az nyújtva hosszabban, elviselhetöbbre , de ez részlet )
A Nap folyamatosan lassítja majd, de ez most elhanyagolható, 90-100,000 km/h-val érkeznek, nem 5,000 km/h-val, mint a holdnál
Itt egy videó meg cikk a marsi megközelítésröl
http://blogs.esa.int/rocketscience/2016/03/18/the-...
Mondjuk én úgy értelmezem, hogy heliocentrikus sebességekröl van szó, és így maga a Marsrendszer is halad 80,000 km/h-val, és a végén csak ehhez a sebességhez kell lelassulni.
Ráadásul olyan pályán, hogy a mars gravitációja is elösegítse a befogást.
Tehát nem olyan kis sebességekröl van szó, mint a holdnál, de ezt is meg lehet okosan tervezni és akkor nem is olyan hatalmas itt se.